بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
۵۰ شرکت با ارزش در جهان در سال ۲۰۳۰
رزش بازار یکی از معیارهای ارزش شرکت است که توسط بازار سهام تعیین می شود. در نمودار زیر بر اساس ارزش بازار بزرگترین شرکت های جهان تقسیم بندی شده اند.
کد خبر : ۲۷۳۲۶۸

به گزارش بورس نیوز به نقل از نشریه Visual Capitalist: در نمودار زیر ۵۰ شرکت برتر جهان را بر اساس ارزش بازار، بر اساس آخرین داده‌های ۱۶ اوت ۲۰۲۳ نشان رسم گردیده است.


۵۰ شرکت با ارزش در جهان در سال ۲۰۳۰


این موسسات در هفت حوزه‌ی مراقبت‌های بهداشتی، مالی، انرژی، فناوری اطلاعات، لوازم مصرفی، اختیاری مصرف‌کننده(consumer discretionary)، خدمات ارتباطی تقسیم بندی می‌شوند؛ که در مجموع، این ۵۰ شرکت بیش از ۲۶.۵ تریلیون دلار ارزش سهامداران را نشان می‌دهند که بخش، فناوری اطلاعات با ۹.۳ تریلیون دلار ارزش بازار ترکیبی، بیشترین سهم را در این نمودار داراست.  

اپل با ارزش بازار ۲.۷۰۰ میلیارد دلاری، ماکروسافت با ۲.۳۸۰ میلیارد دلار، شرکت ارامکو سعودی با ۲.۲۲۰ میلیارد دلار، هلدینگ آلفابت با ۱.۶۳۰ میلیارد دلار ارزش بازار و آمازون با ۱.۳۸۰ میلیارد دلار جز پنج شرکت بزرگ در این لیست می‌باشند.  
شایان ذکر است در حالی که ارزش بازار یک روش ساده برای مقایسه شرکت‌های سهامی عام است، اما محدودیت‌هایی دارد. مهمتر از همه، بدهی یا پول نقد را در محاسبه لحاظ نمی‌کند.
اگر بخواهیم از لحاظ جغرافیایی این شرکت‌ها را تفکیک کنیم، بیش از ۶۰ درصد آن‌ها آمریکایی بودهاست. در نمودار زیر آمار هر کشور تشریح شده است: 

۵۰ شرکت با ارزش در جهان در سال ۲۰۳۰

سوئیس، فرانسه و چین پس از آمریکا دارای بیشترین سهم از این کیک دراند. شرکت‌های فرانسوی عضو در این لیست، همگی در زمینه مد و پوشاک فعالیت دارند؛ همچون L'Oréal، که جز رهبران جهانی در صنعت لوازم آرایشی می‌باشد.

دو شرکت Tencent و Alibaba نمایندگان طرف چینی در این دسته بندی‌اند.  

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.