بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
توسعه گریدها؛ از عوامل تعیین کننده موضوع صادرات/ نگاه
مجموعه‌ای موفق است که نگاه صادراتی داشته باشد. نگاه ما نگاه صادراتی است. با وجود اینکه مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم پیلن گفت: در حال حاضر صادرات وجود ندارد، ما در نمایشگاه‌های مختلف شرکت می‌کنیم و برند شرکت بیشتر معرفی شود.
کد خبر : ۲۸۰۷۳۷
نویسنده :
مینا علیزاده

رضا گنجی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم پیلن در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: شرکت پتروشیمی جم پیلن به عنوان بزرگترین و عرضه کننده PP کشور در حال فعالیت است و انواع گرید پلی پروپیلن را تولید می‌کند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، در موضوع آرندی و تولید گرید‌های جدید، دو گرید را عرضه کردیم. این گرید‌ها بسیار کاربردی بودند و باعث شد صنایع پایین دست از محصولات باکیفیت استفاده کنند و نیز قیمت مناسب تری داشته باشد. 

گنجی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳، تولید سه گرید را در دستور کار داریم. در همین نمایشگاه از یک گرید رونمایی خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم پیلن گفت: این گرید حوزه بسته بندی و فیلم استفاده می‌شود که بسیار کاربردی است. دو گرید نیز تا پایان سال عرضه خواهد شد. امیدواریم صنایع پایین دستی بتوانند بهترین استفاده را داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت شرکت در سال گذشته بیان کرد: در سال ۱۴۰۲، شرکت عملکرد خوبی داشت. علیرغم اینکه اورهال داشتیم و تولید ما کمتر بود، اما سود و درآمد‌های عملیاتی ما نسبت به سال گذشته رشد ۱۴ درصدی داشت. سود خالص ۲۳ درصد، درآمد فروش ۱۰.۷ همت، سود خالص ۵.۴ همت بود. 

گنجی بیان کرد: مجمع ما در روز ۲۳ اردیبهشت برای اولین بار در منطقه عسلویه، در محیط کار و عملیاتی برگزار می‌شود. هم دین به منطقه است و هم اینکه سهامداران سختی عملیات و حوزه عملیاتی را از نزدیک مشاهده کنند. امیدواریم بتوانیم سود خوبی نیز تقسیم کنیم.

مدیرعامل "جم پیلن" توضیح داد: در سرمایه گذاری بلندمدت برنامه‌هایی در دستور کار داریم. امیدواریم بتوانیم برنامه‌ها را اجرایی کنیم. تولید PP در کشور باتوجه به کمبود خوراک پایین است. در سال گذشته ۶۸.۵ درصد ظرفیت متوسط تولید کشور بوده است. بنا داریم که در سال ۱۴۰۳ از راه‌های مختلف و یا سرمایه گذاری، در حوزه تامین خوراک بتوانیم وارد شویم تا سهامداران متنفع شوند. بیشترین سهم سهامداران ما مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری است. امیدواریم این هدیه ناقابل از طرف مجموعه جم پیلن برای بازنشستگان منافع خوبی داشته باشد.

وی گفت: توسعه گرید‌ها و گرید‌های جدید یکی از عوامل تعیین کننده موضوع صادرات است. به عبارت دیگر ما هر گریدی که تعریف و نسبت به تولید آن اقدام می‌کنیم، قطعا یکی از موارد مهم آن، صادرات است. به دلیل اینکه بازار داخل آشفته بوده و ستاد تنظیم بازار نیز صادرات را ممنوع کرده است. 

گنجی عنوان کرد: دو مشکل وجود دارد. یکی اینکه پلی پروپیلن را نیمه خام تشخیص دادند و ۱۰ درصد عوارض برای آن در نظر گرفتند. در کنار آن ۲۰ درصد مالیات قرار دادند. این موضوع، به صرفه بودن صادرات را زیر سوال می‌برد. اما آنچه مهم است، این است؛ مجموعه‌ای موفق است که نگاه صادراتی داشته باشد. نگاه ما نگاه صادراتی است. با وجود اینکه در حال حاضر صادرات وجود ندارد، ما در نمایشگاه‌های مختلف شرکت می‌کنیم تا برند شرکت بیشتر معرفی شود. ممنوعیت صادرات موقت است. بازار هدف ما باید برای روزی که ممنوعیت صادرات برداشته می‌شود، مشخص باشد.

وی ادامه داد: در بازار ترکیه و هند بازار‌های جدیدی شناسایی کردیم. کشور‌های CIS و کشور‌های آفریقایی مد نظر ماست. برنامه ریزی را انجام می‌دهیم تا وقتی شرایط صادرات مهیا شد، وارد این حوزه شویم.

مدیرعامل "جم پیلن" گفت: انتظار از مجموعه‌های بالادستی و مسئولان این است که در حوزه تشویق صادراتی حوزه PP را همراهی کنند و نگاه ویژه‌ای داشته باشند. در کشور‌های دیگر در حوزه صادرات مشوق‌هایی وجود دارد. نگاه ما این است درصورت تامین نیاز داخل به سمت صادرات برویم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
صادرات مهم‌ترین عامل توسعه گرید
رضا گنجی مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم پیلن

صادرات مهم‌ترین عامل توسعه گرید

ارسال نظر