بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
قیمت نفت به بیش از ۸۵ دلار صعود کرد
قیمت نفت برنت هفته گذشته، کانال قیمت ۷۵ تا ۸۰ دلار که ماه‌ها در آن مانده بود را شکست و به بیش از ۸۵ دلار در بشکه صعود کرد که بالاترین قیمت سه ماه گذشته بود.
کد خبر : ۲۷۲۴۷۸

به گزارش بورس نیوز، قیمت نفت برنت هفته گذشته، کانال قیمت ۷۵ تا ۸۰ دلار که ماه‌ها در آن مانده بود را شکست و به بیش از ۸۵ دلار در بشکه صعود کرد که بالاترین قیمت سه ماه گذشته بود. حرکت اخیر قیمت نفت با شواهدی از محدودتر شدن عرضه و انتظارات برای اجرای تدابیر محرک اقتصادی جدید در چین و تقویت اقتصاد این کشور، همزمان شد.

بانک‌ها و تحلیلگران، کمبود قابل توجه عرضه در سه ماهه جاری را با توجه به کاهش تولید و صادرات اوپک پلاس و قوی ماندن تقاضا به رغم نگرانی‌ها از رکود اقتصادی و عملکرد اقتصادی ضعیف چین، پیش بینی می‌کنند.

همچنان که پیش می‌رویم، برداشت از ذخایر نمایان شده و اعلام تدابیر محرک اقتصادی بیشتری از سوی چین، پیش بینی می‌شود. در همین حال، تحلیلگران می‌گویند بعید است که اوپک پلاس، کل کاهش تولید خود را به یکباره معکوس کند، زیرا مشتاق است از ثبات بازار یا به عبارتی قیمت نسبتا بالای نفت در بالای ۸۰ دلار در هر بشکه، حمایت کند.

داده‌های اقتصادی اخیر در آمریکا، معامله‌گران را به این موضوع خوش‌بین‌تر کرده است که فدرال رزرو می‌تواند "فرود نرم" اقتصاد را مدیریت کند و با وجود افزایش نرخ بهره در ماه گذشته و رسیدن آن به بالاترین میزان در ۲۲ سال گذشته، می‌تواند بدون ایجاد رکود شدید، رشد تورم را مهار کند.

فعالان بازار همچنین خوش بین هستند که مقامات چین، پس از رشد ناامیدکننده اقتصاد و فعالیت کارخانه‌ها از ابتدای امسال تاکنون، حمایت بیشتری از اقتصاد فراهم خواهند کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.