پاسخ به گلایه برخی مشترکان/ تداوم روند صعودی سود «همراه»
باوجود خدمات مناسب مکالمه و اینترنت از سوی همراه اول به زائرین در روزهای منتهی به اربعین که البته جای تقدیر هم دارد، این روزها برخی مشترکان گلایههایی مطرح میکنند. از ایراداتی که به همراه اول واردشده این است که چرا ارائه خدمات و سرویسدهی در کشور عراق امکانپذیر است؛ ولی کیفیت خدمات ارائهشده در بسیاری از مناطق کشور هنوز پایین است؟
شاهین آرپناهی مدیرکل ارتباطات شرکت همراه اول در گفتوگو با بورسنیوز در این خصوص بیان کرد: در رابطه با این موضوع توجه به چند نکته ضروری بوده که نخست آنکه همراه اول، امسال در کشور عراق توسعه شبکه انجام نداده و برای ارائه خدمات به زائرین از زیرساختهای کشور عراق استفادهشده است.
وی ادامه داد: جلساتی با مسئولان و اپراتورهای عراقی برگزار شده تا بابت کیفیت خدمات ارائهشده به مشترکین به اطمینان خاطر رسیده و زیرساختهای موردنیاز و ظرفیتسازی شبکهای نیز صورت بپذیرد ضمن آنکه از سوی همراه اول تخفیفات لازم برای زائرین در نظر گرفته شد؛ لازم به ذکر است که بخشی از زیرساختهای موردنیاز در مرزها، امکانات موقت بود و درواقع همراه اول در کشور عراق زیرساختی ایجاد نکرده است.
وی افزود: با اتمام فاز هفتم توسعه، اینترنت نسل ۴ در تمامی شهرهای کشور توسعهیافته و ۱۲۴۶ شهر به LTE دسترسی دارند؛ توسعه شبکه همراه اول در کمتر از ۲ سال انجامشده و این اقدام بزرگی است؛ در هر نقطهای هم که امکان توسعه ظرفیت فراهم باشد، همراه اول پیشگام بوده است؛ مثال بارز این امر توسعه شبکه در استادیوم آزادی بوده که در آستانه دربی اخیر اجرایی شد و هم مردم و هم خبرنگاران میتوانند از پوششهای شبکهای باکیفیت مناسب استفاده کنند.
مدیرکل ارتباطات همراه اول در ادامه، ضمن تأکید بر لزوم سودآوری و توجیهپذیری اقتصادی طرحها اظهار داشت: اپراتورها یک سری وظایف حاکمیتی دارند که حتی در صورت عدم توجیهپذیری اقتصادی، میبایست اجرا شود و نمونه آن ارائه خدمات در مناطق روستایی دورافتاده و جادههای کم تردد است که باوجود عدم سودآوری در بسیاری از موارد، زیرساختهای موردنیاز جهت خدمتدهی در آن مناطق ایجاد کردهایم.
وی افزود: ولی درهرحال تحقق سایر انتظارات و خواستههای مردم در اقصی نقاط کشور، منوط به آن است که به مسائل مالی و ابعاد تجاری هم توجه شود. ایران کشور گستردهای است و اقدامات مناسبی هم در راستای توسعه شبکه در کشور صورت گرفته و خدمات ارائهشده توسط همراه اول با استانداردهای جهانی فاصله چندانی ندارد.
آرپناهی در خاتمه در پیشبینی روند آتی شرکت گفت: رشد سود محقق شده که در گزارش ۶ ماهه نیز مشخص است، بهترین خبر برای سهامداران خواهد بود. سود تحققیافته در نیمه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۲۲ درصدی داشته و این موضوع نشاندهنده افزایش درآمدهای عملیاتی شرکت بوده است. این روند تداوم خواهد داشت و به آینده بسیار خوشبین هستیم.