کارخانه تخریب یا کارخانه تولید!
به گزارش بورس نیوز، افزایش تولید چندوقت اخیر خودروسازان و ایجاد رونق مناسب در این بخش مقارن با شکل گیری هجمههایی علیه یکی از بزرگترین کارخانههای قطعه سازی شد. اتفاقی که اگرچه با توجه به بودن برخی افراد در اتحادیه قطعه سازی پیش بینی میشد، اما شدت آن به جهت حجم ناجوانمردیهای به راه افتاده دور از انتظار بود. گاهاً در این جریان تخریبی اینطور استنباط میشد که افراد مورد انتقاد از فرزندان این آب و خاک نیستند و به همین دلیل جای برخی نفرات را تنگ کرده اند. برخی کارخانههای قطعه سازی که در سال شاید مجموع تولیدشان به نصف تولید بزرگترین قطعه سازی کشور نرسد نیز در مواردی با همراهی این جریان مخرب سعی در خودنمایی داشتند.
تریبونهایی که در اختیار گروه مقابل قرار دارد از مرز نفوذ گذشته، زیرا با وجود محدودیتهای قانونی که ادامهی حیات برخی صفحات در اختیار این جریان را منع کرده بود، اما مجدداً شاهد فعالیت آنها هستیم. در این میان آنچه صد البته باید مورد قضاوت قرار گیرد دستاورد است، اما به هر ترتیب شکل گیری برخی جریانات اتفاقات ناگواری را رقم خواهد زد.
نهضت داخلی سازی و رونق تولید با همهی چالشها (تحریم، افزایش نرخ ارز، کرونا، گرانی مواد اولیه و حضور افراد غیرمتخصص) به وجود آمده در این میان به انجام نرسیدن وعدههای شورای پول و اعتبار ورود نقدینگی به جهت تأمین نیازهای زنجیرهی تولید را با مشکل اساسی روبرو کرده است و در شرایطی که شیوع اپیدمی کرونا مسئلهی تولید را با نهایت احتیاط مواجه ساخته و هزینههای دیگری را جدا از هزینههای جاری روی دست مدیران تولید گذاشته باید از برخی روشنفکرنماها پرسید چه کسی دلش برای اقتصاد کشور میسوزد؟ آیا برخی از منتقدینی که امروز با تریبونهای پر طمطراق و اسامی عجیب و غریب تیشه به ریشهی صنعت کشور میزنند تا بحال یک مجموعهی چند نفره را مدیریت کرده اند و یا حضور فعال در عرصهی تولید داشته اند تا از نزدیک با مشکلات آن دست و پنجه نرم کنند؟
خراب کردن به دست افرادی که برای اینکار از ابزار و افراد کافی برخوردارند کار سختی نیست، اما اگر جای این دو گروه عوض شود خواهند توانست حداقلهای به وجود آمده در حوزهی قطعه سازی را ادامه دهند؟