بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
سازوکار کنترل نرخ تورم از سوی بانک مرکزی مشخص شد
رئیس سازمان برنامه بودجه کل کشور گفت: در جلسه کمیسیون تلفیق، سازوکار کنترل نرخ تورم از سوی بانک مرکزی مشخص شد.
کد خبر : ۲۷۱۸۹۳

به گزارش بورس نیوز، داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: در ادامه رسیدگی به مواد پیشنهادی لایحه برنامه پنجساله هفتم توسعه، مواد ۹ و ۱۰ این لایحه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مواد ۹ و ۱۰ لایحه به موضوع اصلاح نظام بانکی و کنترل تورم اشاره داشت، گفت: موادی که مورد تصویب کمیسیون تلفیق قرار گرفت ناظر بر نحوه نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بود. همچنین در این مواد مشخص شد که بانک مرکزی باید چگونه گزارش و اطلاعات لازم را در این بخش دریافت کند.

منظور تاکید کرد: همچنین پیرو مصوبات کمیسیون، درباره چگونگی نحوه نظارت بانک مرکزی بر عملیات بانک‌ها و همچنین گروه بانک‌ها تصمیم گیری شد. طبیعتاً یک بانک در زیر مجموعه خود شرکت‌هایی دارد و ما اگر می‌خواهیم سلامت نظام بانکی را بررسی کنیم، باید بانک را با مجموع شرکت‌های آن، مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس سازمان برنامه بودجه کل کشور تاکید کرد: همچنین در جلسه عصر دیروز، موضوع انتظام بخشی به صندوق‌های قرض‌الحسنه و نظارت بر این صندوق‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره بررسی مواد مربوط به سیاست‌های پولی در جلسه فوق بیان کرد: در این بخش مشخص شد که بانک مرکزی چگونه می‌خواهد نرخ تورم و پایه پولی را به صورت سالیانه کنترل کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور ادامه داد: همچنین در این جلسه موضوع چگونگی وصول بدهی‌های دولت و شرکت‌های دولتی به بانک مرکزی بانک مرکزی مورد بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.