زرماکارون، برند محبوب مصرف کنندگان شد
به گزارش بورس نیوز، در شرایط رقابتی کسب و کار امروزی، بی شک قدرت و جایگاه ویژه برند در ذهن مشتریان، یکی از مهمترین عوامل موفقیت شرکتها در بازار است؛ لذا شرکتهایی که با مبنا قرار دادن مصرفکنندگان به عنوان مرکز ثقل کسب و کارشان، توانسته اند نظرات و خواستههای به حق آنها را اساس کسب و کار خود قرار دهند، قدرت قابل توجهی را در بازار کسب کرده اند. قدرتی که منشاء آن در توجه و ارزش گذاشتن به نظرات مصرف کنندگان و ارج نهادن به حقوق آنها جای دارد و این جایگاه ویژه برخاسته از وفاداری هواداران آن برند قلمداد میشود. در این رابطه با برگزاری جشنواره برند محبوب توسط انجمن ملی حمایت از مصرف کنندگان که هشتمین دوره آن در سال ۱۴۰۰ امروز برگزار خواهد شد، برندهای محبوب ایرانی در گروههای مختلف معرفی میشوند.
در این رابطه زر ماکارون به مانند سال ۱۳۹۹، در سال ۱۴۰۰ نیز برند محبوب مصرف کنندگان در گروه پاستا و ماکارونی لقب گرفته است. بر این اساس شرکت زرماکارون که از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده، اولین شرکت تولیدکننده پاستا در ایران است که محصولات خود را با «آرد سمولینا» به بازار عرضه کرد.
این شرکت یکی از شرکتهای زیرمجموعه «گروه صنعتی و پژوهشی زر» است و در طی این سالها همواره تلاش کرده تا با اولویت قراردادن نیازها و خواستههای مشتریان از جمله کیفیت، تنوع و ارزشمندی محصول نزد مخاطب و ارائه بهترین و با کیفیتترین محصولات، سطح بالای رضایتمندی مشتریان جامعه را جلب کند. با توجه به موفقیت زر ماکارون بررسی دلایل موفقیت این برند و محبوبیت آن در نزد مصرفکنندگان از اهمیت بسزایی برخوردار است که در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.
رشد هر کسب و کاری منوط به کسب سود و درآمد است و مهمترین عنصر برای موفقیت در دستیابی به این هدف، مشتری و مخاطب کسب و کار است. استراتژی اصلی زر ماکارون نیز از بدو تاسیس تا کنون بر این پایه استوار بوده است.
احترام به خواست مصرف کننده یکی از مهمترین آیتمهایی است که در مقوله مشتری مداری مورد توجه قرار میگیرد و این بنگاه اقتصادی پایبنیدی به این ارزش را که نتیجه آن رضایت مشتریان است به عنوان برگ برنده در بازار کسب و کار انتخاب کرده است.
امروزه، وفاداری مشتریان، کلید موفقیت تجاری محسوب میشود. با افزایش وفاداری مشتریان سهم بازار و میزان سوددهی بنگاه اقتصادی بالا میرود. درک بازار با برنامهریزی واتخاذ استراتژیهای مناسب جهت وفادار کردن مشتریان و افزایش نرخ وفاداری آنها منافع بلند مدت برای بنگاههای اقتصادی به وجود میآورد، که در این زمینه زرماکارون بهترین عملکرد را در بین رقبای خود ارائه داده است.
در این رابطه فعالیتهای بازاریابی زر ماکارون از طریق آگاهی و اعتبار برند موجب جذب مشتریان جدید و از طریق ایجاد وفاداری به برند موجب حفظ و سودآوری مشتریان موجود شده است، که در نهایت تمامی این مسائل منتج به این شده که زرماکارون به عنوان برند محبوب در گروه پاستا و ماکارونی در هشتمین جشنواره برند محبوب انتخاب شود.
امروزه زر ماکارون یک ارزش ویژه نزد مشتریان خود به دست آورده است، این ارزش ویژه برند زرماکارون ریشه در دو عامل دارد، اول اینکه سطح تجربهای که یک مصرف کننده از زرماکارون دارد، چگونه است و دوم هم اینکه تصویر ذهنی مصرف کنندگان از برند زر ماکارون چیست، پاسخ هر دو سوال را میتوان در انتخاب زر ماکارون به عنوان برند محبوب مصرف کنندگان جستجو کرد.
اصولا مصرف کنندگان تمایل دارند کالاهایی را مصرف کنند که با تصویر ذهنی آنها مشابه باشد و برای قضاوت دربارهی کیفیت محصول از دو منبع درونی نظیر ویژگیهای منحصربفرد محصول و بیرونی نظیر قیمت و کیفیت و تصویر ذهنی از برند استفاده میکنند. در این رابطه نیز زر ماکارون عملکرد بسیار خوبی را از خود برجای گذاشته است.
نیروی محرک و پشتیبان هر برند موفق و محبوب یک تیم رهبری قدرتمند است. برترین برندهای بازار برخوردار از رهبر و یا تیمی از رهبران مستعد، با بینشی متعالی و استراتژیک و آیندهنگر برای توسعه بازار هستند که هدفشان در دست گرفتن و تسخیر بازار کسب و کار است، که مالک و مدیر زر ماکارون واجد ویژگیهای ذکر شده است و همین عامل باعث شده که زر ماکارون برای دومین سال متوالی برند محبوب مصرف کنندگان انتخاب شود.
امروز شرکت زر ماکارون بزرگترین صادرکننده انواع ماکارونی است، این اتفاق از آن جهت افتاده که این شرکت در سکوی نخست صنعت ماکارونی قرار داشته و توانسته با ایجاد فضای رقابتی در صنعت ماکارونی، نقش مهمی را در ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی به عهده بگیرد، با این پشتوانه زر ماکارون توانسته به قطب صادرات، ماکارونی در کشور تبدیل شود. در این راستا هم اکنون محصولات زر ماکارون قادر است همتراز با برندهای معتبر جهان در رقابت باشد، که این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است.
در این رابطه تطبیق محصول با نیازها و خواستههای مشتریان در بازار هدف، اساسا یکی از عوامل موفقیت زر ماکارون در حوزه صادرات محسوب میشود. این شرکت با توجه به مسائلی نظیر بستهبندی، تأمین استانداردهای کیفیت و طراحی محصول توانسته عملکرد مطلوبی را در زمینه صادرات به ثبت برساند.
قیمتگذاری رقابتی مزیت رقابتی صادراتی زر ماکارون است، این در حالیست که هر قدر زرماکارون از مزیت رقابتپذیری بالاتری برخوردار باشد، عملکرد مطلوبتری در زمینه افزایش صادرات و فتح بیشتر بازارهای صادراتی خواهد داشت.
شبکه توزیع مناسب در بازار هدف، دانش بالا در مورد بازارهای صادراتی، شهرت و اعتبار شرکت در بازارهای هدف، فعالیتهای تشویقی و اطلاع رسانی به مشتریان و پشتیبانی از عوامل توزیع از دیگر عواملی هستند که باعث موفقیت زر ماکارون در بازارهای صادراتی شده است.
در مجموع میتوان گفت، با توجه به عواملی که برشمرده شد، زر ماکارون با تکیه بر آنها موفق شده که خود را به عنوان شماره یک در صنعت تولید ماکارونی مطرح کرده و از این طریق توانسته برند محبوب مصرف کنندگان در گروه ماکارونی و پاستا شود.