بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
سرمایه
جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت ۱۱:۰۰ روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۹ در تهران، خیابان شیخ بهایی جنوبی، شهرک والفجر، خیابان ایرانشناسی، خیابان نهم، پلاک ۶، ساختمان شماره ۲ سازمان مدیریت صنعتی، مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعت برگزار شد.
کد خبر : ۲۷۴۹۶۵

به گزارش بورس نیوز، صالح منصوری، قائم مقام مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش قائم مقام افق کورش درخصوص افزایش سرمایه این شرکت در مجمع فوق العاده اظهار کرد: همانطور که اشاره شد مجوز افزایش سرمایه در تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۵ با عنوان صدور مجوز افزایش سرمایه شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورش در سامانه کدال بارگذاری شد. سرمایه فعلی شرکت، ۱۲۵۰ میلیارد تومان است که میزان افزایش سرمایه مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان خواهد بود. 

وی درباره آخرین وضعیت سرمایه ثبت شده بیان کرد: سرمایه شرکت مبلغ ۱۲۵۰ میلیارد تومان منقسم بر ۱۲۵۰۰ میلیون سهم یک هزار ریالی که در تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۰ به ثبت رسیده است.

وی افزود: همان طور که می‌دانید در تاریخ ۱۳۸۸/۰۶/۱۷ سرمایه شرکت با ۱۰ میلیون تومان به ثبت رسید. در سال ۱۳۹۰/۰۷/۰۵ با افزایش سرمایه ۱۹۹۰ میلیارد تومانی به ۲ میلیارد تومان، در ۱۳۹۴/۰۴/۲۹ با ۱۸ میلیارد تومان به ۲۰ میلیارد تومان، در ۱۳۹۶/۰۸/۰۱ با افزایش ۳۰ میلیارد تومانی به ۵۰ میلیارد تومان، ۱۳۹۶/۱۲/۱۰ با افزایش ۵۰ میلیارد تومانی به ۱۰۰ میلیارد تومان، در ۱۳۹۹/۱۱/۲۱ با افزایش ۲۰۰ میلیارد تومانی به ۳۰۰ میلیارد تومان رسید. در ۱۴۰۱/۰۷/۲۰ با افزایش سرمایه ۹۵۰ میلیارد تومانی از محل سود انباشته سرمایه شرکت به ۱۲۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

منصوری در این باره ادامه داد: این شرکت در نظر دارد، با توجه به مبلغ افزایش سرمایه پیشنهادی و محل تامین آن با توجه به برنامه ارائه شده، سرمایه خود را از ۱۲۵۰ میلیارد تومان به ۲۰۰۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته تقسیم نشده افزایش دهد که معادل ۶۰ درصد سود انباشته تقسیم نشده شرکت است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش همچنین، توضیح داد: هدف از افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی، بهبود نسبت‌های مالی و نسبت‌های سودآوری شرکت است. در انتهای سال ۱۴۰۲ حاشیه سود خالص شرکت بالغ بر ۴.۵ درصد خواهد شد که با این پیشنهاد به ۵.۱۲ درصد، نسبت جاری از ۱۱۰ درصد به ۱۱۹، نسبت آنی از ۵۱ درصد به ۵۴ درصد، نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام از ۳۳۵ درصد به ۲۳۹ درصد و نسبت مالکانه از ۲۳ به ۲۹ درصد افزایش می‌یابد. نسبت بدهی به مجموعه دارایی‌ها از ۷۶ درصد به ۷۱ درصد کاهش پیدا می‌کند.

وی درخصوص بهره مندی از معافیت مالیاتی گفت: بالغ بر ۱۳۱ میلیارد تومان تخفیف مالیاتی شامل شرکت خواهد شد. همچنین جلوگیری از خروج وجوه نقد ۷۵۰ میلیارد تومانی را برای شرکت به دنبال دارد.

منصوری، درخصوص پیش بینی سود و زیان این طرح گفت: در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ در حالت عدم انجام سود ناویژه شرکت از ۱۰۲۳۶ میلیارد تومان به ۱۰۴۵۲ افزایش می‌یابد. سود عملیاتی از ۱۸۷۸ میلیارد تومان به ۲۰۹۴ میلیارد تومان، سود قبل از مالیات ۳۲۸۲ به ۳۴۹۴ میلیارد تومان، سود خالص از ۲۷۴۸ به ۳۹۲۹ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

وی درباره پیشنهاد افزایش سرمایه از سوی هیات مدیره گفت: پیشنهاد هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه از ۱۲۵۰ میلیارد تومان به ۲ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته و اصلاح اساسنامه بابت تغییرات سرمایه است. تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس شامل الحاق تبصره ماده ۱۴، اعلام افزایش سرمایه و ارسال گواهی‌های حق تقدم به صورت الکتریکی است که این تبصره اشاره می‌کند در خصصو انجام افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران رعایت روش ابلاغ شده از سوی سازمان بورس الزامی است. ابلاغ تبصره ۲ ماده ۱۸، وظایف و اختیارات مجمع عمومی، پرداخت سود سهام حداکثر ظرف ۴ ماه پس از تصویب مجمع عمومی صورت پذیرد. 

قائم مقام مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورش گفت: درصورتی که بنا به هر دلیل عده اعضای هیات مدیره کمتر از حدنصاب مقرر شود یا عضو علی البدل تعیین نشده باشد هیات مدیره موظف است مجمع عمومی عادی شرکت را برای تکمیل اعضای هیات مدیره تشکیل دهد.

"تبصره: درصورتی که اشخاص حقوقی عضو هیات مدیره و نماینده حقیقی خود را حداکثر ۱۵ روز پس از انتخاب به مجامع معرفی ننماید یا به هر دلیلی این پست به مدت یک ماه بلاتصدی بماند و حکم استعفای شخص حقوقی از هیات مدیره مجاز است. "

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
ارسال نظر