بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
نشست خبری پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات در محل فرابورس ایران برگزار شد.
کد خبر : ۲۶۳۱۰۵
نویسنده :
مینا علیزاده

فرابورس مهمان جدید داشت/منتشر نشود

بورس نیوز: در این نشست میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس ایران، داود حمزه، مدیرعامل شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری و رضا نوحی، مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان و جمعی از اهالی رسانه و اهالی بازار سرمایه بورس حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم رضا نوحی، مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس بیان کرد: در راستای ترویج سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سهام، صندوق املاک و مستغلات معرفی شده است. باید گفت عدم عرضه در بخش مسکن منجر به نوسان آن می‌شود در این بین اگر تقاضا از سمت متخصص ارائه شود سمت عرضه نیز تقویت می‌شود.

نوحی تشریح کرد: با ساختار ارائه شده در صندوق املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری با دید تملیکی نیز امکانپذیر است. همانطور که در امید نامه صندوق آمده است واحد‌های تملیکی صندوق امکان انتقال به سهامداران را دارد، همچنین امکان تبدیل به احسن املاک برای سهامداران این صندوق وجود دارد.

میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس ایران عنوان کرد: بازار اوراق بدهی حجم خوبی گرفته است، بعد از گواهی سپرده و گواهی کالایی، چهارمین کلاس دارایی که محبوب‌ترین روش سرمایه‌گذاری در کشور شناخته می‌شود، وارد بازار سهام شده است. همچنین وجود صندوق املاک و مستغلات منجر به استمرار پول در بازار سرمایه خواهد شد.

داود حمزه، مدیرعامل شرکت گروه مدیریت ارزش صندوق بازنشستگی کشور برای جمع‌بندی بیان کرد: صندوق املاک و مستغلات نوعی سرمایه‌گذاری خرد برای مردم است، به این صورت که افراد می‌توانند به جای خرید یک واحد کامل ملک، اعم از مسکونی و تجاری یا حتی اداری نسبت به خرید بخش کوچکی از یک ملک با سرمایه گذاری‌های خرد خود اقدام کنند. همچنین پرداخت اجاره به صورت سه ماهه خواهد بود که پس از کسر هزینه‌های جاری به حساب دارندگان واحد‌های سرمایه‌گذاری واریز خواهد شد.

وی در پایان گفت: محدودیت حداقل سرمایه گذاری برای خریداران این صندوق‌ها وجود ندارد و افراد می‌توانند درحد چند میلیون تومان نیز در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند و باید گفت نخستین صندوق املاک و مستغلات کشور با پشتوانه یک ملک اداری با متراژ مفیدحدود ۹۰۰ متر مربع و عمر حدود ۱۴ سال در خیابان ملاصدرای تهران تاسیس شده است.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.