بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
سرمایه‌گذاری ۲۰میلیارد دلاری زیرساخت‌ ریلی، دریایی و هوایی
وزیر راه و شهرسازی از سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری برای توسعه زیرساخت‌های ریلی، دریایی و هوایی کشور طی ۳ تا ۴ سال آینده خبر داد.
کد خبر : ۲۶۲۸۸۱
نویسنده :
مینا علیزاده

سرمایه‌گذاری ۲۰میلیارد دلاری زیرساخت‌ ریلی، دریایی و هوایی

بورس نیوز: رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که بخش دریای کشور مظلوم واقع شده و هرگز نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های بخش دریایی به‌عنوان پایه اقتصاد ایران استفاده کنیم، اظهار کرد: در زمان حاضر ۱۴ هزار کیلومتر خط‌ آهن در کشور داریم که به هیچکدام از کریدور‌های اصلی کشور متصل نیست. الان کانتینر از هند به بندر شهید رجایی می‌آید و از ریل به رشت رفته و از آنجا به دلیل عدم اتصال ریلی با آستارا، کانتینر‌ها با تریلی به آذربایجان تحویل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با وجود عدم پیوستگی ریل در کشور، جابجایی کانتینر از هند به اروپا (کشور فنلاند) ۱۵ تا ۱۷ روز زمان می‌برد، در حالی که حمل‌ونقل کانتینر از طریق دریای سیاه و دریای سرخ بیش از ۴۵ روز طول می‌کشد.

قاسمی با اشاره به این‌که حدود ۲۰۰ میلیون تن بار ترانزیتی در منطقه وجود دارد، گفت: اگر بتوانیم یک پنجم این بار را جابجا کنیم بعد از نفت به یک درآمد پایدار و تمام نشدنی دست می‌یابیم.

وی در ادامه با اشاره به توافق با روس‌ها، تصریح کرد: بر اساس این توافق هر ۱۰ روز یکبار قطار حامل کود شیمیایی از ایران عبور می‌کند. با چینی‌ها نیز توافق کرده‌ایم و قطار چینی‌ها به طور منظم از کشورمان عبور خواهد کرد.

وی از سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری برای توسعه زیرساخت‌های ریلی، دریایی و هوایی کشور طی ۳ تا ۴ سال آینده خبر داد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.