بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
نشست خبری پذیره نویسی صندوق اهرمی موج فیروزه عنوان شد:

صندوق اهرمی موج؛ اهرم پایدار برای سرمایه گذاران

صندوق اهرمی موج؛ اهرم پایدار برای سرمایه گذاران
معاون سرمایه‌گذاری گروه مالی فیروزه گفت: یکی از نکاتی که در صندوق اهرمی موج مورد توجه ما بوده و برنامه ریزی و طراحی خاصی برای آن صورت گرفته، این است که بتوانیم یک اهرم پایدار برای سرمایه گذاران خود داشته باشیم.
کد خبر : ۲۷۵۱۸۱

به گزارش بورس نیوز، امیر تقی خان تجریشی، عضو هیئت مدیره و معاون سرمایه‌گذاری گروه مالی فیروزه درنشست خبری ویژه پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری سهامی اهرمی موج فیروزه اظهار کرد: یکی از نکاتی که در صندوق اهرمی موج مورد توجه ما بوده و برنامه ریزی و طراحی خاصی برای آن صورت گرفته، این است که بتوانیم یک اهرم پایدار برای سرمایه گذاران خود داشته باشیم. زیرا با نوسانات بازار قسمت سهام صندوق و برنامه ریزی برای بخش صندوق با درآمد ثابت سخت می‌شود. اما با برنامه ریزی‌های انجام شده امیدواریم بتوانیم این تعهد را برای سرمایه گذاران به عمل آوریم و درجه اهرم را حفظ کنیم.

وی افزود: علاوه بر این نقش بازارگردان رسمی برای اولین بار در این صندوق اجرایی شده و بازارگردانی رسمی را نیز داریم. 

تجریشی در این باره ادامه داد: هدف اصلی این بازارگردانی حفظ نقدشوندگی بالا برای سرمایه گذاران است. اینکه در دسترس باشد و نوسان نسبت به NAV را نداشته باشیم؛ هرچند که با توجه به وجود اهرم امکان به وجود آمدن یک پریمیوم برای صندوق وجود دارد.

معاون سرمایه گذاری گروه مالی فیروزه درباره میزان فعالیت گروه مالی فیروزه بیان کرد: حدود ۲ دهه است که از فعالیت گروه مالی فیروزه می‌گذرد. در حال حاضر ۱۶۰ سبد اختصاصی داریم. ۱۱ صندوق سرمایه گذاری در داخل و خارج از کشور فعالیت می‌کند. در حوزه سهام نیز به طور خاص صندوق فیروزه موفقیت و صندوق دریا را داریم که صندوق فیروزه موفقیت؛ صندوق صدور ابطالی و صندوق دریا ETF است. 

وی خاطرنشان کرد: درباره سابقه این صندوق‌ها باید بگویم که ۱۳ سال از عمر فعالیت صندوق فیروزه موفقیت می‌گذرد و سود میانگین سالانه بیش از ۵۰ درصد در این بازه زمانی برای سرمایه گذاران این صندوق فراهم شده است. به عبارتی کسی که در ابتدای پذیره نویسی فیروزه موفقیت حضور داشته در حال حاضر دارایی وی در این صندوق پس از ۱۳ سال، ۲۰۰ برابر شده است. برای مثال شاخص در این مدت ۱۲۷ برابر، سکه ۹۳ برابر، دلار ۴۸ و مسکن ۴۵ برابر شده است. همین مقایسه‌ای که سرمایه گذاران می‌توانستند از میزان سود در طبقات مختلف صندوق فیروزه موفقیت داشته باشند یکی از شاخصی‌هایی است که عملکرد گروه مالی فیروزه را در طول زمان نشان می‌دهد. امیدواریم با اضافه شده قابلیت اهرم به توانایی مدیریت سهام بتوانیم این بازدهی را بیش از پیش برای سرمایه گذاران گروه مالی فیروزه فراهم کنیم.

عضو هیات مدیره گروه مالی فیروزه گفت: فعالیت گروه مالی فیروزه از سال ۱۳۸۴ آغاز شد که اولین فعالیت آن با صندوق‌های خارجی و سرمایه گذاری آن‌ها در بورس تهران اتفاق افتاد. در حال حاضر تعهد و هدف گروه مالی فیروزه این است که با تنوع بخشی کافی برای آحاد ملت ایران مدل‌های مختلف سرمایه گذاری را پیشنهاد دهد.

در ادامه این نشست، فاطمه سرکاری، مدیرعامل سبدگردان فیروزه اظهار کرد: صندوق اهرمی موج فیروزه ابزار جدیدی است که به مجموعه پکیج صندوق‌های فیروزه اضافه می‌شود. ما دو ابزار سهامی داشتیم که یکی صندوق فیروزه موفقیت و دیگری صندوق دریا بود که ۱۰، ۱۱ ماه گذشته پذیره نویسی آن انجام شد و با ۲۰۰ میلیارد تومان پدیره نویسی موفقی داشتیم. در حال حاضر این صندوق ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد و در ۱۰ ماهه گذشته بازدهی ۵۱ درصدی را ثبت کرده است.

سرکاری گفت: جای خالی ابزاری که ریسک و بازدهی بالاتر داشته باشد در پکیج محصولات ما خالی بود. گروه مالی فیروزه تصمیم گرفت که صندوق اهرمی را به همه مجموعه ابزار‌های خود اضافه کند. در ایران به دلیل ساختار جذابی که برای این صندوق‌ها تعریف شد، صندوق‌ها عملا وام دریافت نمی‌کنند بلکه بخش درآمد ثابت کنار بخش سهامی قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.