بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
طرح های توسعه ای
مجمع عمومی شرکت نوش مازندران با حضور سهامداران در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۶ برگزار شد.
کد خبر : ۲۷۲۵۴۸

به گزارش بورس نیوز، مجمع عمومی عادی نوبت دوم شرکت نوش مازندران با حَضور ۱۲/۷۸ درصد سهامداران در در ساعت ۰۹:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۶ در استان تهران، شهر تهران به آدرس تهران، خیابان ولیعصر پایین‌تر از پارک ساعی نبش کوچه دلبسته هتل سیمرغ برگزار شد.

نیما جوادیان، مدیرعامل شرکت نوش مازندران در مجمع اظهار کرد: سرمایه شرکت از سال۹۸ از مبلغ ۵ میلیارد تومان به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: درآمدعملیاتی شرکت نوش مازندران از سال ۹۸ تاکنون روند صعودی داشته است. 

مدیرعامل "غنوش" در خصوص دارایی‌های جاری شرکت ادامه داد: دارایی جاری شرکت ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود. با شروع به فعالیت هیات مدیره جدید این دارایی‌ها روند رو به رشدی را ثبت کرده است.

جوادیان درباره کاهش درآمد‌های عملیاتی بیان کرد: کاهش درآمد‌های عملیاتی به دلیل عدم ارسال محصول به خریدار بود. فروش زمانی محقق می‌شود که بار ارسال و سپس فاکتور‌ها صادر شود.

وی توضیح داد: در سه ماهه اول سال جاری ۳۵۰ تن کنسانتره فروختیم. سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان فروش داشتیم. پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال قیمت فروش افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت نوش مازندران درخصوص طرح‌های توسعه‌ای بیان کرد: دو طرح توسعه‌ای در دست اجرا داریم. طرح آب آشامیدنی که نه تنها به منظور افزایش سودآوری بلکه به منظور جذب هزینه سربار و با هزینه اندکی ایجاد شده است. 

طرح توسعه‌ای دیگر، طرح پکتین است که یک نوع فیبر گیاهی است و از پوست مرکبات استحصال می‌شود. چون حجم پوست مرکبات بیشتر است، استحصال آن صرفه اقتصادی دارد. حدود ۳ درصد تفاله پوست‌تر مرکبات و ۲۵ درصد پوست خشک مرکبات که بستگی به کیفیت پرتقال دارد، پکتین است. روش استحصال آن یک محصول دانش بنیان است. در شرکت نوش مازندران از سه سال پیش طرح آن را راه اندازی کردیم. طرح به بهره برداری رسیده، اما در تکمیل ظرفیت آن در سال گذشته با مشکلاتی نظیر قطعی گاز و ... مواجه شدیم. امسال آن مشکلات رفع شده و اقداماتی انجام شد که ریسک‌های سال‌های قبل به ما تحمیل نشود تا با ظرفیت خوبی آن را تولید و سودآوری خوبی برای مجموعه داشته باشیم. 

وی درباره نرخ پرتقال توضیح داد: سال گذشته قیمت پرتقال زیر ۳ هزار تومان بوده، اما امسال پیش بینی می‌کنیم که قیمت‌ها بالاتر باشد و به ۴ تا ۵ هزار تومان برسد. 

جوادیان همچنین عنوان کرد: وظیفه و هدف اصلی ما افزایش ثروت سهامدار است. این موضوع در کنار رشد تولید و سودآوری اتفاق می‌افتد. معاملات شرکت نسبت به ۵ سال گذشته افزایش یافته و نقدشوندگی نیز بالا رفته است. 

گفتنی است، روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شد. حق حضور اعضای غیرموظف هیات مدیره ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

لازم به ذکر است، در پایان مجمع "غنوش" ۵۵ ریال سود بین سهامداران تقسیم شد. 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.