بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
طی جلسه‌ای با حضور مدیران ستادی و استانی مطرح شد؛

بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس

بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
معاونین مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی جلسه‌ای اعلام داشته اند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس در حال انجام است.
کد خبر : ۲۸۰۱۶۵

به گزارش بورس نیوز، کریم میرزاخانی، معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور استان‌ها و بازاریابی اظهار داشت: این بانک حرکت خود را به سمت بانکداری هوشمند در بستر خدمات دیجیتال آغاز نموده است، هدف این است که خدمات در بستر دیجیتال به بانکداری هوشمند منتج شود. تحول دیجیتال به عنوان نیاز ضروری کسب و کار‌ها محسوب می‌شود تا بتوانند برای مشتریان ارزش افزوده ایجاد کنند.

وی افزود: ورود به عرصه بانکداری دیجیتال بر اساس تدابیر هوشمندانه مدیر عامل و بر حسب ضرورت‌ها و تحولات حوزه‌های کسب و کار است، این که شجاعانه و با تدبیر وارد این عرصه شده ایم قابل تحسین است، گرچه ورود به عرصه‌های نوین، سختی‌ها، مشکلات و آزمون و خطا را نیز به همراه دارد، اما پس از دوره‌ای دستاورد‌های بسیار درخشان قابل حصول است.

میرزاخانی تصریح نمود: جوانان، زنان و شهروندان اینترنتی به عنوان سه گروه مشتریان تاثیر گذار در عصر دیجیتال مطرح هستند، بازاریابان دربانکداری هزاره سوم بیشتر روی این سه گروه تمرکزمی کنند این سه بخش یک ویژگی شاخص مشترک دارند که آن‌ها را به هم متصل می‌کند. جوانان، زنان و شهروندان اینترنتی تاثیرگذارترین بخش‌های ((اجتماع در عصر دیجیتال)) هستند.

در ادامه شهرام بخشا معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور برنامه ریزی و فناوری اطلاعات گفت: مدیر عامل بانک، تحول دیجیتال را به عنوان محور تحول بانک در نظر گرفته اند. بر این اساس سامانه تی تی پلاس در سال گذشته رونمایی گردید و به مرور امکانات و بخش‌های متنوع بانکداری به آن افزوده شد. افتتاح حساب غیر حضوری، تشخیص هویت آنلاین، پرداخت تسهیلات آنلاین، سفته الکترونیک در این سامانه تعبیه شد، انواع پرداخت‌های الکترونیک که مورد نیاز شهروندان است دراین سامانه وجود دارد و سامانه با سایر اپلیکیشن‌ها کاملا قابل رقایت است و حتی مزیت‌ها و ویژگی‌های ممتازی نیز دارد.

بخشا افزود: مطابق رهنمود‌های مدیر عامل برنامه این است تا پایان اردیبهشت شرایطی فراهم گردد تا بانک توسعه تعاون کلیه تسهیلات خرد را از طریق سامانه تی تی پلاس پرداخت نماید. این برنامه بسیار مهم و تحول آفرین است. با این اقدام مهم فصلی جدید در خدمات بانک توسعه تعاون آغاز می‌گردد و این اقدام و پروژه گامی مهم برای ادامه روند تحول دیجیتال بانک است. در صدد هستیم تا این مرحله را با حداکثر تحقق اهداف کمی و کیفی رقم بزنیم. همه واحد‌های ستادی و استانی برای مجموعه متنوع اقدامات هماهنگ و همسو شده اند.

وی تاکید کرد: طی سال گذشته بیش از ۲۱۵ هزار پرونده تسهیلاتی مورد بررسی قرار گرفته و پرداخت شده است. حدود ۹۴ درصد تسهیلات زیر سه میلیارد ریال بوده است؛ بنابراین حجم عملیات مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات از طریق تی تی پلاس بسیار بالا است که با برنامه و تدابیر متنوع و تقویت زیرساخت‌ها و فراهم سازی الزامات در پی تحقق این هدف مهم هستیم.

سید امیر حسین موسوی معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور حقوقی و نظارت در ادامه گفت: انتقال عملیات بانکی از حضوری به غیر حضوری و در بستر آنلاین مستلزم رعایت الزامات حقوقی فراوانی است که امور حقوقی بانک همگام با قواعد و چارچوب‌های نوین، فعالانه در این عرصه‌ها ورود کرده و زمینه را برای ورود کم ریسک بانک به این حیطه مهیا نموده است.

موسوی افزود: فرآیند‌های نظارت و بازرسی نیز با تغییر ریلی که از عملیات بانکی شعبه‌ای به عملیات بانکی بر بستر دیجیتال صورت می‌گیرد قابلیت تطبیق دارد، فرآیند‌های دیجیتال از شفافیت بالاتری برخوردار است و نظارت عالیه بر پرونده‌های متنوع از طریق شبکه انجام خواهد شد.

در این جلسه صیاد رحمانپور مدیر امور استان‌ها و شعب گفت: استان‌ها در موضوع جذب ۷۰ هزار میلیارد ریال منابع جدید تلاش فراوانی داشتند. در طول دو هفته پایانی سال به طور طبیعی ورودی و خروجی منابع داشتیم، البته با تلاش همکاران مجموعا جذب ۷۰ هزار میلیارد ریال منابع جدید صورت گرفت. همکاران اثبات نمودند که واجد دانش، تجربه و تخصص فروان هستند و در طرح‌ها و اقدامات مهم با بکارگیری ظرفیت‌های متنوع و تقویت ارتباط با مشتریان و رعایت مراتب مشتری مداری می‌توانند دستاورد‌های مهمی را حاصل نمایند.

رحمانپور افزود: در برنامه ارتقای منابع بانک از ۷۰۰ هزار میلیارد ریال به فراتر از ۱۰۰۰ هزار میلیارد ریال ضرورت دارد همکاری، هماهنگی و همسویی و مشارکت همه استان‌ها را داشته باشیم، لذا تکالیف و اهدافی برای استان‌ها در نظر گرفته شده است.

ممکن است اهداف ابلاغی برای برخی استان‌ها با توجه به شرایط استان و نیز رقابت شدید شبکه بانکی تا حدودی دشوار باشد، اما برای تحقق هدف کلی بانک نیازمند اقدامات اساسی هستیم.

در این جلسه که با حضور احمد محمدی مدیر امور اعتباری و تعدادی از روسای ادارات ستادی و مدیران ارشد شرکت سمات برگزار شد، علی وفایی-مدیر شعب استان تهران، علیرضا اکبری-مدیر شعب استان مازندران مهدی درستی-مدیر شعب استان آذربایجان غربی فرهاد شیراوند-مدیر شعب استان همدان، سید علیرضا حسینی معصوم-مدیر شعب استان مرکزی سید علمدار شایان-مدیر شعب استان بوشهر، ایرج طاهرخانی-مدیر شعب استان قزوین مطالب کاربردی را در رابطه با سامانه تی تی پلاس مطرح کردند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر