اینجا تهران است نه لس آنجلس!
بچه مایه دارهای تهرانی چگونه زندگی می کنند؟!
ما هم اول باورمان نمی شد این عکسها مال تهران خودمان باشد، اما اینجا لس آنجس نیست، اینحا تهران است! باور کنید!
پارسینه:بچه مایه دارهای تهرانی چطور زندگی می کنند؟! لابد با خواندن این تیتر گمان کردید که عکاس و خبرنگار پارسینه شال و کلاه کرده اند و رفته اند در بین بچه مایه دارها! و گزارش زندگی آنها را پاپاراتزی وار تهیه کرده اند! حتما همین حالا خیلی از خواننده ها ما را به نقص حریم خصوصی متهم کرده اند و آماده اند که در کامنت ها خدمت ما برسند، اما ...اما باور کنید داستان چیز دیگری است!
این خود "بچه مایه دارهای تهرانی" هستند که صفحه ای برای نمایش سبک زندگی شان ساخته اند و این عکسها را نه عکاس ما، بلکه دوربین موبایل خود آنها با رضا و رغبت ثبت کرده است.
مایه داربودن در تهران یعنی بالا ونک! یعنی یک جبر جغرافیایی شیرین! بگذریم که خیلی از این مایه دارها، نسبتی با ساکنان و باغداران و اهالی قدیمی شمیران ندارند و یک شبه(!) کیسه ای دوخته اند و جالا شده اند مایه دار! ما هم اول باورمان نمی شد این عکسها مال تهران خودمان باشد، اما اینجا لس آنجس نیست، اینحا تهران است! باور کنید!
از میدان ونک به بالا! آفریقا...جردن و حالا اسمش شده "خیابان نلسون ماندلا"، اسم حیابان اعیانی تهران، قهرمان مبارزه با نژادپرستی آفریقای جنوبی است، جالب است نه؟!
پول، پول می آورد و...برج! برج که نه ..کاخ های عمودی در آسمان! آسمان مال مایه دارها است!
آن ماشین های میلیاردی دوهزار و چهارده مثل پورشه و بنز و ... که خبرهایش را می خوانیدو لابد آب دهان قورت می دهید، از گمرک یکراست می آید اینجا! بچه مایه دارها عاشق ماشین آخرین سیستم هستند!
با شلوارک در میانه میدان!
دختران مایه دار تهرانی!
یک عکس مثلا انفافی با بنز!
ساعت مارک دار یکی از شاخص های بچه مایه دار بودن است!
این مایه دار محترم تهرانی! برای تاکید و اثبات هرچه بیشتر با دو ساعت مارک دارش عکس یادگاری گرفته است!
مستقیم: چالوس! ویلای بابا اینا!
یک ژانر از بچه مایه دارها، کسانی هستند که پول برایشان کافی نیست، آنها می خواهند معروف هم باشند، حتی با رپ خوانی!
سوویچ (با لحن ارسطو عامل در پایتخت بخوانید) اتوموبیل یک بچه مایه دار که از راه دور روشن می شود!
سلفی در خانه!
ماشین بازی!
تماشای فیلم در استخر خانگی!
استاندارد اروپایی یا یوروپین استاندارد یکی از واجبات بچه مایه داری است!
پدران در حال مذاکره و بیزنس..پسران در حال حال!
جگر روی صندوق بنز!
سلفی گرفتن هم جزو واجبات فرهنگ بچه مایه داری است! باید همه چیز را ثبت کرد و پز داد!
گذر موقت!
بلوار شهید اندرزگو پاتوق ماشین بازی بچه مایه دارها!
این یکی کافه نشینی را بیشتر از دور-دور دوست دارد!
سلفی و باز هم سلفی و دیگر هیچ!
نظر شما چیست؟!
برچسب ها :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اخبار روز
خبرنامه
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.
که صد دانا در ان حیران بمانند
چه حلال چه حرام بدون اذن خدا امکان ندارد
اون دنیا باید در مورد بدست اوردن ومصرفش جواب دهد
به یک دانا چنان روزی رساند/ که صد نادان در آن حیران بمانند.
این نوع گفتار واقعا جای تاسف داره.
شما از غرب و ویژگیهای مثبتش چی بلدی؟
از کجا میدونی دزدی و غارت کردن؟
شما چرا از مسئولین عصبانی نمیشی که راه رو برای دزدی باز میگذارن؟
من و شما هم اگر سرمایه داشتیم سعی میکردیم سود بیشتری کسب کنیم. این ذات اقتصاد آزاده. نمونش هم تا همین چند ماه پیش هروقت بازار خراب میشد بازار معامله تسه ها داغ میشد. کی این کارو میکرد؟ آیا خود مردم نبودن؟
همین مردم نیستن هربار شایعه پخش میشه چیزی میخواد گرون بشه هجوم میارن برای خرید و راه رو باز میکنن برای افزایش قیمت از طریق افزایش تقاضا؟
من و شمایی که تسه ها رو معامله کردیم نمیدونستیم اینا برای قشر کم دراد جامعه هست؟
نمیدونیم وقتی با موج شایعات ما هم موج خرید درست میکنیم مصرف کننده نیازمنده که در این بین خرد میشه؟
اینا هم جزیی از فرهنگ و مسائلیه که تو غرب خیلی رعایت میشه ولی ما پشیزی هم براش قائل نیستیم.
ما اگر دستمون به گوشت نمیرسه باید اون رو حرام اعلام کنیم؟
چرا واقعا چرا بجای گیر دادن به سرمایه دار از قانون گزاران و مجریان اون نمیخوایم قوانین رو شفاف کنن تا دزدی و... ریشه کن بشه؟
به ریشه مسائل اهمیت نمیدیم بعد میریم یقه سرمایه دار رو میگیریم.
عجیبه واقعا
اهای اونایی که به قول معروف پولتان از پارو بالا می رود زودتر از انکه فکرش را بکنید عمرتان پایان می پذیرد به فکر اون ور هم باشید این دنیال به هیشکی وفا نکرده حتی هیتلر هم از دنیا رفته حتی پادشاهان بزرگ و فاتحان قرن از دنیا رفته اند شما که عددی نیستین قبل از انکه دیر شود به خود بیایین .
ببینیم چقدر از این اموالو می تونن با خودشون به اون دنیا ببرن ؟؟؟؟؟؟
تا جایی که من تحقیق کردم بوده فقط اعدادش فرق کرده یه مثال ساده میزان ثروت درباری ها از رده پایین تا به بالا رو با مردم جامعه مقایسه کنین می بینین بوده فقط حجمش فرق کرده.
در ضمن اکثر کارخونه های شاخص ما قبل از انقلاب تاسیس شدن و جون گرفتن. یعنی تولید رونق داشته که باعث پیشرفت میشه ونه تجارت صرف.
کار سختی نیست. آمار و ارقام دوره پادشاهی موجوده و مقایسه اون با آمار فعلی خیلی جالبه. تیتر روزنامه ها که البته سانسور هم میشده ولی الان هم میشه یه راه دیگست. وضعیت سرانه درآمد که از واضحاته. اکثر مردم با 1 شیفت کار درآمد آبرومندانه ای داشتن و ...
زنده باد دولت مستضعفان.
سهم ما هم...
دوستان نوشتند که اینها پابرهنه بودند ولی بدانید همین ها متاسفانه با سرمایه هاشون سرنوشت انتخابات و زندگی ما مستضعفین و را در دست گرفتند.ما شهید دادیم و خون ولی بکام اینها شد زندگی.قربان حکمت خدا یروم
آقا چرا زورتان میگیره و قضاوت می کنید..حتما باید کمبودتان را به رخ بکشید..خوب دوست دارند اینجور زندگی کنند...داری در مورد رفتار مردم قضاوت می کنی اما رفتار خودتون رو در نظر نمی گیرید..بهشون تهمت تازه به دوران رسیده می زنید..بهشون تهمت دزدی می زنید و چند تای دیگه.. چون خودت نمی تونی مردم رو ببر زیر سوال!!!!!
بیرون ز تو نیست هرانچه در عالم هست ... از خود بطلب هرآنچه خواهی که تویی ...
اگه گفتین این سخن از کیه؟
پول برای افزایش کیفیت زندگی (از نظر مادی و خورد و خوراک و لباس و تفریح و.... ) سقف داره... تا یه حدی خوبه بعدش میفته رو دور باطل حرام کردن و از بین بردن پول !!!!!! دیگه لذتی که سوار شدن مثلا لکسوس 500 میلیونی داره از نظر رانندگی حدودا کافیه .... ماشین چند میلیاردی میشه را با مازادش میشه 50 تا ماشین 30 میلیونی خرید داد به 50 تا خانواده فقیر و یک عمر از دعای خیرشون برای سلامتی دنیا و عاقبت بخیری آخرت استفاده کرد و این یعنی یه تجارت خووووب و پربازده .... ولی اکثر این مایه دارها نمیفهمنن این چیزارا
شما از کجا میدونی ثروتمندان این کارها رو نمیکنن؟
بعد هم مهم نیست ماهی بدی به کسی مهم اینه که ماهیگیری یاد بدی. تو مملکت ما پول و پولدار رو با فساد و تباهی مساوی میگیرن. ولی اگر کارآفرینی و خلاقیت رو از کودکی به بچه ها یاد بدیم تو جوانی میتونن بدون هیچ پشتوانه ای گلیمشون رو از آب بگشن. فرق ما با کشورهای پیشرفته همینه که اونا ثروت و فناوریهای نوینی که با استفاده از ثروت رایج میشه رو ارج میگذارن ولی ما تو پله اول گیر کردیم که پول خوبه یا بد.
کی گفته پول بده؟ کی گفته پول از یه حدی به بالا موجب حرام میشه؟ ما انسان هستیم و کمال طلب و برای کمال و استانداردهای بالا هیچ مرزی وجود نداره. البته پول از راه درست و قانونی باید بدست بیاد. ولی شما همین الان به کامنتهای دیگران نگاه کن قریب به اتفاق اونها دارن ناله نفرین میکنن پولدارها رو. در حالیکه اصلا نمیدونن طرف کی هست و از چه راهی به اینجا رسیده.
مخلص کلام این که مادامیکه فکر کنیم پول ما رو فاسد میکنه هیچ پیشرفتی که نمیکنیم هیچی باعث میشیم سرمایه ها هم فرار کنن از مملکتمون.
یکی کل نداریشو داره هر لحظه میبازه
هر دو عریانند اما این کجا و آن کجا
اميرمومنان حضرت علي ( ع ) در خطبه اي معروف به خطبه البيان در قسمتي ازآن مي فرمايند :
پيغمبر اكرم بر من فرمود : تجتمع في امتي مع الخصلتي لم تجتمع في غيرها .
صد خصلت در امت من جمع خواهد شد در آخر الزمان ، كه در هيچ امت غير اسلامي اين صفات جمع نخواهد شد .
افرادي كه در آن جلسه حضور داشتند از حضرت در خواست كردند آن ويژگي ها را براي ايشان تشريح فرمايند . حضرت امير (ع) پس از حمد و سپاس خداوند متعال ، يادي از پيغمبر نمودند و بعد فرمودند : من شما را خبر دهنده ام به آنچه كه در بعد از من مي گذرد و به آنچه كه در آخرالزمان به وقوع مي پيوندد تا خروج صاحب الزمان كه بپا دارنده امر ما و از ذريه فرزندم حسين (ع ) است . اهل علم پرسيدند كه آن واقعه در چه هنگام است ؟ايشان فرمودند زماني كه اين خصلتها نمايان شود و آنها بدين شرحند :
زماني كه مرگ در فقها شايع شود ( حال يا مرگ طبيعي و يا مرگ فقه ) . امت محمد (ص ) نمازها را ضايع كنند و از شهوات پيروي كنند . امانتداري كم و خيانتها فراوان گردد . مسكرات را بياشامند . دشنام دادن به پدر و مادر شعارشان گردد . به سبب كينه و دشمني با يكديگر نمازي در مسجد به پا دارند و از آن بعنوان خورد وخوراك استفاده شود . در انجام گناهان زياده روي و در انجام كارهاي خوب كم كاري كنند . بركت از سال و ماه و هفته و روز و ساعت برداشته مي شود . آب و هواي در فصل باريدن باران آب و هواي تابستان باشد و باران نبارد. پسر كينه پدر و مادر را بر دل گيرد . اهل آن دوران چهره هاي پاكيزه و باطن هاي زشت دارند . هر كس كه آنها را مشاهده كند در شگفت شود و هركه با او معامله كند به او ستم روا دارند . چهره هايشان بسان آدميان و دلهايشان دلهاي شياطين است. آنان از گياه سدر تلختر و از مردار گنديده تر و از سگ نجس تر و از روباه حيله گرتر هستند .
آز و طمعشان از مشعب (كه در عرب، ضرب المثل طمع است) بيشتر و از حيوان مبتلا به بيماري گري چسبنده ترند . آنان را از منكري كه انجام مي دهند، نمي توان نهي نمود. وقتي با ايشان سخن گوييد، تكذيب كنند و اگر امينشان دانستي به تو خيانت كنند و اگر از آنها رو برگرداندي عيب تو را گويند . اگر تو را مالي باشد به تو رشك برند و اگر در بذل مال بخل كني كينه ات را به دل گيرند . و در مقابل پند،تو را دشنام دهند . دروغ بسيار شنوند ومال حرام بسيار خورند . ربا را حلال مي دانند . خوردن مسكرات و سخنان شر و فتنه انگيزو
افسانه هاي دورغ و حرام وشادماني و نشاط و آوازه خواني به غنا و ساز و نوازها را جايز شمارند . فقير در ميانشان خوار و پست و مومن را ناتوان و پست دانند . دانا در نزدشان بي قدر است . و فاسق در نزدشان گرامي ، ستمكار در نزدشان بزرگ و ناتوان در نزدشان ناچيز و صاحب قدرت در نزدشان مالك و ثروت در نزدشان دولت است .
امر به معروف و نهي از منكر نكنند . امانت را غنيمتي دانند كه در تصرفش هيچ رد و منعي نيست . زكات مال خود را دفع كردن نوعي ضررميدانند. مردان كوركورانه از زنان خود فرمانبرداري مي كنند. در آن زمان فرزندان زنا فراوان گردد. پدران هر كار زشتي را از فرزندان خود ببينند، خوشحال و مسرور گردند و آنها را از انجامش بر حذر ندارند . مرد از زن خود عمل زشت را به راي العين ببيند و او را نهي نكند . اگر در موردشان سخن زشتي گفته شود ترتيب اثر ندهند . پس آنان ، آن بي غيرتاني هستند كه خدا نه سخني ازآنان پذيرد و نه كار درستي و نه عذر و پوزشي . خوراك چنين اشخاصي حرام و ازدواجشان ازدواج گناه است كه كشتن آنها در شريعت اسلام امري روا و رسوا كردنشان در ميان عام وخاص جايز شمرده مي شود . و در روز رستاخيز در آتش دوزخ جاودانه خواهند شد . و در مقابل پدر و مادر خود سر به نافرماني بردارند . در حقشان جفا دارند و همتشان را بر نابودي برادر خود گمارند . زنان همسري از زنان براي خود اختيار كنند و خودشان را براي همجنس خود بيارايند. آنچنانكه عروس خود را براي شوهرش مي آرايد . دولت كودكان در هر جا آشكار گردد.
خواندن زنهاي خواننده و رقاصه و غناهاي حرام، حلال شود . اكتفا كردن مردان به مردان و زنان به زنان روا باشد . زنان بر زين ها سوار شوند . و بر شوهر خود استيلا داشته باشند . و در هر امري سلطه خود را اعمال كنند . در آن زمان نواي اهل فجور بلند شود .. مردم فسادوغنا را دوست دارند . وبه حرام و ربا معامله كنند . علمايشان سرزنش گردند. در ميان ايشان ريختن خون فراوان گردد. قضاتشان قبول رشوه كنند . مردم سه گونه حج را به جاي آورند: ثروتمندان براي گردش و استراحت، ميانه حال براي تجارت و فقرا براي گدايي . در آن دوران احكام باطل ، ناچيز و اسلام سبك شمرده شود . و دولت شريران و بدكاران آشكار گردد. ستمگري روا باشد و ستم پيشگي در تمام شهرها معمول گردد. در چنين زماني تاجر در تجارت خود دروغ گويد و زرگر در زرگري خود و هر صاحب صنعتي در صنعت خود. پس كسبها اندك شود و راههاي معيشت تنگ شود . در مذاهب و روشها اختلاف روي دهد . و فساد رو به تزايد نهد و رشد و هدايت كم شود . دلها سياه شود و پادشاهان ستمكار بر آنان حكومت كرده ميانشان داوري نمايند.
چون اين زمان پيش آيد، دانشمندان و دانايان مي ميرند و دلها فاسد مي شود . گناهان رو به فزوني مي نهند و قرآنها به كناري گذاشته مي شود. مساجد تخريب و آرزوها دور و دراز مي گردد. اعمال نيك تقليل مي يابد . حصارها و پايگاهها براي جلوگيري از حوادث بزرگ در شهرها بنا مي شود . در چنين زماني اگر كسي از آنها در شبانه روز نماز گزارد، چيزي در نامه اعمالش ثبت نمي شود و نماز از او پذيرفته نمي شود. زيرادر آن حال كه نماز مي گزارد در اين فكر است كه چگونه در حق مردم ستم روا دارد و چگونه با مسلمانان نيرنگ كند . آنان رياست را براي فخرفروشي و مباهات و وسعت دادن به دامنه ستمگران طلب كنند . مساجدشان تنگ
مي شود . و كافر در حقشان حكم مي كند. برخي بر برخي ستم روا مي دارند و بعضي از آنها بعضي ديگر را از سر كينه و دشمني مي كشند . آنان بر آشاميدن مسكرات فخر مي فروشند . در مساجد سازها و نوازها به صدا درآيد و كسي نيست كه آنان را از اين عمل بازدارد . بزرگانشان زنا زادگان و مردمان پستند . در آن زمان افرادي صاحب مال و منال هستند كه مالك آن نيستند . آنان افراد پست و پليدي هستند از فرزندان پست و پليد . روسا رياست را به كسي تفويض كنند كه در خور چنين مقامي نيست . سخناني جز دشنام بر زبان نياورند. كردارشان از سر توحش باشد و آنچه انجام مي دهند برآمده از جنس باطنشان باشد. يعني پستي باطن خود را نشان
مي دهند .آنان در زمره ستمكاراني هستند كه در ستمگري از چيزي فروگذار نكنند . بزرگانشان بخيلان و گدايانند. بدعتها آشكار شود .
فقهايشان آنگونه كه خواهند فتوا دهند . هر كس مكنتي دارد، نزدشان بلند مرتبه و هركه را دانستند فقير و بيچاره است، نزدشان خوار و پست مي شود . فقير و محتاج، نزدشان مهجور است و كينه اورا بدل مي گيرند . دارا و ثروتمند مورد محبتشان . آنكه شايسته است حلق و گلويش گرفته و و راهها بر رويش بسته است . هر كس سخن چين و دروغگوست، قدر بيند .
اما خداوند اين دسته از مردم را سرافكنده و چشم دلشان را كور مي گرداند . خوراك آنها گوشتهاي فربه و تيهوست و پوشاكشان خز يماني و ابريشم . شهادت دادن را به يكديگر قرض مي دهند . و كارهاي خود را از سر ريا و خودنمايي انجام مي دهند . عمرهايشان كوتاه مي شود و سخناني جز گفتار سخن چينان نزدشان اعتبار نداشته باشد . كارهايشان زشت و ناپسند و دلهايشان نسبت به هم ناهمگون است . باطل را درميان خود آموزش دهند و از كارهاي زشتي كه مي كنند باز داشته نمي شوند .
نيكانشان از بدانشان در هراسند . در غير ذكر خداي تعالي پشتيبان يكديگرند .به آنچه كه در ميانشان حرام شمرده مي شود وقعي ننهند. با يكديگر نامهربان باشند و به هم پشت كنند . اگر شخص شايسته اي را ببيند در مقام انكار و ردش برآيند . اگر گناهكار و سخن چين ببينند او را استقبال كنند و كسي كه به آنها بدي كند او را تعظيم كنند .
بزرگان خود را خوار شمارند . مردمان پست و فرومايه به سهولت نردبان ترقي را بالا روندو پريشان عقلي و ديوانگي فزوني يابد . در آن زمان برادري به نيت تقرب به خداي تعالي بسي اندك و پولهاي حلال در نهايت ناچيزي است . مردم به بدترين حالت خود باز ميگردند . در آن زمان دولتها بر محورشياطين مي چرخند . و پيشه شان ظلم و ستم كردن به ناتوانان و گدايان است .
يوزپلنگ لباس شكاري را كه شكمش را دريده است به تن مي كند . ثروتمند به آنچه دارد بخل مي ورزد و نادان آخرت را به دنياي خود مي فروشد . پس واي بر فقير و آنچه كه در آن زمان از زيان و خواري است كه بر او وارد مي شود . تا اورا بيچاره و ضعيف كنند . زود باشد كه فقرا در طلب آنچه كه برايشان حلال نيست برآيند كه اگر چنين شود زيانهاي بد به ايشان رو كند كه توان مقابله با آن را ندارد ،
آگاه باشيد كه اول فتنه از يك محلي به نام حجري و رقتي شروع مي شود و در آخر به سفياني و شامي منتهي مي شود . شما در هفت طبقه دسته بندي مي شويد : طبقه اول كساني كه در فزوني تقوي و پرهيز كاري سرآمدند كه تا سال هفتادپس از هجرت زندگي ميكنند . طبقه دوم اهل بذل و بخشش و مهرباني هستند كه تا سال دويست و سي هجرت يافت مي شوند . طبقه سوم اهل پشت كردن به يكديگر و بريدن از هم هستند كه تا سال پانصدوپنج هجري يافت مي شوند . طبقه چهارم اهل سگ صفتي و رشك بردن به يكديگرند كه تا سال هفتصد هجري وجود دارند .
طبقه پنجم اهل باد به بيني افكندن و تكبر و بهتانند كه تا سال هشتصدو بيست هجري دوام آورند . طبقه ششم اهل خونريزي و اضطراب و صفتهاي بد و دشمني و.... هستند كه مردمان فاسق پيشه در اين برحه ظهور و بروز پيدا مي كنند . و تا سال نهصدو چهل هجري يافت مي شوند . طبقه هفتم مردماني هستند مكر پيشه و نيرنگ باز ، ستيزه جو ، فاسق و پشت به يكديگر مي كنند و از ديگران مي برند و كينه هم را بدل مي گيرند . آنان اسباب بازي هاي بزرگ فراهم آورده و مرتكب شهوات
مي شوند و به خراب نمودن شهرها ، خانه ها و انهدام ساختمان و قصرها همت دارند .
در اين طبقه لعنت شده اي از بياباني بديمن پديدار مي گردد و در همين طبقه هست كه پرده حيا به كنار مي رود و وضعيت بدين منوال است تا مهدي(عج ) ظاهر گردد .
در آن هنگام بزرگان اهل كوفه و عرب بپا خواستند و گفتند اي اميرمومنان براي ما زمان وقوع اين فتنه ها و امور بزرگي را كه ياد فرمودي ، بيان فرما كه هر لحظه ممكن است قلبهاي ما از شدت وحشت و اضطراب شكافته شود و روح ما از بدن ما مفارقت كند كه اگر چنين شود بر جدايي ما از شما بايد بسي تاسف خورد. اميدواريم كه خداوند از ما بدي و مكروهي را متوجه شما ننمايد . علي ( ع ) پس فرمودند : «قضا در آنچه شما در طلب آن هستيد جابجا شده است.
هر نفسي طعم مرگ را مي چشد» . آنگاه همه از اين كلام حضرت به گريه افتادند . ايشان ادامه دادند آگاه باشيد كه بعداز آن فتنه ها ، امري بوقوع مي پيوندد كه خبر مي دهم شما را از امر مكه و مدينه از گرسنگي غبار آلوده و مرگ سرخ . اي واي بر اهل بيت پيغمبر وشريفان از گرسنگي و گراني و احتياج و ترس كه به آنها رخ نماياند تا آنجا كه در بدترين حالي بسر برند . از مساجد درآن زمان هيچ صدايي به گوش نمي رسد و هيچ دعايي در آن مستجاب نمي شود و هيچ خير و زندگي بعد از آن نيست . درآن زمان پادشان كفار زمام امور مسلمين را در دست گيرند و برآنان حكومت كنند . و هر كه نافرماني كند او را بكشند و هر كه فرمان برد دوستش بدارند . نخستين كساني كه زمام امر مسلمين را بدست مي گيرند و مالك برآنان مي گردند بني اميه اند و بعد از آنها بني عباس هستند و چه بسيار انسانهايي كه در ميان آنها به قتل رسيده و غارت مي شوند .
اي واي بر كوفه و آنچه برآن وارد مي شود از سفياني در آن زمان كه او از ناحيه حجر بيايد با اسبهاي قوي بتازد كه بر آن اسبها مردان همچون شيران دلاور و كركس هاي شكاري سوارند . و سر كرده آنان شخصي است كه نامش با حرف (( شين )) آغاز مي شود. جواني كه اشتراست( يعني پلك او روي چشمش افتاده و يك چشم است) و اميرمومنان داناي به نام اوست ، بيرون مي آيد و بزرگان بصره را كشته و زنان را به اسارت مي برد و چند جنگ در آنجا واقع مي شود و درغير اين سرزمين نبردهايي در ميان تل ها و پشته ها بوقوع مي پيوندد . پس شخصي گندمگون در آنجا كشته شود .
درآن سرزمين بت مورد پرستش قرار ميگيرد. مسير آن شخص از آنجا آغاز مي گردد و بر نميگردد مگر با زنهايي كه اسير كرده است. نشانه خروج سفياني تجديد بنا شدن پايگاهايي است در شهرها ، پايگاهي در شام ، در عجوز ، حران ، باسط ،بيضا ، كوفه ، شوشتر ارمينه ، موصل ، حمدان ، دغه ، ديار يونس ، حمس ، مطريه ، رطقا ، رهبه و هند قلعه خواهد بود . براي او وقايع و جنگهاي بزرگي خواهد بود. حمله اول او به حمس است . پس از آن به رقع و بعد به قريه صيبا ، راس العين ، نصيب العين ، موصل ، بغداد ديار يونس و تا لجمه كنار هم آيند و نبرد سختي واقع شود كه هفتاد و دو هزار نفر درآن كشته شود كه اين نبرد از فلسطين شروع مي شود و تا سوريه ادامه دارد .
سفياني هركس را كه نامش محمد ، علي ، فاطمه ، حسن ، حسين ، جعفر ، موسي ، زينب ، خديجه و رقيه است، از روي بغض و كينه اي كه به آل محمد(ص) دارد به قتل مي ساند. آنگاه به تمام شهرها رسولاني مي فرستد تا بچه ها را براي او جمع كند. آنگاه روغن زيتون رابراي سربه نيست كردن آنها مي جوشاند. بچه ها به او مي گويند اگر پدران ما نافرماني تو را كردند ما چه گناهي
كرده ايم ؟ اما به سخنان آنان وقعي ننهاده و هر كه را كه همنام آن كساني كه نام برده شد در آن انداخته و مي جوشاند . آنگاه به جانب كوفه رهسپار مي گردد. شهر را دور زده در كوچه هايش بسان فرفره مي چرخد و با مردمان همان معامله كند كه با كودكان كرد . او بر دروازه كوفه هر كه را نامش حسن و حسين باشد بردار كشد . در اين هنگام خونهاي ريخته شده مردم كوفه به جوش مي آيد همچنان كه خون يحيي بن ذكريا به جوش آمد . او كه چنين امري را مي بيند يقين به هلاكت خود پيدا مي كند. از ترس به كوفه پشت كرده و آنگاه به جانب شام حركت مي كند. راهي را كه آمده برمي گردد و تا آن هنكام كه وارد شام شود كسي را كه مخالفت كند،
نمي بيند و چون داخل شهر شام شود به شرب خمر و انواع معصيتها مشغول گردد و ياران خود را به ارتكاب چنين گناهاني وادار
مي كند . پس از چندي ديگربار سفياني در حالي كه حربه اي بر دست دارد زني را به بعضي از ياران خود مي دهد تا با او زنا كنند.
او به يكي از يارانش مي گويد در وسط راه يعني جلوي چشم مردم چنين كاري را انجام دهد. آن شخص مرتكب چنين عمل قبيحي
مي شود و بچه اي را بدنيا مي آورد. اينان بچه را از شكم اين زن بيرون آورده و در راه مي اندازند . از چنين عملي
فرشتگان در آسمانها پريشان احوال مي گردند. از اين رو خداوند فرمان خروج قائم از ذريه علي (ع ) كه صاحب الزمان است
صادر مي كند . خبر خروج او در همه جا شايع مي شود در اين هنگام جبرئيل در بالاي صخره بيت المقدس فرود مي آيد
و اهل جهان را ندا كند كه حق آمد و باطل رفت .
پس از اين فرمايشات حضرت امير آه سردي از دل كشيده و ناله حزن آوري سر داده و اين اشعار را انشا فرمودند :
پسركم زماني كه طايفه ترك لشكرآرايي كرد منتظر ولايت مهدي ما باش كه به عدالت داوري مي كند . پادشاهان روي زمين كه
از آل هاشمند ذليل مي شوند وكساني كه لذت طلب و بيهوده گو هستند از ايشان بيعت گرفته مي شود .
از جمله كودكي كه هيچ رايي از خود ندارد و هيچ جديتي نكند و صاحب عقل و تدبير نباشد .
پس از آن قائم به حق راستي كه از شمايان است قيام مي كند و به كمك حق و حقيقت مي آيد .
او كه جانم به فدايش هم نام رسول خداست . اي پسرانم او را خوار مسازيد و بشتابيد به سويش .
پس جبرئيل دوبار ندا سر دهد. يكبار صبح و يكبار شب و گويد اي بندگان خدا بشنويد آنچه را كه مي گويم به درستي
اين است مهدي آل محمد ( ص ) كه از سرزمين مكه خروج كند پس او را اجابت كنيد .
در ادامه فرمايشات حضرت به موارد ديگر مانند وصف شمايل حضرت مهدي ( عج ) و اخلاقياتش ، نام بردن اسماء يارانش ،
چگونگي ياران امام زمان و چگونگي پيوستن سيصدو سيزده نفر به ايشان را مطرح مي كنند .
حضرت بعد از اينكه شب ظهور خودشان را به مكه مي رسانند، سه مرتبه از نظر ياران غيبت مي كند تا يارانش را
امتحان كند. بعد از آن خود را ميان صفا و مروه به ايشان مي رساند و مي فرمايد تا زماني كه با من بر سي خصلت
كه دائم بر آن خصال باشيد و چيزي از آن را تغيير ندهيد بيعت نكنيد. بر كاري كه بر انجامش پاي مي فشارم
مطمئن نيستم و در مقابل بر ذمه من است كه هشت نكته را در مورد شما رعايت كنم . ياران مي گويند برما ذكر فرما كه ما فرمانبرداريم .پس حضرت مي فرمايد :
بيعت مي كنم بر شما بر اينكه بر من پشت نكنيد. دزدي نكنيد. مرتكب زنا نگرديد .كار هاي حرامي از شما صادر نگردد . فحشا و منافي عفتي بجا نياوريد . احدي را مورد ضرب و شتم قرار ندهيد مگر به حق . طلا ، نقره ، گندم و جو را ذخيره و انبار نكنيد . مسجدي را ويران نسازيد . به دروغ شهادت ندهيد . به فرد مومن زشت نگويید . ربا نخوريد . در سختي ها صبر پيشه سازيد . فرد يكتا پرست را لعن و نفرين نكنيد . مسكر نياشاميد . طلا زيور خود نسازيد و ابريشم و ديبا نپوشيد . آنكه از مهلكه مي گريزد دنبال نكنيد . از سر حرمت، خوني را نريزيد . با مسلمانان نيرنگ نكنيد . به كافران و منافقان تمايل نشان ندهيد . جامه هاي خز بر تن ننماييد . سجده بر خاك كنيد . و تكيه بدانيد . بي عفتي و كار زشت را نا روا شمريد . فرمان به كارهاي پسنديده كرده و منكرات را نهي كنيد .
چون شما اين كارها را به انجام رسانيد، برمن است كه ياري غير شما بر نگزينم . نپوشم مگر آنچه كه شما مي پوشيد . نخورم مگر آنچه را كه شما مي خوريد . سوار نشوم مگر به آنچه كه شما سوار مي شويد . نباشم مگر آنجايي كه شما باشيد و نروم مگربه جايي كه شما آنجا مي رويد . و به اندك مالي از دنيا خوشنود شوم و زمين را از عدل و داد پركنم هر چند كه زمين از جور وظلم پر شده باشد . و همچنين تنها وتنها بندگي خدا كنم و به شما وفادار بمانم . آنچنانكه شما بر من وفاداريد .
آنان گويند بر اين امر خشنوديم كه با تو بيعت كنيم . آنگاه حضرت با تك تك آنان دست ميدهد و در چنين زماني است كه حضرت در ميان مردم ظاهر گردد . مردمان با ايمان بر او سر خضوع فرود آورند و شهرها بر زير فرمانش قرار گيرند .
ثمره تلاششون و هدف از تلاششون هم رفاه خانوادشون بوده
انفدر نگید بچه پولدار
چی کار کنن برن تو جوب زندگی کنن؟؟؟؟؟؟
فقط همین....
ما را به چوب و رخت شبانی فریفتند
اینائی که بهشون حق می دند مطمئن باشید از خودشونن یا در حسرت اونا نشستن که روزی مثل اونا بشن
نون و ماست خوردن شرف داره به اینجور زندگی کردنه باید ننگمون بیاد که به اینا حتی نگاه کنیم چه برسه که حسرتشون بخوریم
یادمه وقتی میان توی منطقه بختیاری اونقدر دستپاچولفتی هستن که نمیتونن چطوری آب چشمه رو با دست خالی بخورن یا از کوه چطوری بالا برن یا پائین بیان
به این معنی نیست که باباشون دزد
ما هم وضع مون متوسط رو به بالا ست
ولی پدر من هیچ وقت پول حروم نیورده سر سفره مون
من برای پانصد هزار تومان ماهیانه میرم سرکار باور کنید این پانصد هزار تومان خرج یک روز این قشر است به این میگن عدالت !!!!!!!!!!!!!!!!!با کدامین امید !!!!!!!!!
ما هم تلاش میکنیم پولدار شیم
چرا فقط انتظار دارید جوان ایرانی پراید و 206 سوار شه ؟
مگه چیه این بچه ها از بچه های قطری و اروپایی کمتره ؟
لطفا بفرمایید چرا نه ؟ واقعا باید عذر خواهی کنید .همه جای دنیا فقر و بدبختی ها را نشان میدهند و رسانه ها شفاف سازی میکنند تا ایراد ها برطرف شود.اینجا بزور همه میخواهید مردم بدبخت باشند ؟کشوری که هزار هزار میلیارد در آن اختلاص میشود و مسولین متوجه نمیشوند باید سیستم سازی کند وگرنه کسی که دزدی کند مطمین باشد مظلوم گرایی و چهره بدبخت برای خود درست میکند و مثل اینها در خیابان نمیگردد.
سبحان الله...
اگه ما زندگی میکنیم اونا دارن چی کار میکنن
شما بهتره بجای حسودی و بدگویی پشت سر اونایی که دارن تلاش کن تو هم به اونجا برسی.
خداوند تمام نعمات را برای بهره مندی انسانها آفریده است، امیدوارم براه خلاف نروند و بفکر کمک به مستمندان نیز باشند( میدانم که هستند).
البته ناگفته نماند که نقص قوانین و عدم اجرای صحیح آن، سرعت ثروت اندوزی را برای قشری از جامعه بالا برده!
....کارشناسی ارشد نوبت روزانه قبول شدم، یکی از دانشگاههای عالی تهران، یکی از بهترین رشتهها، هفتهای 3 روز میام تهران. شاید باورتون نشه اما من از پس کرایه اتوبوسم به تهران بر نمیام ...من نمیتونم هفتهای 40 هزارتومن برای غذا و کرایه و ... هزینه کنم... شوهرم توان حمایت منو نداره و از پدرم هم نمیتونم پول بگیرم، وام دانشجویی هم که به جایی نمیرسه و هنوز ندادن ... بارها به انصراف از تحصیل فکر کردم اما بغض گلومو میگیره، چون من برای قبولی خیلی زحمت کشیدم...
همه مسئولین هم مرفه بی دردن انگار آپولو هوا کردن که شدن مسئول ؟ برای ما چکار کردید ؟
من هم گفتم مشکل از قانون گزار و مجری قانونه و گرنه شما که خوب باید بدونی سرمایه یک ابزار و امکان سیاله. هر کجا که سود بیشتری بتونه بدست بیاره میره به همون طرف. حالا اگر راه قانونی و درست رو برای دریافت ارزش افزوده بیشتر باز گذاشته باشیم، سرمایه گذار هم میره به سمت کار قانونی. کی بدش میاد کار شفاف و قانونی بکنه؟ سرمایه گذاری که مجبوره یا راحت تره با رشوه کارش رو پیش ببره که مقصر نیست. سرمایه گذار که مسئول سالم سازی اقتصاد نیست. هر کاری مسئولی داره.
بازم یه نفر میاد بگه (بگم بگم)
اخرش نمی گه !!!!
میگی نه !!!!
با هیچ ثروتی نمی شود این دو را بدست اورد .
از آسمان نباریده بسرش
یا خودش دزد بود یا پدرش!
درک کردن؟ مطمئن باشید جوابشون اینه
هااااااااااااااااااااااااااا!!!!!!!!!!!!!
شادی شکستن قلک پول،
وحشت کم شدن سکهی عیدی از شمردن زیاد،
بوی اسکناس تانخوردهی لای کتاب،
گقتن تو بهشت همه برابرند و انقد امکانات هست که به همه میرسه .
ای شالا همه بریم بهشت که همه چی هست اونجا دیگه کسی نمیتونه به کسی پز بده و فخر بفروشه چون همه برابرند .
البته در خطبه و منبر بعضی از غافلان شنیدم که میگن بهشت هم بالا شهر پاطین شهر کردن. خدالعنت کنه این افراد دروغگو را.
خو بخورن نوش جونشون. به من و شما چه؟!
ثروت باباشکنه؟!(میگیم بله) بازم نوش جونشون!! منم اگر داشتم هرچی داشتم میریختم پای بچه م!!
میخواستی عکس نگیرن؟! مگه تو از دورهمیات عکس نمیگیری؟!!!
یکی از دلایل نرسیدن به پول، همین حس تنفر و حسادتیه که نسبت به ثروتمندا داریم. خودتو درست کن برادر من، خواهر من.
هرکی از راه درست پول درورد نوش جونش، هرکیم درنیورد بازم نوش جونش، به ما چه.
همه مسئول کارایی هستیم که انتخاب کردیم انجامشون بدیم. چه خوب چه بد.
آدم باشیم