بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
سازمان برنامه موظف به پرداخت مطالبات گندم کاران است
وزیر کشاورزی گفت: مطالبات کشاورزان ۱۵۴ و نیم همت بود که تاکنون ۱۱۰ همت، بیش از ۷۰ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده و الباقی با تاکید رئیس جمهور، سازمان برنامه را موظف به پرداخت مطالبات به صورت صد درصدی تا پایان شهریور ماه کرده است
کد خبر : ۲۷۳۷۸۵

به گزارش بورس نیوز، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی اظهارکرد: آرد نانوایی‌ها به صورت صد در صدی تامین شده و با توجه به این رقم تولید گندم کشور امسال نیاز به واردات گندم برای تولید آرد نداشتیم و برای تهیه و توزیع آرد به نانوایی‌ها مشکلی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: سطح زیر کشت آبی گندم در کشور در حال حاضر ۲ میلیون هکتار است و در نظر داریم با توجه به فرمایشات رهبری با استفاده از منابع دانش بنیان و سطح زیر کشت آبی این محصول را افزایش دهیم تا در شرایط اقلیمی نامتعادل دچار مشکل و تنگنا نشویم.

وی با اشاره به برنامه دولت برای تولید گندم در طرح جهش تولید در مراتع و دیمزارها، خاطرنشان کرد: به‌دنبال توصیه مقام معظم رهبری و با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام طرح جهش تولید در دیم زار‌ها را نیز با جدیت پیش می‌بریم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بکارگیری ۲ هزار نیروی فارغ‌التحصیل کشاورزی به صورت قراردادی در دیم زارها، گفت: بذر و کود و سم برای تهیه نهاده‌ها تهیه شده است تا در تامین غذا و نان مردم مشکلی نداشته باشیم.

نیکبخت یادآور شد: مطالبات کشاورزان ۱۵۴ و نیم همت بود که تاکنون ۱۱۰ همت، افزون‌بر ۷۰ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده و الباقی هم با تاکید رئیس جمهور، سازمان برنامه را موظف به پرداخت مطالبات به صورت صد درصدی تا پایان شهریور ماه کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید، نگهداری و مصرف گندم به عهده وزارت جهاد کشاورزی بوده و تامین منابع در این رابطه با سازمان برنامه و بودجه است. امیدواریم با تامین منابع باقی مانده زودتر تسویه نهایی را با کشاورزان گندم کار داشته باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.