بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
اعلام میزان معاملات در سایت بازار متشکل ارز ایران از امروز
رئیس کل بانک مرکزی گفت: مقرر شده میزان معاملات و عرضه و تقاضا و قیمت‌ها به صورت شفاف در سایت بازار متشکل ارز ایران از امروز ۲۳ شهریور ماه اعلام شود.
کد خبر : ۲۶۲۴۳۴
نویسنده :
مینا علیزاده

اعلام میزان معاملات در سایت بازار متشکل ارز ایران از امروز

بورس نیوز: علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در خصوص شرایط حواله‌های ارزی اظهار کرد: در حال حاضر و در زمینه حواله ارزی شرایط ما به گونه‌ای است که حجم عرضه ارز به مراتب بیش از تقاضای آن است و ما در روز‌های مختلفی شاهد این نکته هستیم که در بازار عرضه‌های زیادی اتفاق می‌افتد و در همان حال تقاضایی در بخش حواله ارزی نداریم.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه از روز‌های آینده به صورت شفاف میزان عرضه و تقاضای ارز در بازار نیما به صورت رسمی اعلام می‌شود، عنوان کرد: با اعلام این مهم به صورت روزانه همه فعالان اقتصادی در جریان عرضه و تقاضای حواله رسمی ارز کشور قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: علاوه بر این در حوزه اسکناس نیز وضعیت عرضه‌ها بسیار خوب است خوشبختانه از ابتدای سال تاکنون حدود یک میلیارد دلار به شکل اسکناس ارزی در بازار متشکل ارزی و بازار توافقی معامله ارز صورت گرفته و صادرکنندگان ارز خود را در قالب حواله و اسکناس ارزی به سامانه‌ها ارائه می‌کنند و در این زمینه نیز وضعیت عرضه‌ها بسیار مطلوب است.

رئیس شورای پول و اعتبار در پایان درباره در خصوص انتشار میزان معاملات و عرضه و تقاضا در بازار متشکل ارزی و معاملات ارزی توافقی گفت: معاملات ارزی توافقی که از ماه‌های گذشته میان صرافی‌ها آغاز شده بود؛ در این باره نیز خوشبختانه حجم معاملات توافقی بازار ارز به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده و عمق این بازار افزایش قابل توجهی یافته است و نیاز‌های اسکناسی خدماتی مورد نیاز مردم به طور کامل تأمین می‌شود؛ لذا مقرر شده میزان معاملات و عرضه و تقاضا و قیمت‌ها به صورت شفاف در سایت بازار متشکل ارز ایران از امروز ۲۳ شهریور ماه اعلام شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.