بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
بورس زیر ذره بین میرزا قلمدون

جمعه بازار بورس - شماره ۱۰ - ۱۹ آبان ۱۴۰۲

جمعه بازار بورس - شماره ۱۰ - ۱۹ آبان ۱۴۰۲
رئیس بزرگ ادعا کرده تمام تلاشش این است که در روند بازار مداخله نکند و حتما که تشکیل جلسه با مدیران هلدینگ‌ها و صدور فرمان فروش در روند‌های مثبت و تشکیل جلسه مجدد با همان‌ها برای صدور فرمان حمایت، حتما اسمش دستکاری و مداخله نیست!
کد خبر : ۲۷۵۶۵۹

به گزارش میرزا قلمدون، بازار سرمایه در هفته گذشته بالاخره کمی رنگ سبز هم به خود دید و شاخص کل بورس ٨٥ هزار پله و شاخص کل هم‌وزن ٣٥ هزار پله بالا رفت و دل سهامداران را کمی خوش کرد.

 

آنچه گذشت

اول هفته با راهپیمایی دانش آموزان آغاز شد و شاید به قول برخی دوستان، شنبه این جماعت پای سیستم معاملات نبودند که بازار ما رنگ سبز هم به خود دید. البته شاید برگزاری جلسه هم‌اندیشی رئیس بزرگ با مدیران ٨ هلدینگ بورسی و صدور فرمان حمایت از بازار هم اثرگذار بوده است. فرمانی که ظاهرا رئیس بزرگ با کسب اجازه از بالادستی‌هایش صادر کرده؛ چون همان موقع، رئیس باب همایون هم طی مصاحبه‌ای اعلام کرد "وضعیت بازار سرمایه مثبت خواهد شد"!

ضمنا رئیس بزرگ ادعا کرده تمام تلاشش این است که در روند بازار مداخله نکند و حتما که تشکیل جلسه با مدیران هلدینگ‌ها و صدور فرمان فروش در روند‌های مثبت و تشکیل جلسه مجدد با همان‌ها برای صدور فرمان حمایت، اسمش دستکاری و مداخله نیست!

هر چه بود که بازار کمی رنگ امید به خود گرفت و تنگه ٢ میلیون واحدی را پس گرفتیم. هرچند که ارزش معاملات خرد کماکان چنگی به دل نمی‌زند و پر واضح است که حقیقی‌ها دیگر به این راحتی اعتماد نخواهند کرد!

 

هفته سوم آبان ماه، بازارمان به برگزاری نمایشگاه کیش اینوکس متبرک شد و هر طرف چشم چرخاندیم، اخبار نمایشگاه دیدیم. دوستان در تخت طاووس بی خیال‌تر از همیشه، چمدان به دست راهی کیش شدند و مرغ و خروس هایشان را هم با خود بردند تا از کیسه تخت طاووس، از لذت سفر یا به عبارتی ماموریت کاری بی نصیب نمانند. از مهم‌ترین رویداد‌های نمایشگاه می‌توان به تکرار برخی وعده‌های سرخرمن مثل بازگشایی نماد‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت؛ اظهارنظر‌های ضد و نقیض از امار انتشار اوراق و تامین مالی از بازار سرمایه؛ صد‌ها عکس یادگاری و تولید محتوای تبلیغاتی به بهانه نشان دادن دستاورد‌های رئیس بزرگ تخت طاووس و امضای چند تفاهم‌نامه همکاری نمایشی با بعضی کارگزاری‌های نورچشمی و. اشاره کرد. 

 

این هفته نیز چشم‌مان به جمال نامه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و گاز صنایع هم منور شد؛ البته که طبق معمول خبر‌های مهم بصورت غیر رسمی اول از کانال‌های تلگرامی سر در می‌آورد! هر چه بود، گفتند فعلا نرخ خوراک ٤٨٨٠ تومان و شک نداریم شیطان بابت این حجم از خبرسازی و شایعه‌سازی برای نرخ خوراک و سوخت و نوسان‌گیری از بازار، این بار به برخی آدم‌ها سجده کرده است!

 

جمعه بازار بورس - شماره ۱۰ - ۱۹ آبان ۱۴۰۲

 

نگاهی به خبر‌های مهم هفته

خدا بده برکت...

به گفته رئیس سازمان بورس، تا پایان سال جاری ٨٠٠ همت تامین مالی از بازار سرمایه محقق خواهد شد! 

 

 

دست حمایت صندوق توسعه بازار بر سر نماد‌های فرابورسی

صندوق توسعه بازار سرمایه به منظور حمایت از بازار روی ٨ نماد فرابورس اوراق تبعی منتشر می‌کند.

 

نهی از منکر شورای رقابت

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت انتقاد کرد و این نهاد فراقوه‌ای را عامل گرانی خودرو معرفی کرد.

 

آغاز عرضه املاک مازاد دولت با سازمان خصوصی‌سازی   

سازمان خصوصی‌سازی با عرضه ۲۶ ملک در روز‌های ۲۴ و ۲۷ آبان در تابلوی املاک و مستغلات بورس کالای ایران، چراغ عرضه املاک مازاد دولت را روشن می‌کند.

 

باز هم وعده‌ای دیگر

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ظرفیت صنعت پتروشیمی ایران در برنامه هفتم توسعه سالانه ١٣٠ میلیون تن خواهد بود.

 

 

کارنامه شهریور شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی بورسی

طی شهریورماه سال ۱۴۰۲ شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل با کاهش ۳٫۸ درصدی و شرکت‌های معدنی بورسی با کاهش ۱۵٫۹ درصدی مواجه شدند. 

 

 

پایبندی اتحادیه اروپا به برجام 

هیات نمایندگی اتحادیه اروپا در سازمان ملل با طرح این ادعا که اتحادیه اروپا همچنان به برجام پایبند است، خواستار بازگشت ایران به اجرای کامل تعهدات هسته‌ای‌اش ذیل توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ شد.

پایان

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بورس زیر ذره بین میرزا قلمدون

جمعه بازار بورس - شماره ۹ - ۱۲ آبان ۱۴۰۲

جمعه بازار بورس - شماره ۸ - ۹ تیر ۱۴۰۲
بورس زیر ذره بین میرزا قلمدون

جمعه بازار بورس - شماره ۸ - ۹ تیر ۱۴۰۲

جمعه بازار بورس - شماره ۷ - ۲ تیر ۱۴۰۲
بورس زیر ذره بین میرزا قلمدون

جمعه بازار بورس - شماره ۷ - ۲ تیر ۱۴۰۲

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محسن
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
فقط شواف بلدن
تقی زاده
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
#استعفا_عشقی
کریمی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
عشقی رتبه اول دستکاری داره