بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد؛

عدم تغییر حداقل دستمزد کارگران

عدم تغییر حداقل دستمزد کارگران
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر تصویب حداقل حقوق و دستمزد در شورای عالی کار و عدم تغییر در میزان آن، اتخاد تصمیمات لازم در سال آینده و همچنین افزایش یافتن حقوق بازنشستگان کشوری طبق قانون، مطرح کرد: برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز براساس مصوبه شورای عالی کار، اصلاح احکام انجام شد و از این ماه به مرور پرداخت می‌شود.
کد خبر : ۲۸۰۵۸۴

به گزارش بورس‌نیوز، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت در حضور خبرنگاران درخصوص اصلاح حقوق کارگران بیان کرد: سه‌جانبه‌گرایی در حقوق کارگران تحت هیچ شرایطی حذف نخواهد شد.

صولت مرتضوی اشاره نمود: نمایندگان کارگران موضوعی را مبنی بر جانبداری شورای عالی کار از کارفرمایان مطرح می‌کردند که برای رفع این شبهه بهتر است کار را به مجلس بسپاریم چرا که نمایندگان می‌توانند به دلیل اشراف بیشتر، نیازهای این قشر را مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: در روز کارگر سال جاری، برخی نمایندگان کارگران از رئیس‌جمهور درخواست کردند که وزیر کار از پیشنهادی که داده است عدول کند و رئیس جمهور نیز به من اشاره‌ای کرد که آن را دستور تلقی کردم و بر این اساس موضوع اصلاح ماده ۴۱ قانون کار از دستور کار خارج شد.

مرتضوی با تأکید بر تصویب حداقل حقوق و دستمزد در شورای عالی کار و عدم تغییر در میزان آن، اتخاد تصمیمات لازم در سال آینده و همچنین افزایش یافتن حقوق بازنشستگان کشوری طبق قانون، مطرح کرد: برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز براساس مصوبه شورای عالی کار، اصلاح احکام انجام شد و از این ماه به مرور پرداخت می‌شود.

وزیر کار درخصوص اقدامات این وزارتخانه برای ایجاد اشتغال یادآور شد: در سال گذشته، حدود ۳۰۰ هزار کارجو در سامانه تسهیلات اشتغال کشور ثبت‌نام نمودند که تعداد قابل‌توجهی از آنان توسط همین سامانه جذب بازار کار شدند؛ البته کارخانه‌ها و کارفرمایان نیز در آن سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که متناسب با نیاز آنان قادر به هدایت کارگران نشدیم و کارگران نخواستند که در آن مشاغل حضور پیدا کنند.

مرتضوی پس از اشاره به هدفگذاری برای سال جاری درخصوص جذب ۴۰۰ هزار کارجو در بازار کار و ابراز امید برای تحقق آن، درباره سیاست دولت مبنی بر تداوم طرح کالابرگ افزود: لازم است از عملکرد سه‌ماهه ارزیابی مقدماتی داشته باشیم، گردش کاری را تنظیم کنیم و در مراجع تصمیم‌گیری نیز بررسی شود؛ سیاست دولت به طور اجمالی تداوم این طرح است.

وی با بیان قابل اصلاح بودن دهک‌بندی‌های یارانه عنوان کرد: سامانه پایگاه رفاه ایرانیان شاخص‌هایی برای دهک‌بندی‌ها تعریف کرده است و امکان دارد کسی از دهک چهار به دهک پنج ارتقا یابد یا برعکس. این سامانه همواره قابل به روزرسانی است و هر ۶ ماه یک بار بازآفرینی شده و دهک‌بندی‌ها اصلاح می‌شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: امکان ثبت اعتراض به دهک‌بندی از طریق سامانه‌های متعدد وجود دارد و نتیجه آن پس از بررسی،اعلام خواهد شد.

مطلب مرتبط: عقب‌نشینی از ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تقویت احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران
تحویل دادخواست ابطال دستمزد غیرقانونی به دیوان عدالت

تقویت احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران

عقب‌نشینی از ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱
مسئولیت تعیین حداقل حقوق کارگران بر عهده شورای عالی کار؛

عقب‌نشینی از ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱

ارسال نظر