بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
توانایی تولید مخازن صنعتی و هیدروژنی را داریم/ افزایش سرمایه
قائم مقام شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیاناما گفت: در حال حاضر سهامدار عمده طلبی را از شرکت آسیاناما دارد که تصمیم گرفتیم این میزان طلب به افزایش سرمایه تبدیل و پولی از شرکت خارج نشود. بعد از عرضه اولیه طرح توجیهی افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را در برنامه خواهیم داشت.
کد خبر : ۲۷۱۳۴۹


مهدی ملایی، قائم مقام شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیاناما در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: شرکت آسیاناما در سال ۱۳۹۲ با حمایت کامل بانک سپه و شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید به بهره برداری رسیده است. 

وی درباره حوزه فعالیت این شرکت بیان کرد: حوزه فعالیت شرکت آسیاناما تولید مخازن CNG خودرو است و با شرکت‌هایی مانند ایران خودرو، مگاموتور و زامیاد همکاری و حدود ۹۰ درصد از نیاز این شرکت‌ها را تامین می‌کند. اما این توانایی در شرکت آسیاناما وجود دارد که می‌توانیم مخازن صنعتی و هیدروژنی نیز تولید کنیم.

وی درباره واردات مواداولیه این شرکت افزود: مهمترین مزیت شرکت صنعتی آسیاناما این است که این صنعت هیچگونه وابستگی به خارج از کشور ندارد. ورق موردنیاز برای تولید از شرکت فولاد اکسین و شرکت فولادمبارکه تامین می‌شود. اما اگر لازم باشد، می‌توانیم برای تنوع محصولات لوله را از خارج از کشور تامین کنیم که این موضوع به تنوع محصولات ما بستگی دارد. یکی از مهمترین مزیت‌های این صنعت این است که به واردات مواد اولیه وابسته نیست و قیمت گذاری دستوری در خصوص این صنعت وجود ندارد. 

ملایی درخصوص طرح‌های توسعه‌ای شرکت صنعتی آسیاناما توضیح داد: برنامه توسعه‌ای شرکت به نیاز بازار بستگی دارد. باتوجه به قرارداد‌هایی که با شرکت‌های بزرگ خودروسازی داریم نیاز آنان تامین می‌شود. شرکت ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار مخزن در طول سال را دارد، اما به نسبت نیاز خودروسازان یا بازار برای طرح‌های توسعه‌ای مشکلی نداریم.

قائم مقام شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیاناما خاطرنشان کرد: شرکت تجربه تلخی را در سنوات گذشته داشت. ما براساس قراردادی که با شرکت‌های خودروساز داشتیم، تولید می‌کردیم. به عنوان مثال وقتی تولید پژو ۴۰۵ متوقف شد، ما نیز براساس رند خط تولید، آن را تولید می‌کردیم. اما پس از این مسئله، مدیریت شرکت آسیاناما تلاش کرد که انباشتگی محصولات به قدری نباشد که در روند تولید شرکت اثرگذار باشد. در حال حاضر هیچ گونه انباشتگی محصول نداریم و براساس MRP که هرماه شرکت‌های خودروساز به ما می‌دهند t آن میزان را تولید و در اختیارشان قرار می‌دهیم. مواداولیه را صرف تولیداتی می‌کنیم که تقاضای آن موجود و ثبت سفارش شده باشد.

ملایی با اشاره به افزایش سرمایه "ناما" گفت: اگر حمایت کامل بانک سپه و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید نبود شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیاناما به این رونق نمی‌رسید. در حال حاضر سهامدار عمده طلبی را از شرکت آسیاناما دارد که تصمیم گرفتیم این میزان طلب به افزایش سرمایه تبدیل و پولی از شرکت خارج نشود. بعد از عرضه اولیه طرح توجیهی افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را در برنامه خواهیم داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.