بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
سخنگوی ستاد مقابله با قاچاق کالا مطرح کرد؛

فروش کارتن خالی یخچال با قیمت میلیونی

فروش کارتن خالی یخچال با قیمت میلیونی
به گفته سخنگوی ستاد مقابله با قاچاق کالا، بخشی از لوازم خانگی کره‌ای موجود در بازار، تقلبی هستند و فروش کارتن خالی یخچال و فریزرهای کره‌ای حتی با قیمت چند میلیون تومانی در فروشگاه‌های اینترنتی نیز ادعای تقلبی بودن کالاها را تأیید می‌کند.
کد خبر : ۲۸۰۷۳۸

به گزارش بورس‌نیوز، سخنگوی ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه مشاهدات میدانی بیانگر اختصاص حدود ۱۰ درصد از بازار پوشاک به کالای قاچاق است، بیان کرد: بخشی از لوازم خانگی کره‌ای موجود در بازار، تقلبی هستند و فروش کارتن خالی یخچال و فریزر‌های کره‌ای حتی با قیمت چند میلیون تومانی در فروشگاه‌های اینترنتی نیز ادعای تقلبی بودن کالا‌ها را تأیید می‌کند.


با توجه به امکان‌پذیر نبودن محاسبه دقیق آمار کالای قاچاق، در برخی از حوزه‌ها درخصوص آمار قاچاق، اختلاف نظر وجود دارد که در این میان اختلاف درباره میزان کالای قاچاق در بازار پوشاک بیشتر است؛ به‌طوری که تولیدکنندگان سهم کالای قاچاق از بازار پوشاک را ۳۰ درصد عنوان می‌کنند درحالی که رقمی که از سوی ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز اعلام می‌شود، به مراتب کمتر است.

از سوی دیگر دست‌اندرکاران حوزه‌های مختلف از جمله پوشاک و دخانیات، فروش بخشی از کالا‌های قاچاق را به دست‌فروشان نسبت می‌دهند، درحالی که به اعتقاد ستاد، دست‌فروشان نقش بیشتری در فروش کالای تقلبی دارند.

در همین راستا حمیدرضا دهقانی‌نیا در گفتگو با ایسنا، با اشاره به ادعا‌های مطرح شده در رابطه با فروش کالا‌های قاچاق از سوی دست فروش‌ها، تصریح کرد: اطلاعاتی مبنی بر اینکه دستفروش‌ها به صورت سازمان یافته کالای قاچاق عرضه کنند وجود ندارد و ما این موضوع را قبول نداریم. بیش از ۹۵ درصد دستفروش‌ها، با جعل برند، کالای تقلبی عرضه می‌کنند و فروشنده کالای قاچاق نیستند. البته با فروش پوشاک دست دوم از سوی دست فروش‌ها به دلیل اینکه با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد باید برخورد شود.


وی با بیان اینکه شاخص تشخیص کالای قاچاق، شناسه کالا است، گفت: برخی تولیدکنندگان پوشاک هنوز شناسه کالا را بر روی محصولات خود درج نکرده‌اند. مشاهدات میدانی نشان می‌دهد حدود ۱۰ درصد بازار پوشاک به کالای قاچاق اختصاص دارد، چراکه کالای تقلبی هم در این بازار زیاد است و بخش زیادی از کالا‌هایی که به عنوان قاچاق شناخته می‌شود، در اصل تقلبی است.


این مقام مسئول با بیان اینکه در حوزه لوازم خانگی هم این موضوع صدق می‌کند و بخشی از کالا‌های کره‌ای، در اصل تقلبی هستند، تصریح کرد: در حال حاضر کارتن خالی یخچال و فریزر‌های کره‌ای حتی تا چند میلیون تومان هم در فروشگاه‌های اینترنتی فروخته می‌شود که ادعای تقلبی بودن کالا‌ها را تایید می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.