بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
کد خبر : ۲۷۱۱۳۰

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: تخصیص ارز در بانک مرکزی در سه ماه گذشته برای واردات دارو، مواد اولیه تولید دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی، شیر خشک از مرز یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار گذشت و پیش بینی می‌شود امسال رقمی حدود ۳.۵ میلیارد دلار ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی برای واردات دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک نوزادان تخصیص یابد.

فرزین تخصیص و تأمین ارز در حوزه دارو را از اصلی‌ترین اولویت‌ها خواند و تصریح کرد: با توجه به اهمیت تامین به موقع دارو و کاهش مشکلات مردم در این حوزه، ضروری است شبکه بانکی در اعطای اعتبار و تسهیلات‌دهی به بخش دارو و بهداشت دستورات بانک مرکزی را در اسرع وقت اجرایی کنند.

رئیس کل بانک مرکزی به منظور تسریع و بهبود در تخصیص و تأمین ارز دارو، دستورات لازم از جمله در اختیار گذاشتن ۱۰۰ میلیون یورو تنخواه ارزی را صادر کرد.

وی همچنین ضمن تاکید بر ضرورت هماهنگی تمام دستگاه‌های مربوطه برای تسهیل اختصاص اعتبارات و تامین نقدینگی شرکت‌های تولیدی دارویی گفت: بانک مرکزی به همین منظور امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید در قالب سرمایه در گردش از طریق بانک‌های عامل به شرکت‌های دارویی جهت تأمین دارو و مواد اولیه پرداخت می‌کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
اعطای لوح، نشان عالی و تندیس ویژه بنیاد برکت به بانک صادرات ایران
​در اختتامیه همایش «تلاش با برکت» و با حضور رئیس کل بانک مرکزی انجام شد؛

اعطای لوح، نشان عالی و تندیس ویژه بنیاد برکت به بانک صادرات ایران

نسبت به مدت مشابه رقم خورد؛

کاهش تورم ماهانه اردیبهشت ۱۴۰۲

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.