بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
انعقاد ۳ میلیون قرارداد آتی در بورس کالا
در ۱۲ ماهه سال گذشته نزدیک ۳ میلیون و ۸۰ هزار قرارداد آتی به ارزش ۲۰.۱ همت در بورس کالا منعقد شد.
کد خبر : ۲۶۸۷۷۱
نویسنده :
مینا علیزاده

انعقاد 3میلیون قرارداد آتی در بورس کالا

به گزارش بورس نیوز، در ۱۲ ماهه سال گذشته نزدیک ۳ میلیون و ۸۰ هزار قرارداد آتی به ارزش ۲۰.۱ همت در بورس کالا منعقد شد. از این میزان قرارداد، ۳۱۷ هزار و ۱۶۶ قرارداد به ارزش ۳.۲ همت مربوط به ماه اسفند ۱۴۰۱ بود.

بر این اساس، ­ارزش معاملات بازار قرارداد‌های آتی بورس کالای ایران تا پایان اسفند ۱۴۰۱ به ۲۰.۲ همت (هزار میلیارد تومان) نزدیک شد.

حجم قرارداد‌های منعقده در بازار آتی نیز ۳ میلیون و ۷۹ هزار و ۸۷۷ قرارداد بود و از این میزان، ۳۱۷ هزار و ۱۶۶ قرارداد به ارزش ۳.۲ همت مربوط به اسفند بود.

در جریان معاملات اسفند، تعداد ۲۲۲ هزار و ۶۰۹ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد و ارزش نزدیک هزار و ۶۵ میلیارد تومانی برای آن به ثبت رسید. معامله گران این تعداد قرارداد را در ۴ سررسید اسفند ۱۴۰۱ و اردیبهشت، تیر و شهریور ۱۴۰۲ منعقد کردند.

بر اساس این گزارش، انعقاد ۸۹ هزار و ۷۵ قرارداد آتی صندوق طلا در ۶ سررسید فروردین، خرداد، مرداد، مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ نیز ارزش نزدیک ۲ هزار و ۱۲۸ میلیارد تومانی را در بازار به ثبت رساند.

بر این اساس در ۲ سررسید تحویل اسفند ۱۴۰۱ و اردیبهشت ۱۴۰۲ نیز ۵ هزار و ۴۸۲ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد و ارزش نزدیک ۱۷ میلیارد و ۱۹۴ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

تا پایان اسفند و در ۱۲ ماهه پارسال نیز در مجموع ۲ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۷۸۵ قرارداد آتی زعفران به ارزش بیش از ۹ هزار و ۷۵۷ میلیارد تومان (همت) منعقد شد.

همچنین ۶۷۴ هزار و ۳۴۹ قرارداد آتی صندوق طلا به ارزش نزدیک ۱۰ هزار و ۲۶۲ میلیارد تومان منعقد شد و معاملات قرارداد آتی نقره نیز به انعقاد ۶۹ هزار و ۷۴۳ قرارداد به ارزش ۱۵۹ میلیارد و ۷۹۱ میلیون تومان منجر شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فعالیت انبار جدید زعفران در بورس کالا
مدیریت بازار‌های مالی بورس کالا اعلام کرد؛

فعالیت انبار جدید زعفران در بورس کالا

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.