بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
در جلسه معارفه گروه مالی داتام عنوان شد؛

جایگاه ویژه داتام" در میان شرکت های تابعه بانک ایران زمین

جایگاه ویژه داتام
رئیس هیات مدیره گروه مالی داتام در نشست خبری و جلسه معارفه گروه مالی داتام گفت:گروه مالی داتام در بین شرکت‌های زیرمجموعه بانک ایران زمین و هلدینگ توسعه تجارت داتام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. به طوری که همه فعالیت‌های مالی در حوزه بازار سرمایه به این گروه محول شده است.
کد خبر : ۲۷۷۱۲۵

به گزارش بورس نیوز، عباس فارسی، رئیس هیات مدیره گروه مالی داتام اظهار کرد: گروه مالی داتام در بین شرکت‌های زیرمجموعه بانک ایران زمین و هلدینگ توسعه تجارت داتام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. به طوری که همه فعالیت‌های مالی در حوزه بازار سرمایه به این گروه محول شده است.

وی افزود: یکی از رسالت‌های اصلی این گروه در زنجیره ارزش بانک، استفاده از بازار سرمایه در کنار بازار پول و تامین مالی برای زنجیره‌های ارزش، فعالان و گروه‌های اقتصادی است.

رئیس هیات مدیره گروه مالی داتام ادامه داد: موضوع دیگری که در گروه مالی داتام طراحی شده، سوپر مارکت مالی است. باتوجه به حوزه فعالیت‌های شرکت‌هایی که در این مجموعه ایفای نقش می‌کنند مانند لیزینگ، صرافی، کارگزاری و شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری عملا کلیه نیاز‌های بیزینس لاین‌ها و فعالیت‌هایی که در حوزه بازار سرمایه برای مشتریان طراحی شده، را رقم می‌زند و سعی می‌کند نیاز‌های این گروه را پاسخ دهد.

فارسی با اشاره به دلیل عرضه سهام "داتام" گفت: اصلی‌ترین موضوع که گروه مالی داتام را بر آن داشت تا سهام این شرکت را عرضه کند، تکلیفی بود که از طرف بانک مرکزی در دو سال گذشته به بانک ایران زمین و هلدینگ توسعه تجارت داتام محول شده بود. این اقدام در راستای قانون رفع موانع تولید که از طریق مولدسازی برخی از شرکت‌ها و واگذاری شرکت‌های دیگر انجام خواهد شد، به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت و عرضه مستقیم از طریق بورس است که امیدواریم بتوانیم این تکلیف را به جا آوریم و محدودیت‌ها را برطرف کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.