بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
ثبت تراز مفی بیمه تجارت نو در تیرماه؛

"بنو" به شرکت بیمه‌ای زیان ده تبدیل شد

"بنو" در ابتدای فصل تابستان به درآمد ۱۵۸ میلیاردتومانی دست پیدا کرد که نسبت به ماه گذشته ۶۳ درصد ریزش را به همراه داشت و همچنین در این دوره ماهانه تراز منفی ۱۸ درصدی را پشت سر گذاشت.
کد خبر : ۲۷۲۵۱۹

بورس نیوز:

بشر امروزی به‌منظور جلوگیری از ضرر‌های مالی و اقتصادی باتوجه‌به حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی که متحمل می‌شود؛ نیاز به صنعت بیمه دارد. شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی و دولتی بسیار زیادی نیز در طی این چند دهه اخیر پا به این عرصه از فعالیت‌ها گذاشته‌اند تا بتوانند با خدمات و پوشش‌های بیمه‌ای خود از خسارت‌ها و هزینه‌های افراد مختلف جلوگیری نمایند.

با تلاش‌های شرکت‌های بیمه اقتصاد افراد و به‌طورکلی اقتصاد کشور در جریان حوادث خدشه‌دار نخواهد شد. بیمه در طی سال‌ها توانسته است خود را به‌عنوان یکی از ابزار‌های مهم مدیریتی در کشور معرفی نماید.

در حال حاضر به عملکرد یکی از شرکت‌های صنعت بیمه خواهیم پرداخت که جزء معدود شرکت‌های بیمه‌ای است که در دوره سالانه منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱ با زیان همراه بوده است. عنوان شرکت زیان‌ده صنعت بیمه مربوط به بیمه تجارت نو است که پس از طی مراحل قانونی در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را با هدف ارائه خدمات تخصصی در رشـته‌هــای مختـلف بیمه‌ای به اقشار مردم آغاز کرد.

شرکت بیمه تجارت نو در تاریخ ۲۱ تیرماه سال ۱۴۰۲، عملکرد سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱ را در سامانه کدال برای سهامداران و استفاده‌کنندگان از این صورت مالی بارگذاری کرد.

این شرکت بیمه در مدت‌زمان یک‌ساله از فروش حق بیمه به درآمد ناخالص ۲ هزار و ۱۶۸ میلیارد تومانی دست یافت که در مقایسه با دوره گذشته ۵۹ درصد افزایش را در پی داشت. بیشترین میزان درآمدی که "بنو" در این دوره از خود بر جای گذاشت مربوط به حق بیمه ثالث اجباری با ۴۵۱ میلیارد تومان بود که سهم ۲۱ درصدی از درآمدزایی را به همراه داشت.

گفتنی است که "بنو" در این دوره مالی با افزایش ۶۵ درصدی خسارت و مزایای پرداختی مواجه بود، این مبلغ برابر با یک هزار و ۱۸۹ میلیارد تومان بود. این مبلغ در مقایسه با سال گذشته ۴۶۷ میلیارد تومان رشد پیدا کرد.

شرکت بیمه تجارت نو در پایان سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱ به زیان خالص ۱۰۷ میلیاردتومانی رسید، درصورتی‌که این شرکت بیمه‌ای در سال مالی گذشته سود خالص ۲۵ میلیاردتومانی را از خود بر جای گذاشته بود اما؛ در سال جاری با زیان خالص دست‌وپنجه نرم می‌کند.

همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید شرکت بیمه تجارت نو از سال ۹۵ تا ۹۹ روند رو به رشد و صعودی را در کسب سود پشت سر گذاشته اما؛ در ۲ سال اخیر در شیب نزولی قرار گرفته و در سال مالی منتهی به ۱۴۰۱ به زیان خالص ۱۰۷ میلیاردتومانی رسیده است.

در ادامه این مطلب به عملکرد ماهانه این شرکت بیمه‌ای می‌پردازیم. "بنو" در ابتدای فصل تابستان به درآمد ۱۵۸ میلیاردتومانی دست پیدا کرد که نسبت به ماه گذشته ۶۳ درصد ریزش را به همراه داشت و همچنین در این دوره ماهانه تراز منفی ۱۸ درصدی را پشت سر گذاشت. میزان درآمدی که بنو در تیرماه از خود بر جای گذاشت در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افت را تجربه کرد.

در چهارمین ماه از سال مالی جاری بیشترین میزان درآمدی که این شرکت بیمه‌ای به ثبت رساند مربوط به ثالث اجباری با ۵۸ میلیارد تومان بود که ۳۷ درصد از درآمد ماهانه را تشکیل می‌داد.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.