بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت:

افزایش وام اشتغال روستایی به ۵۰۰ میلیون تومان

افزایش وام اشتغال روستایی به ۵۰۰ میلیون تومان
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: سال گذشته سقف وام‌های روستایی ۳۰۰ میلیون تومان بود که امسال به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
کد خبر : ۲۷۳۳۰۶

به گزارش بورس نیوز، امیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور درباره سقف وام‌های روستایی اظهار کرد: سال گذشته سقف وام‌های روستایی ۳۰۰ میلیون تومان بود که امسال به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و هر یک از وام‌گیرندگان به ازای هر اشتغال جدیدی که ایجاد می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون وام بگیرند. اگر در یک کارگاه ۲۰ نفر جدید مشغول به‌کار شوند می‌توانند به همان تعداد وام ۵۰۰ میلیون تومانی دریافت کنند.

وی درباره حساب‌های پیشرفت و عدالت گفت: امسال دبیری این حساب بر عهده وزارت امور اقتصادی و دارایی است و تاکنون عملکرد قابل توجهی نداشته، البته در ابتدای سال میزان تحقق درآمد‌ها کم است. منابع تبصره ۱۸ دارای ۳-۲ جزء هست که بخشی از منابع مربوط به مانده اعتبارات در سال‌های قبل است که طبق قانون تا چند ماه از سال جاری امکان استفاده از آن وجود دارد. بخشی هم منابع قرض‌الحسنه بانک‌هاست که البته با روند کُندتری جذب می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال تاکنون ۲۴۹ هزار نفر وام اشتغال دریافت کرده‌اند. در این زمینه بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان از بهمن سال گذشته تاکنون پرداخت شده و نرخ بیکاری در روستا‌ها از ۷.۲ درصد به ۵.۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.