بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
درخواست همکاری آذربایجان مورد استقبال ایران است
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: با توجه به آزادسازی قره‌باغ، امکان برقراری همکاری‌های جدید متناسب با شرایط جدید جغرافیایی وجود دارد و طرف آذربایجانی درخواست همکاری‌ها با ایران با هدف کوتاه کردن مسیر ارتباطی آذربایجان با نخجوان مطرح کرده که مورد استقبال ایران قرار گرفته است.
کد خبر : ۲۷۴۶۴۱

به گزارش بورس نیوز، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: سفر بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسون مشترک ایران و جمهوری آذربایجان به این کشور در راستای همکاری‌های ترانزیتی منطقه‌ای صورت گرفته است.

کنعانی بیان کرد: با توجه به آزادسازی قره‌باغ، امکان برقراری همکاری‌های جدید متناسب با شرایط جدید جغرافیایی وجود دارد و طرف آذربایجانی درخواست همکاری‌ها با ایران با هدف کوتاه کردن مسیر ارتباطی آذربایجان با نخجوان مطرح کرده که مورد استقبال ایران قرار گرفته است.

وی افزود: این موضوع جدیدی نیست و ایران در طول ۳۴ سال گذشته برای همکاری در چارچوب مناسبات دوستانه و توأم با حسن همسایگی ایران و جمهوری آذربایجان خاک خودش را و کریدور ارتباطی خود را در اختیار جمهوری آذربایجان قرار داده و از خاک ایران برای ارتباط بین آذربایجان و نخجوان استفاده شده و در این چارچوب همکاری‌ها ادامه دارد. سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد ایران از همکاری‌های مربوط به حوزه ترانزیت و فعال سازی کریدور‌های منطقه‌ای حمایت می‌کند، ولی این اقدام باید ناظر به احترام به استقلال کشور‌ها و قوانین بین‌المللی صورت بگیرد.

کنعانی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی با همتای خود و همچنین الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان گفتگو‌های خوبی در چارچوب فعال کردن همکاری‌های اقتصادی دو کشور انجام داد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر