بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
تجدید ارزیابی سرمایه­‌گذاری­‌های بانک آینده؛ انتخاب یا ضرورت؟
اهمیت روزافزون شفافیت اطلاعات در تصمیم­گیری ناظران و سرمایه‌گذاران، نقش بهبود گزارشگری بنگاه­‌های اقتصادی را دوچندان می‌کند؛ که این امر، کشف ارزش ذاتی سرمایه­‌گذاری­‌ها را به طور محسوسی متأثر می­‌سازد.
کد خبر : ۲۶۵۶۱۰

تجدید ارزیابی سرمایه­‌گذاری­‌های بانک آینده؛ انتخاب یا ضرورت؟

به بیانی می­‌توان گفت که هر بنگاه­ اقتصادی دارای ارزشی پنهانی است که با توجه به پایین بودن سطح کارایی اطلاعاتی بازار سرمایه و عدم تقارن اطلاعاتی در بین ذینفعان، آشکار ساختن آن اهمیت می­‌یابد؛ که این مهم، در خصوص بانک­‌ها؛ به عنوان بزرگ‌ترین واسطه‌­های اقتصادی کشور دارای نقشی، به مراتب، توانمندتر می‌­باشد.

در جمع اعضای صنعت بانکی کشور، بانک آینده به واسطه ارزشمند بودن دارایی‌های خود، به ویژه، در بخش سرمایه­‌گذاری‌­ها، نیازمند شفافیت افزون‌تر، وضعیت مالی، در گزارشگری مالی خود است.

چرا که، با بررسی صورت­‌های مالی بانک مذکور، در بخش­‌های تسهیلات وتعهدات کلان و سرمایه­‌گذاری‌­ها، به راحتی می‌­توان به بهای تمام شده پروژه‌­های عمرانی در دست احداث شرکت­‌های این بانک خصوصی بزرگ دست پیدا کرد. به این صورت­ که، منابع سپرده‌­گذاران، تحت تأثیر شرایط ادغامی تأسیس بانک، صرف پروژه­‌های ملی و شهری فاخری همچون بازار بزرگ ایران، مجتمع چند منظوره فرمانیه، هتل روتانای مشهد، پروژه مشهد مال و ... شده است؛ که ویژگی اصلی و مشترک جملگی آنها، انحصار ملی و بین‌­المللی در جانمایی جغرافیایی، نوع معماری و کیفیت مصالح ساختمانی به کار گرفته شده در آن‌ها می­‌باشد.

به طوری­ که متخصصان حوزه ساخت و ساز را در مواجهه با ارزشگذاری واقعی آن‌ها با چالش روبرو نموده است. با این وصف، مدیران بانک آینده، طی اعلام مکتوب در سامانه اطلاع­‌رسانی کدال، اعلام نمودند اقدامات لازم به منظور افزایش سرمایه بانک، از محل تجدید ارزیابی سرمایه­‌گذاری­ها در جریان می­‌باشد؛ که پیام­‌آور مثبتی برای سهامداران بانک و حتی صنعت بانکی کشور است.

بانک آینده، اخیراً، ارزش جاری کارشناسی شده دارایی­های فیزیکی بازار بزرگ ایران (ایران مال) و هتل روتانای مشهد مقدس، به عنوان بخشی از پروژه­های عمرانی شرکت­های زیر مجموعه خود را، به ترتیب، به مبالغ ۱.۹۳۱.۶۶۰ میلیارد ریال و ۲۱۵.۰۰۰ میلیارد ریال افشا کرده است. در حالی­ که، ارزش دفتری کل سرمایه­‌گذاری‌های بانک در صورت­‌های مالی منتهی به پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۱، مبلغ ۸۰۸.۰۰۰ میلیارد ریال افشا شده است.

بر اساس پیش­‌بینی کارشناسان بازار سرمایه، فزونی ارزش جاری سرمایه­‌گذاری‌­های پروژه‌­محور بانک آینده، موجبات بهبود قابل توجه حقوق مالکانه و شفاف نمودن استحکام ساختار مالی آن را فراهم می­‌کند.

با این وصف، هیأت مدیره این بانک پیشرو در حوزه تکمیل پروژه­‌های عمرانی ملی، پیشنهاد‌های مثبتی را در مجمع عمومی فوق­‌العاده صاحبان سهام بانک برای افزایش سرمایه خواهد داشت. / ارسالی

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
جلال جعفری
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
باسلام به روح پور فتوح امام راحل و شهدای گرانقدر جمهوری اسلامی عزیزمان . بانک آینده بی رحم تمرین بانک در برخورد با کارکنانش که ده سال به امر بازاریابی و جمع کردن منابع برای پروژه های عمرانی به هیئت مدیرها کمک کرده اند می‌باشد . و حالا که منابع کافی برای پروژه هایش را بدست آورده کارکنان 10ساله خود را به عناوین مختلف بیرون میکند خود من جلال جعفری با کد پرسنلی 15003 و کدملی 3621535616 به مدت ده سال صبح و شب به دنبال بازاریابی و تبلیغ خدمات بانک خوبمان بودم .و هیچگاه نگذاشتم حق بانک را کسی بخوره و با جون دل کار میکردم .بخاطر اینکه دست چند نفر دزد را کوتاه کردم .و آن دزد ها پارتی بازی کردن ؤ موضوع را به سمت مریضی و داروهای مصرفیم سوق دادن و مدیران را به اشتباه انداختن و موضوع پولشویی و دزدی خود را پوشاندن .وبا این کار باعث شدن من از کارم اخراج شوم و یک خانواده که منافع بانک آینده برایشان مهم بود الان آواره خیابان شوند و نتوانند هزینه های ابتدای زندگی خود را داشته باشند .من زحمات زیادی برای جذب منابع بانک که العان دارد کشیده ام و چندین تقدیر نامه از مدیریت بازاریابی وامورشعب آقای داریوش رشیدی گرفته ام که گویای صحت زحمات من است . در خصوص اتفاق پیش آمده حاضر به توضیح در حضور هیئت مدیره محترم بانک و مراجع ذی صلاح می‌باشم . جلال جعفری 09151401822 با امید برای سربلندی بانک آینده..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
خدا خیرتون بده که پول ما تو بانکتون با این تورم شد هیچ
سهند
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
بانک آینده وهربانک دیگردرکشورما،سودهای کلانش رابه اطرافیان خودمیدهد،وبخش دیگرش راهم به سفارش مدیران ونمایندگان به عده ای ازمسولین تعلق میگیرد،قشرضعیف،کدام بانگ وام داده تاحالا،،؟
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.