بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
قانون جهش تولید دانش بنیان؛ قانون بی سابقه ای است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان یک طرح ۲۱ ماده‌ای بود که درباره آن بحث کردیم. بسیاری از جلسات ما به این موضوع اختصاص یافت. این قانون می‌تواند انقلابی را ایجاد کند.
کد خبر : ۲۶۷۵۴۷
نویسنده :
مینا علیزاده

قانون جهش تولید دانش بنیان؛ قانون بی سابقه ای است

به گزارش بورس نیوز، احمد نادری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در آیین اختتامیه رویداد توسعه ایده‌های فناورانه گل گهر اظهار کرد: درباره بحث کلی دانش بنیان نکاتی را بگویم. شرکت‌های دانش بنیان تبلور عینی جمله "توانا بود هر که دانا بود"، هستند. در کشور ما که شاید کمتر از یک دهه است به طور جدی وارد این عرصه شدیم، سرعت و شتاب خیلی خوب است. مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به مساله دانش بنیان دارند. ما در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اساسا از ابتدای ورود به مجلس از ابتدا تا پایان سال ۱۳۹۹ بحث درباره قانون جهش تولید دانش بنیان را آغاز کردیم. یک طرح ۲۱ ماده‌ای بود که درباره آن بحث کردیم. بسیاری از جلسات ما به این موضوع اختصاص یافت. زیرا احساس کردیم که باید کشور و مجلس یازدهم کاری برای گروه‌های دانش بنیان انجام دهد. جلسات متعدادی برگزار شد و کار به سرانجام رسید و به یک قانون تبدیل شد. این قانون می‌تواند انقلابی را ایجاد کند.

وی افزود: بعد از ابلاغ این قانون ما از ۷ هزار دانش بنیان عبور کردیم. اگرچه عدد ناچیزی است، اما برای شروع بد نیست. تعداد دانش بنیان‌های کشور باید زیادتر شود. اساسا ما باید به سمت دانش بنیان کردن کشور حرکت کنیم. این قانون برج ۲ سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد.

نماینده مردم تهران در خانه ملت ادامه داد: تاثیرگذاری این قانون در حوزه‌های مختلف را مشاهده کردیم. این قانون در ابعاد مختلف مالیاتی، سیاستگذاری پولی و مالی، حمایت غذایی قانون بی سابقه بوده و دست دانش بنیان‌ها را برای اینکه تحول ایجاد کنند، باز گذاشته تا در حوزه‌های مختلفی که می‌خواهند، ورود کنند.

نادری خاطرنشان کرد: اقتصاد‌ها اساسا از زمان‌های قدیم تا دوره پیشا مدرن بیشتر شکل کشاورزی داشت. از دوره‌ای که انقلاب صنعتی حادث شد، شیوه تولید، تولید صنعتی شد. یعنی به سمت صنعتی شدن پیش رفت و بسیاری از کشور‌ها کاملا صنعتی شدند. این موضوع ادامه پیدا کرد تا زمانی که انقلاب اطلاعاتی در دهه ۱۹۷۰ اتفاق افتاد. انقلاب بزرگ اطلاعاتی در این دهه به شکل جدیدی تحت عنوان شیوه جدید خدمات ظهور و بروز داشت.

این نماینده مردم در مجلس گفت: کشور ما تا قبل از دهه ۱۳۴۰ یک شکل کشاورزی داشت. بعد از آن در دهه ۱۳۴۰، اساسا شیوه تولید کشاوری مورد هدف قرار گرفت و کشاورزی در ایران اصطلاحا افول پیدا کرد. در آن زمان شاه قصد داشت کشور را به سمت صنعتی شدن پیش ببرد. اما به دلایل مختلف که یکی از آن ذهنیت مردم بود ما به سمت صنعتی شدن به معنای واقعی نرفتیم. ما مخلوطی از کشاورزی ناقص و صنعت ناقص هستیم که همین طور ادامه پیدا کرد. وضعیت قبلی ما که کشاورزی بود نابود شد و به سمت صنعتی شدن نیز نرفتیم. برخی از مجموعه‌ها در کشور خودمان که در استان کرمان هم ظهور کرده اند، ایده اصلی آن‌ها این است که ما باید به سمت کشاورزی حرکت کنیم. هکتار‌های زیادی را به زیر کشت برده و هدف بازگرداندن کشور به سمت اقتصاد کشاورزی است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
لعنت بر ذات کثیفتون.دیروز با 65000 واحد رشد شاخص سهام مختلف یک یا 2 درصد مثبت خوردند.ولی امروز با نزول تنها 2000 واحد شاخص 10 سهم مختلف سبد من همگی از دم از 5 تا 7 درصد منفی خوردند.
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.