بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
فاجعه ای دیگر در راه است!
اگر بحران مالی بزرگ سال ۲۰۰۸ را به دریاچه انتاریو تشبیه کنیم، بحران آتی اقیانوس آرام خواهد بود. فاجعه‌ای که در حال شکل گیری است، بزرگترین سقوط اوراق قرضه در تاریخ ایالات متحده خواهد بود.
کد خبر : ۲۷۴۴۰۱

فاجعه ای دیگر در راه است!

به گزارش بورس نیوز به نقل از اینوستینگ: 
پیتر شیف (Peter Schiff)، نویسنده، سرمایه‌گذار و یکی از برجسته‌ترین تحلیلگران اقتصادی آمریکا و جهان؛ در پلتفرم رسانه اجتماعی X در سری پست‌هایی نسبت به بحرانی مهیب‌تر از ۲۰۰۸ که بر ایالات متحده و دلار آمریکا متحمل است هشدار داد. 

وی توضیحات خود را چنین آغاز کرد: بحران مالی که ما در شرف تجربه خواهیم بود بسیار بدتر از هر چیزی است که در سال ۲۰۰۸ رخ داده است، اما وال استریت و فدرال رزرو امروزه بیشتر از آن زمان در تاریکی و گمراهی قرار گرفته است. اگر سرمایه گذاران به بزرگی این فاجعه قریب الوقوع پی ببرند قیمت طلا سر به فلک خواهد کشید. 

این اقتصاددان ادامه داد: ما هنوز در مراحل اولیه چیزی هستیم که در حال شکل گیری بزرگترین سقوط اوراق قرضه در تاریخ ایالات متحده است. با بدهی اقتصاد ایالات متحده بیش از هر زمان دیگری در تاریخ، بحران اقتصادی و مالی آینده بی سابقه خواهد بود. وضعیت مالی بانک‌ها در حوزه وام مسکن امروز بسیار بدتر از سال ۲۰۰۸ است.
وی در این خصوص تشریح کرد: در سال ۲۰۰۸ میزان کمی از وام‌گیرندگان قادر به پرداخت نبودند و باعث ضرر و زیان شدند. اما بانک‌ها امروز از هر وام گیرنده‌ای که وام مسکن خود را به موقع بازپرداخت نکنند متضرر خواهد شد. 

پیتر شیف همچنین تاکید کرد، در بحران سال ۲۰۰۸ وام‌های مسکن تجاری عاری از مشکل در آن واقعه بودند، اما امروزه چنین نیست. بدین صورت که کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۰۹ منجر به افزایش قیمت املاک تجاری شد، بنابراین وام‌دهندگان این حوزه متحمل ضرر نشدند، اما امروزه قیمت املاک تجاری سقوط کرده و موجی از نکول‌ها در حال ظهور است. 
 
این اقتصاددان در پایان گفت: اگر بحران مالی بزرگ سال ۲۰۰۸ را به دریاچه انتاریو تشبیه کنیم، بحران آتی اقیانوس آرام خواهد بود و تنها راه فدرال رزرو برای به تاخیر انداختن بحران این است که آن را با چیزی بدتر جایگزین کند.
وی در انتها افزود: تنها عدم قطعیت این است که فدرال رزرو تا چه مدت منتظر خواهد ماند تا ماشه را بکشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۱
بحران مالی اول از کشورهای جهان سوم شروع میشود و بعد به کشورهای دیگر می‌رسد ، خوشحالی ندارد!
صدر
سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
جناب ناراحت، قضیه برعکسه...
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.