بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
هوشمندسازی در حوزه معادن کوثر؛ به زودی/
مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر گفت: باتوجه به سیاست‌های توسعه‌ای و سیاست‌های مبتنی بر افزایش بهره وری و بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا و فناوری نسل ۴ و ۵ این شرکت به زودی به شرکت پیشرو در کشور تبدیل می‌شود.
کد خبر : ۲۷۶۴۹۵


علی سلگی، مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص مولدسازی در این شرکت اظهار کرد: از زمان مدیریت بنده عملیات مولدسازی اتفاق افتاده و املاک موجود در محله المپیک را مولد کردیم. حدود ۳ سال این املاک غیرمولد بودند. ۹ واحد آپارتمان به دارایی تبدیل شد. یک سوله بزرگ در اتوبان فتح داشتیم که در سال‌های اخیر بلااستفاده بود. در حال مذاکره هستیم تا این سوله با یک ساختمان در خیابان جردن تعویض شود که برای شرکت‌های تابعه در حال تاسیس قابل استفاده باشد.

وی افزود: همچنین یک ساختمان قدیمی در خیابان هویزه داشتیم که غیرقابل استفاده بود. با شرکت معین کوثر قرارداد منعقد شد تا بازسازی شود. در حوزه املاک، املاک غیرمولد ساماندهی شدند. 

سلگی درباره مولدسازی ماشین آلات ادامه داد: در حوزه ماشین آلات، ماشین آلات سبک و سنگین داریم. در هر دو مورد تعداد ماشین آلات بسیار زیاد است و حداقل ۳۱ ماشین سبک داریم. تعداد ماشین‌های سنگین بیشتر است. تمام این‌ها احصاء شده و برنامه‌های آن‌ها در هیات مدیره مصوب شده است. مجوز‌های سازمان اقتصادی کوثر اخذ شده و در سال ۱۴۰۳ مولد سازی تمامی این ماشین آلات اتفاق می‌افتد. لازم به ذکر است، در چند دستگاه ماشین آلات سبک مولدسازی انجام شده، اما در سال ۱۴۰۳ این اقدام به صورت فراگیر در ماشین آلات سنگین و سبک رقم می‌خورد.

مدیرعامل "کتوسعه"در سخن با سهامداران گفت: سهامداران قطعا با خرید سهام "کتوسعه" ضرر نمی‌کنند مشروط بر اینکه خودشان را از نوسانات بازار سرمایه دور نگهدارند. شرکتی که طی دو سال، جهش‌های بزرگ در سود‌ها و درآمد‌های عملیاتی داشته و نیز در برنامه دارد که تا ۳ سال آینده این درآمد‌ها صد در صد افزایش یابد آینده درخشانی خواهد داشت. در بازار‌های سرمایه نوساناتی رقم می‌خورد که باعث نگرانی سهامداران می‌شود و ممکن است سهامداران به ریسک‌هایی تن دهند که باعث ضرر و زیان آن‌ها شود. سهامداران از صبر راهبردی که در بازار سرمایه به خرج می‌دهند، در شرکت ما حتما استفاده کنند. زیرا دورنمای ۳ سال آینده شرکت دورنمای صد در صدی است. ما حتی بیش از این خوشبین هستیم. 

وی بیان کرد: به زودی هوشمندسازی در حوزه معادن کوثر اتفاق می‌افتد. این سطح از هوشمندسازی در هیچ معدن سنگی در کشور، خاورمیانه و در دنیا وجود ندارد. کمتر از سه ماه آینده به سمت افتتاح موضوع و پروژه‌های هوشمندسازی خواهیم رفت که الگویی برای سایر معادن کشور، منطقه و دنیا خواهد بود. دستاورد این هوشمندسازی درآمد است. باتوجه به سیاست‌های توسعه‌ای و سیاست‌های مبتنی بر افزایش بهره وری و بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا و فناوری نسل ۴ و ۵ این شرکت به زودی به شرکت پیشرو در کشور تبدیل می‌شود و یکی از جذاب‌ترین سهام برای سهامدارانش در سال‌های آتی خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.