به گزارش بورس نیوز، مهمترین هدف یک بانک دیجیتال این است که مشــتری در تعامل با آن به تجربهای شــیرین، لذت بخش و ماندگار دست یابد و به مرورزمان با آن نهاد مالی ارتباط عاطفی معنادار برقرار کند.
ازآنجاکه فلســفه وجودی بانکهای دیجیتال برآمده از خلاقیت، دقت، انعطاف، قابلیت سریع تغییر و چابک سازی بخشهای مختلف است، رصد دقیق نیازهای متنوع و رفتار مشتری در میان مدت و بلندمدت در بسترهای گوناگون میتواند تجربه مشتری را به ارائه خدمات برتر تبدیل کند و تمایز موردنیاز را بین خود و ســایر رقبا به وجود آورد.
- بیشتر بخوانید: فروش املاک و مستغلات بانک ایرانزمین
در بخش پرونده این شماره، راهکارهای تبدیل تجربه مشتری به محصول و خدمت در بانک ایران زمین در مقام بانکی تمام دیجیتال در آینده، بررسی خواهد شد.
بانک ایران زمین در جایگاه بانکی مســئول در برابر مشتری، نمیتواند به این مرتبه بسنده کند که تنها پاسخگوی نیازهای او یا برطرف کننده صرف مشکلاتی باشد که حین استفاده از محصول بانک با آن مواجه شده است. این بانک علاوه بر واکنش گرا بودن، در پی آن است که کنش گرا نیز باشد و این وظیفه اصلی ســازمانی است که مبتنی بر سرویس ارائه دهنده خدمات ابری پایه ریزی شده است.
در این شماره از نشریه میخوانیم:
سید محمدحسین استاد سردبیرنشریه ارتباط ایران زمین؛ امروز رسانههای اجتماعی به مهارتی جدید برای آحاد جامعه تبدیل شده اند و استفاده گسترده از این شبکه ها، فرصتی مغتنم را برای ارائه خدمات به کسب وکارها و مشتریان، در اختیار بانکها قرار داده اســت. مقاومت در برابر تحولی که ارکان نظام اقتصادی و اجتماعی ما راتحت تأثیر قرار داده است، جز پشیمانی و عدم توانایی برنامه ریزی در برابر آسیبهای احتمالی آن، فایده دیگری در بر ندارد.
دریافت هوشمندانه این است که مشتریان بانکها خواهان دریافت خدمات در مکانی هستند که حضور دارند و اعتقاد ما در بانکداری دیجیتال - در جایگاه یک بانکداری مردم محور- این اســت که زمین بازی را مشــتری مشخص میکند و ما باید خدمت را جایی ارائه کنیم که او میخواهد.
در حال حاضر ما تعداد محدودی از خدمات مانند پرداخت قبض و خرید اینترنت را به صورت غیرمستقیم از طریق شبکههای اجتماعی به مشتریان ارائه میکنیم که شاهد استقبال خوبی از آن بودیم؛ اما به این مهم نیز باید توجه کنیم که هنوز امکان ارائه مستقیم خدمات بانکی در شبکههای اجتماعی فراهم نیست.
سخن اصلی بانک ایران زمین این است که توسعه همه جانبه رسانههای اجتماعی، واقعیتی غیرقابل انکار در دنیای مدرن است و آمارها نشان میدهد استفاده از رسانههای اجتماعی در حال افزایش است. امروز میلیاردها نفر در جهان از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند و این فرصت بی نظیری را برای تعامل، کسب وکار و ارائه خدمات فراهم کرده است؛ بنابراین نباید در برابر آن مقاومت نشان داد.
با نگاهی دقیقتر پیرامون خود درمی یابیم که بسیاری از مردم امروز تلفن همراه دارند؛ اما میزان صحبت کردن با این تلفنها از همیشه کم رنگتر شده است. جوانان امروز بیشتر علاقهمند هستند به صورت دیجیتالی با یکدیگر در ارتباط باشند.
در صنعت بانکداری نیز وضعیت به همین منوال است. در این صنعت که تعامل با مشتریان ضروری است، ارتباطات دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک کانال ارتباطی قوی بین مؤسسههای مالی و مشتریان است و رسانههای دیجیتال ابزار ارزشمندی بین مشتریان بالقوه برای اتصال به بانک به شمار میروند. کانالهای دیجیتال به افراد اجازه میدهند از شبکههای اجتماعی به آموزش و اطلاعات لازم در مورد خدمات، محصولات و مؤسسههای مالی دست یابند.
* رئیس هیات مدیره؛ حمایت از تولید یک ضرورت است
* مدیرعامل؛ تخصیص منابع بانک در راستای حمایت از تولید
* قائم مقام بانک؛ شعار بانک ایران زمین بانک دیجیتال، به زودی محقق خواهد شد
* مدیرروابط عمومی؛ مشتریان خواهان ارائه خدمات بانکی در شبکههای اجتماعی هستند
* امضای تفاهم نامه شرکت سابین تجارت آریا با سازمان حمل و نقل شهرداری رشت
* رادیو آوای ایران زمین؛ حضور گسترده این رسانه در شبکههای اجتماعی
* باردید مدیران ارشد بانک از شعب استان آذربایجان
* برگزاری آزمون مجازی ارتقای شغلی کارکنان مدیریت شعب استان اصفهان
گزارش اخبار استان ها، مقاله، پرونده، گفتگو و مصاحبه با مدیران موفق، فناوری، بانکهای جهانی، دانستنی، مناسبتی، ایران شناسی، فرایند، سلامت، ایران زمین در رسانه ها، آشنایی با نحوه کاشت و پرورش گیاهان و با هنرمندان از دیگر قسمتهای جذاب نشریه ارتباط ایران زمین است.