بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
بورس زیر ذره‌بین میرزاقلمدون

جمعه بازار بورس - شماره ۱۴- ۱ دی ۱۴۰۲

جمعه بازار بورس - شماره ۱۴- ۱ دی ۱۴۰۲
بالاخره زمان شمارش جوجه‌های بورس هم رسید، یادمان هست قرار بود مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی برگزار شده و بعد هم نماد‌ها بازگشایی شود؟ هیچ خبری نیست؛ فقط خواستیم بگوییم ما هم یادمان هست؛ همانطور که یادمان هست قرار بود اسامی فروشندگان متخلف ١٧ اردیبهشت و کد‌های مظنون به دستکاری اعلام شود.
کد خبر : ۲۷۷۰۶۲

به گزارش میرزا قلمدون بورس نیوز، بالاخره زمان شمارش جوجه‌های بورس هم رسید و پاییز با رشد ٨٩ هزار واحدی شاخص کل بورس و رشد ٣٩ هزار واحدی شاخص هم وزن و مشتی سهم ته سبد مانده که به رغم رشد شاخص، هنوز خیلی پایین‌تر از پیک قیمت ٩٩ است؛ به پایین رسید.

 

آنچه گذشت 

 

هفته‌ای که گذشت، با شوآف اهالی تخت‌طاووس از عرضه سومین صندوق املاک و مستغلات مزین شده بود. صندوقی که با وجود تعریف و تمجید‌های مکرر رئیس بزرگ و مجیزبگوها، نه تاثیری روی بازار ملک داشته و نه بازدهی خاصی برای سرمایه‌گذاران!

به قول دوستان، بازار ملک، بازار از ما بهتران است و هزار تا صندوق املاک و مستغلات هم راه‌اندازی شود، گرهی باز نخواهد شد. اما خب، چه کنیم که رئیس بزرگ عادت کرده فقط ابزارسازی کند؛ آن هم از نوع ابزار‌های کمک به خروج پول از بازار سرمایه! کنارش چندتا مصاحبه و عکس یادگاری و... خوشحال باشید که اوراق سلف مسکن هم تا پایان سال رونمایی می‌شود. 

البته که مدیران دست پرورده‌اش هم دست کمی ندارند و هر طرف سر بچرخانیم، یکی از مدیران بورس‌ها مصاحبه کرده و از کمک به تامین مالی یک سمت خبر داده؛ مدیرعامل دیدار شمالی هم این هفته تامین مالی ٤٥٠ میلیارد تومانی دانش بنیان‌ها را در بوق و کرنا کرده بود.

 

ماله کشی روی اختلالات کدال

مدیر فناوری اطلاعات شان هم یک ماله تمیز روی اختلالات سامانه کدال کشیده و با افتخار خبر داده "تا پایان سال از سامانه جدید کدال رونمایی خواهد شد"! و چه کنیم که هنوز حلاوت سایت جدید TSETMC از زیر زبان‌مان نرفته.

 

بودجه‌ای که بالاخره تصویب شد 

در هفته‌ای که گذشت، بودجه ١٤٠٣ هم به زور رپورتاژ رسانه‌ای تصویب شد. آقایان در پاستور لنگ ٥٠ همت برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بودند که به لطف نبوغ همیشگی سیاست‌گذاران‌مان، از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده تامین خواهد شد! طبق معمول از یک جیب‌مان برمی‌دارند و در جیب دیگرمان می‌گذارند و در فاصله این جیب به آن جیب، اندکی هم اختلاس می‌کنند...

 

بورس اسلامی 

یکی از بزرگواران هم مژده داده‌اند که بورس هم باید اسلامی شود، چون معلوم نیست سهم شرکت‌ها چیست؟! ما که خیلی راضی هستیم؛ بانکداری اسلامی آنقدر برای اقتصاد کشور الطاف داشته که اصلا آرزوی ما بورس اسلامی بود. هم بورس از اینکه هست، گل و بلبل‌تر می‌شود و هم می‌توانیم تجربیات موفق بورس اسلامی را به همسایگان صادر کنیم.

 

ریخت و پاش برای هیچ

و، اما خبر عجیب این هفته هم هزینه‌های آنچنانی برای هیچ است! کارگزاری بزرگ بازار فقط ٤٥ میلیارد تومان خرج تبلیغات و نمایشگاه و سمینار کرده! آن وقت کافی است بازار کمی سبز شود تا سیستم معاملاتی این کارگزاری هنگ کند! کاش به جای ریخت و پاش برای نمایش، برای ارتقای خدمات هزینه می‌شد..

یادمان هست

یادتان هست قرار بود مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی برگزار شده و بعد هم نماد‌ها بازگشایی شود؟ هیچ خبری نیست؛ فقط خواستیم بگوییم ما هم یادمان هست؛ همانطور که یادمان هست قرار بود اسامی فروشندگان متخلف ١٧ اردیبهشت و کد‌های مظنون به دستکاری اعلام شود.

 

جمعه بازار بورس - شماره ۱۴- ۱ دی ۱۴۰۲

 

نگاهی به سایر خبر‌ها

 

تولید نفت ایران به مرز ۳.۲ میلیون بشکه رسید

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد تولید روزانه نفت ایران در یازدهمین ماه سال جاری میلادی ۹۰ هزار بشکه افزایش یافته و به مرز ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

 

۱۱۹ هزار میلیارد از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شده است

سخنگوی اقتصادی دولت در مورد واگذاری اموال مازاد بانک‌ها گفت: از زمان تصویب تا کنون ۱۱۹ هزار میلیارد از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شده که ۵۵ هزار میلیارد تومان مربوط به سال ۹۴ تا شهریور ۱۴۰۰ بوده و از شهریور ۱۴۰۰ تاکنون هم ۶۴ هزار میلیارد از املاک و دارایی‌های مازاد بانک‌ها واگذار شده است.

 

چینی‌ها در تهران ۲۰۰ هزار مسکن می‌سازند

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران  با بیان این که ساخت واحد‌های مسکونی در قالب محلات الگو توسط پیمانکاران و مصالح داخلی انجام می‌شود، گفت: چینی‌ها در زمینه سرمایه گذاری و انتقال تجارب و تکنولوژی مشارکت می‌کنند و با این رویکرد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی با تکنولوژی نوین ساخته می‌شود.

 

استقلال و پرسپولیس واگذار می‌شوند

وزیر ورزش گفت: کار ما باشگاه‌داری نیست، بر این اساس استقلال و پرسپولیس نیز به بخش‌خصوصی واگذار خواهند شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
جمعه بازار بورس - شماره ۱۱ - ۳ آذر ۱۴۰۲
بورس زیر ذره بین میرزا قلمدون

جمعه بازار بورس - شماره ۱۱ - ۳ آذر ۱۴۰۲

جمعه بازار بورس - شماره ۱۲ - ۱۰ آذر ۱۴۰۲
بورس زیر ذره‌بین میرزاقلمدون

جمعه بازار بورس - شماره ۱۲ - ۱۰ آذر ۱۴۰۲

جمعه بازار بورس - شماره ۱۳- ۱۷ آذر ۱۴۰۲
بورس زیر ذره‌بین میرزاقلمدون

جمعه بازار بورس - شماره ۱۳- ۱۷ آذر ۱۴۰۲

جمعه بازار بورس - شماره ۱۰ - ۱۹ آبان ۱۴۰۲
بورس زیر ذره بین میرزا قلمدون

جمعه بازار بورس - شماره ۱۰ - ۱۹ آبان ۱۴۰۲

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
چه مسول انشا الله شاهد باشیم