بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
مشتریان خواهان ارائه خدمات بانکی در شبکه‌های اجتماعی هستند
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با اشاره به حضور گسترده مردم در شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک مهارت جدید گفت: امروز رسانه‌های اجتماعی به مهارتی جدید برای همه تبدیل شده اند و استفاده گسترده از این شبکه‌ها فرصتی را به بانک‌ها برای ارائه خدمات به کسب و کار‌ها و مشتریان فراهم کرده است.
کد خبر : ۲۴۹۲۲۳
نویسنده :
مینا علیزاده

محمدحسین استاد+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، سید محمد حسین استاد، مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با بیان این نکته که مشتریان خواهان دریافت خدمات در محلی هستند که حضور دارند اظهار کرد: اعتقاد ما در بانکداری دیجیتال به عنوان یک بانکداری مردم محور، این است که زمین بازی را مشتری مشخص می‌کند و ما باید خدمت را آنجایی ارائه کنیم که او می‌خواهد.



وی افزود: ما در حال حاضر تعداد محدودی از خدمات مانند پرداخت قبض و خرید اینترنت را به صورت غیر مستقیم از طریق شبکه‌های اجتماعی به مشتریان ارائه می‌کنیم که شاهد استقبال خوبی از آن بودیم. اما یک نکته را باید مورد توجه قرار دهیم که هنوز امکان ارائه مستقیم خدمات بانکی در شبکه‌های اجتماعی فراهم نیست.

مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با تاکید بر این نکته که توسعه همه جانبه رسانه‌های اجتماعی واقعیتی غیرقابل انکار در دنیای مدرن است گفت: آمار‌ها حاکی از افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی است. امروز میلیارد‌ها نفر در جهان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و این فرصت بی نظیری را برای تعامل، کسب و کار و ارائه خدمات فراهم کرده است.

این کارشناس حوزه ارتباطات در خصوص استفاده مردم از تلفن‌های هوشمند و نقش آن در زندگی امروز گفت: بسیاری از مردم امروز تلفن همراه دارند، اما میزان صحبت کردن با این تلفن‌ها از همیشه کم رنگ‌تر شده است. جوانان امروز بیشتر علاقمند ارتباط به صورت دیجیتالی هستند تا صحبت از طریق تلفن‌های همراه.

وی افزود: در صنعت بانکداری که تعامل مشتریان ضروری است، ارتباطات دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک کانال ارتباطی قوی بین مؤسسات مالی و مشتریان است. رسانه‌های دیجیتال ابزار ارزشمندی بین مشتریان بالقوه برای اتصال به بانک محسوب می‌شوند.

مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین خاطر نشان کرد: کانال‌های دیجیتال به افراد اجازه می‌دهند تا از شبکه‌های اجتماعی به آموزش و اطلاعات لازم در مورد خدمات، محصولات و موسسات مالی دست یابند.

وی بیان کرد: در شرایط امروز استقبال از شبکه‌های اجتماعی توجه کسب و کار‌های مختلف را به خود جلب کرده است. در بین شرکت‌ها و گروه‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، بانک‌ها این حوزه را یک فرصت می‌دانند، زیرا حیات بانک به مشتریان بستگی دارد و ما سعی داریم از فرصت‌های ایجاد شده استفاده کنیم. ما امروز از شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع رسانی به مشتریان خود استفاده می‌کنیم و سعی می‌کنیم نظرات آن‌ها را برای بهبود عملکرد و همچنین بهبود فرایند‌ها به کار ببندیم.

استاد گفت: آنچه مسلم است هنوز ارائه خدمات مالی در بستر شبکه‌های اجتماعی شکل منسجمی ندارد و این فضا بیشتر در اختیار مشاغل آنلاین قرار دارد و آن‌ها سعی می‌کنند هرچه بیشتر خدمات خود را در این بستر ارائه کنند. اما زمان زیادی نخواهد برد که ارائه خدمات مالی در این بستر به یک ضرورت تبدیل شود.

وی با بیان این نکته که در حال حاضر ارائه خدمات مالی در بستر شبکه‌های اجتماعی به صورت استاندارد انجام نمی‌شود ادامه داد: به طور مثال نگاهی به خرید و فروش آنلاین در شبکه اجتماعی اینستاگرام بی اندازید. مشتری خرید را انجام می‌دهد و هزینه را از طریق همراه بانک و یا سایر روش‌ها به حساب فروشنده واریز می‌کند. اما هنوز درگاهی وجود ندارد و احتمال ریسک برای طرفین زیاد است؛ بنابراین باید در وضع قوانین در این حوزه اندیشید و اقدام کرد.

مدیرروابط عمومی بانک ایران زمین گفت: مشتریان خواهان ارائه خدمات منسجم بانکی در بستر شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک کانال ارتباطی موثر هستند و ما امروز باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم تا ضمن رشد کسب و کارها، خدمات مالی نیز به صورت استاندارد و با کمترین ریسک در این حوزه ارائه شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کدام بانک‌ها بیشترین وثایق تملیکی را دارند
مجموع وثایق تملیکی بانک‌های بورسی به بیش از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان رسید!

کدام بانک‌ها بیشترین وثایق تملیکی را دارند

با برگزاری مزایده بانک ایران زمین؛

"وزمین" از فروش ۵ ملک ۶ میلیارد تومان سود کرد

ایران زمین، بانکی که به شما نزدیک‎ است
رابط رسانه بانک ایران زمین:

ایران زمین، بانکی که به شما نزدیک‎ است

ارسال نظر