بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
طرح ملی
وزیر آموزش و پرورش گفت: اینکه امروز قرار است اموال جمع آوری شده به دست محرومترین دانش آموزانی برسد که در اقصی نقاط کشور در حال تحصیل هستند مصداق بارز تبدیل تهدید به فرصت بی نظیر و استفاده بهینه از این اموال است. 
کد خبر : ۲۷۶۰۹۱

 

به گزارش بورس نیوز، رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم طرح ملی نسیم مهربانی اظهار کرد: در زمان انقلاب، فضای آموزشی ما ۱.۵ متر به ازای هر نفر بود و امروز به بیش از ۵.۲۰ متر به ازای هر نفر رسیده که در سند تحول افق دیگری را ترسیم کردیم.

وی افزود: زمانی که انقلاب به وقوع پیوست کمتر از نیمی از مردم به آموزش و پرورش دسترسی داشتند، اما افتخار ما این است که امروز بیش از ۵۰۰ مدرسه یک نفره، قریب به ۲۵ هزار مدرسه ۵ تا ۱۰ نفره، قریب به ۱۰ هزار مدرسه یک تا ۵ نفره داریم. این همان عدالت است. 

صحرایی ادامه داد: از افتخارات ما همین بس که امروز در جای جای کشور مدیریت‌های کلان در دست مدیرانی است که از دل روستا‌ها و چادر‌های عشایری رشد کردند و به جایی رسیدند که امروز امور کشور را در دست گرفتند. این عدالت و آرمان عدالت هرجایی که پیاده شد مردم ما بیش از هر کسی در صحنه حاضر شدند و برای تحقق آن کوشیدند.

وی بیان کرد: اقدام مشترکی که بین وزارت اقتصاد، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و وزارت آموزش و پرورش انجام شد، نمونه دیگری از کوشیدن برای عدالت در اداره امور و عدالت اجتماعی در مفهوم کلان است. اینکه امروز قرار است اموال جمع آوری شده به دست محرومترین دانش آموزانی برسد که در اقصی نقاط کشور در حال تحصیل هستند مصداق بارز تبدیل تهدید به فرصت بی نظیر و استفاده بهینه از این اموال است. 

اینکه ما در هرجایی بهانه‌ای برای اجرای عدالت و کوشیدن در مسیر عدالت پیدا می‌کنیم، ستودنی است. شاید راه‌های دیگر بهره برداری از این اموال وجود داشته، اما اینکه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به این نتیجه رسیده درجایی هزینه کند که نوعی سرمایه گذاری خواهد بود، ستودنی و قابل تحسین است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.