بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
همکاری روسیه و کره شمالی امری طبیعی برای همسایگان است!
در بیانیه کره شمالی ذکر شده است که، این کاملاً طبیعی است که کشورهای همسایه روابط نزدیک خود را با یکدیگر حفظ کنند و دلیلی برای پاسخگویی به چنین رویه‌ای وجود ندارد.با این حال مقاملات کره جنوبی و آمریکا چنین فکر نمی‌کنند.
کد خبر : ۲۷۴۱۳۲

به گزارش بورس نیوز به نقل از رویترز؛ دولت کره شمالی در پاسخ به انتقاد رییس جمهور کره جنوبی که از همکاری این کشور با مسکو پس از سفر کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) به روسیه، آن را مورد انتقاد قرار داده بود چنین پاسخ داد که حفظ روابط نزدیک برای همسایگان "طبیعی" و "عادی" است. 
یون سوک یول (رئیس جمهور کره جنوبی) روز چهارشنبه گفت که اگر روسیه به کره شمالی کمک کند و برنامه‌های تسلیحاتی خود را در ازای کمک به جنگ اوکراین افزایش دهد، "یک تحریک مستقیم" علیه سئول خواهد بود و متحدان آن بیکار نخواهند ماند. 
در ادامه، کره شمالی رئیس جمهور کره جنوبی را محکوم به تهمت خبیثانه کرد و گفت که یون به عنوان یک بلندگو برای ایالات متحده عمل می‌کند. 
در بیانیه کره شمالی ذکر شده است که، این کاملاً عادی است که کشور‌های همسایه روابط نزدیک خود را با یکدیگر حفظ کنند و دلیلی برای پاسخگویی به چنین رویه‌ای وجود ندارد. 
با این حال مقامات ایالات متحده و کره جنوبی ابراز نگرانی کرده اند که روسیه ممکن است در تلاش برای به دست آوردن مهمات از کره شمالی، برای تکمیل ذخایر رو به کاهش خود و استفاده در جنگ اوکراین باشد. این در حالی که کره شمالی به دنبال جمع آوری فن آوری برای برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود است. 
با این حال، هر گونه فعالیتی که به برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی کمک کند بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل ممنوع است.


پایان مطلب.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.