بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
کاهش عرضه، نفت برنت را بالای ۹۰ دلار در هر بشکه نگه داشت!
قیمت نفت در اوایل معاملات آسیایی روز دوشنبه تحت تاثیر نگرانی‌های اقتصادی در چین بر دورنمای تقاضای سوخت کاهش یافت اگرچه برنت بالای ۹۰ دلار در هر بشکه ایستاد و پس از اینکه عربستان سعودی و روسیه کاهش عرضه را تمدید کردند، با تشدید عرضه حمایت شد.
کد خبر : ۲۷۳۷۱۵

به گزارش بورس نیوز، به نقل از رویترز:

بهای معاملات نفت برنت امروز تا ساعت ۰۰:۲۲ به وقت گرینویچ، ۴۹ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۹۰.۱۶ دلار در هر بشکه رسید در حالیکه بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷۴ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش، ۸۶.۷۷ دلار در هر بشکه بود.

تحلیلگران ANZ در یادداشتی گفتند: " نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصادی چین بر احساسات در میان کالا‌ها سنگینی می‌کند. "

ایشان با اشاره به افزایش قیمت دلار در ۸ هفته اخیر افزودند: این حرکت با افزایش شدید قیمت دلار تشدید شد و همین موضوع باعث شد که اشتهای سرمایه گذاران پایین بیاید.

پس از اینکه عربستان سعودی و روسیه هفته گذشته اعلام کردند کاهش عرضه داوطلبانه ۱.۳ میلیون بشکه در روز را تا پایان سال تمدید خواهند کرد، هر دو قرارداد در دو هفته متوالی گذشته به دست آمدند و برنت در بالاترین حد خود از نوامبر در روز جمعه قرار گرفت.

آژانس بین المللی انرژی و سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) قرار است در هفته جاری گزارش‌های ماهانه خود را منتشر کنند.

تحلیلگران ANZ گفتند: " هر نشانه‌ای از تقاضای قوی از سوی گزارش‌های بازار نفت از سوی آژانس بین المللی انرژی و اوپک احتمالا قیمت نفت را بالاتر خواهد برد. "

بیکر هیوز در گزارش هفتگی خود اعلام کرد، تولیدکنندگان در آمریکا هفته گذشته برای اولین بار از ماه ژوئن یک دکل نفتی را اضافه کردند، اما آمار کلی همچنان ۱۲۷ یا ۱۷ درصد کم‌تر از این زمان در سال گذشته بود.

تونی سیکامور، تحلیلگر IG، در یادداشتی گفت: WTI احتمالا در حال تعیین محدوده بالاتر جدید با قیمت بالاتر از ۸۳ دلار و پایین‌تر از مقاومت ۹۳.۵۰ دلار در هفته‌های پیش رو است و نگرانی‌ها در مورد تقاضا در چین و اروپا بیشتر می‌شود.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.