بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
 بزرگترین تامین مالی پروژه‌ای
مدیرعامل شرکت صبافولاد خلیج فارس گفت: این افزایش سرمایه، بزرگترین افزایش سرمایه از محل صرف سلب حق تقدم است. بزرگترین تامین مالی پروژه‌ای از محل غیر از محل بدهی است.
کد خبر : ۲۷۵۳۶۹

احسان دشتیانه، مدیرعامل شرکت صبافولاد خلیج فارس در خصوص تاثیر پذیره نویسی "فصبا" در گفتگو با بورس نیوز اظهار کرد: اساسا جنس سرمایه‌هایی که وارد پذیره نویسی می‌شوند، با سرمایه‌های خرید و فروش سهام متفاوت است. نمی‌توان به طور دقیق از آثار آن گفت. زیرا پذیره نویسی خرید سهام پروژه بوده و یک فرایند جدا محسوب می‌شود. سهام پروژه برای بلندمدت خریداری می‌شود. مزیت "فصبا" این است، افراد با خرید سهام پروژه می‌توانند در بلندمدت از فواید پروژه بهره‌مند شوند و در کوتاه مدت در سود سهام کارخانه فعلی شریک باشند.

مدیرعامل فصبا درباره قطعی گاز بیان کرد: ما نسبت به قطع گاز نمی‌توانیم برنامه مشخصی داشته باشیم. نظر دولت، وزارت نفت و شرایط آب و هوایی بسیار موثر است. فولادی‌ها در بلندمدت تلاش می‌کنند با مشارکت وزارت نفت در تعدادی از میادین شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری کنند. همچنین، در کنار آن نیز باید سرمایه گذاری‌های گسترده‌ای در زیرساخت انجام شود. 

وی افزود: به دولت پیشنهاد می‌کنیم با اصلاح نرخ مصرف خانگی، الگوی قیمت گذاری مصرف خانگی نیز تغییر کند تا صرفه جویی انجام شود. زیرا مصرف خانگی بسیار بالاست. هرچقدر نرخ غیرمعقول باقی بماند، الگوی غیرصحیح مصرف بیشتر می‌شود. اما از آنجایی که ما در جنوب کشور مستقر هستیم سرمای هوا برای ما معضل نیست. همچنین، با نزدیکی به میادین اصلی خطوط جنوبی کشور کمتر از محل سرما آسیب می‌بینند. از سوی دیگر با تدابیر استانی و استاندار هماهنگی بین واحد‌ها برای تعمیرات مدیریت می‌شود تا واحد‌های جنوبی کمتر محدودیت گاز داشته باشند.

دشتیانه با اشاره به افزایش سرمایه "فصبا" گفت: این افزایش سرمایه، بزرگترین افزایش سرمایه از محل صرف سلب حق تقدم است. بزرگترین تامین مالی پروژه‌ای از محل غیر از محل بدهی است. الگوی خوبی برای نشان دادن اینکه بازار سرمایه محل تامین سرمایه طرح‌های توسعه و پروژه هاست. افزایش سرمایه ۴۵۰۰ میلیارد تومانی که ۶۰ درصد هزینه پروژه ما را تامین خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.