مدیرعامل بانک دی: آینده طلایی بانک به دست کارکنان رقم میخورد
به گزارش بورس نیوز، برات کریمی در جمع معاونین شعب منتخب با تاکید بر این که شعب بانک باید بر اقدامات درآمدزا و سودآور متمرکز شوند، افزود: شعب باید به تناسب تجهیز و تخصیص منابع توجه داشته باشند و بتوانند در شرایط اقتصادی کنونی با ارائه تسهیلات و خدمات مناسب از مشتریان و فعالان اقتصادی حمایت کنند.
مدیرعامل بانک دی به لزوم استفاده حداکثری از ظرفیتهای قانونی برای خدمت رسانی به مشتریان اشاره و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم ضمن پایبندی به مقررات و قوانین ابلاغی بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، از همه مصوبات به بهترین شکل برای جلب رضایت مشتریان استفاده کنیم.
وی با تاکید بر این که تمامی شاخصهای کلیدی بانکداری نشان از بهبود سریع و با کیفیت شرایط بانک دی دارد، گفت: طی شش ماه گذشته نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی، قیمت تمام شده پول و زیان انباشته بانک کاهش قابل توجهی داشته و بانک مرکزی در این مدت از روند تغییرات و رویکرد فعلی بانک دی ابراز رضایت کرده است.
کریمی با بیان این که اکنون قطار بانک دی به ریل اصلی بازگشته است، گفت: تعصب کاری باید سرلوحه اقدامات همه کارکنان باشد، چرا که این مهم سبب میشود همه فعالیتهای بانک با جدیت بیشتری دنبال شده و شرایط به سمت هر چه مطلوبتر شدن پیش رود.
وی با اشاره به این که سودآور بودن یکی از مهمترین شروط ادامه حیات بنگاههای اقتصادی است، گفت: بانک به عنوان یک بنگاه اقتصادی بزرگ نه تنها باید زیان خود را از بین ببرد، بلکه باید بتواند با برنامه ریزی صحیح و بهره گیری مناسب از منابع و امکانات در مسیر سودآوری حرکت کند و این هدفی است که بانک دی آن را به کمک کارکنان خود تا رسیدن به سودآوری دنبال خواهد کرد.
مدیرعامل بانک دی با اظهار خرسندی از این که این بانک هم اکنون از جایگاه مطلوبی در بازار بین بانکی برخوردار است، افزود: مسئولان شعب باید با برخورداری از روحیه ریسک پذیری، زمینه نقش آفرینی بانک را در حوزههای مختلف فراهم کنند و یقین بدانند که مسئولان بانک در این راه از آنها حمایت خواهند کرد.
وی با تاکید بر این که بانک دی به پشتوانه خانواده معزز شهدا و ایثارگران روزهای بسیار روشنی را در پیش دارد، گفت: تمامی کارکنان در رقم زدن آینده بانک، سهیم هستند و بدون حمایت و تلاشهای دلسوزانه آنها نمیتوان به پیشرفت و توسعه دست یافت.
رحیم طاهری، عضو هیئت مدیره بانک دی نیز در این نشست، پیاده سازی «بانکداری حرفه ای» را مهمترین هدف دوره جدید مدیریتی این بانک دانست و گفت: اکنون ریسک نقدینگی و ریسک تمرکز منابع در بانک به شدت کاهش یافته و ما دیگر به سراغ منابع گران قیمت نخواهیم رفت.
رحیم طاهری با تاکید بر این که روند کاهش قیمت تمام شده پول و نیز زیان انباشته بانک بسیار مطلوب است، افزود: منابع پایداری وارد بانک شده است که همه شاخصهای حرفهای بانکداری بانک دی را بهبود میبخشد.
وی با اشاره به اصلاح ساختار در بانک دی که به کاهش زیان و افزایش سودآوری منجر شده است، خاطرنشان کرد: جانمایی مجدد خودپردازها، خرید دستگاههای Cashless و از همه مهمتر تدوین برنامه عملیاتی بانک باعث شده است که شرایط بانک هم از نظر منابع و هم از نظر مصارف روز به روز بهتر شود.
عضو هیئت مدیره بانک دی با بیان این که سودآوری، محور اصلی برنامههای بانک است، اظهار کرد: با تغییر شاخصهای رتبه بندی و تقویت زیرساختهای بانکداری الکترونیک به دنبال افزایش سود و کاهش زیان هستیم.
به گفته وی، بانک دی در حوزه ارزی و بین الملل فعالیتهای جدی را آغاز کرده است، به طوری که موقعیت بانک در این حوزه رشد قابل توجهی داشته و با توسعه فعالیتها و اقدامات، این شرایط روند مطلوب تری خواهد یافت.
طاهری، تعریف طرحهای تسهیلاتی جدید مانند طرح دیدار دی که با استقبال گسترده مشتریان مواجه شده است را نمونه بارزی از اقدامات موثر در خدمات بانک دانست و افزود: با اجرای این طرح، منابع قابل توجهی وارد بانک شده و انتظار میرود همکاران حوزه بازاریابی با شناسایی نیازهای مشتریان در اجرای طرحهای مشابه همت گمارند.
وی با اشاره به این که باید به دنبال حفظ مشتریان کنونی و جذب مشتریان جدید باشیم، ادامه داد: بانک یعنی شعبه و اگر چیزی جز این تفکر در میان کارکنان حاکم باشد، نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد.
در این نشست، جمعی از مدیران ارشد بانک نیز با ارائه گزارشهایی از فعالیت شعب، راهکارهایی را برای بهبود شرایط فعالیت پیشنهاد کردند.