بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۸
نامزد‌های نهایی احتمالی انتخابات چه کسانی هستند؟

برندگان ماراتن صلاحیت

برندگان ماراتن صلاحیت
علی‌رغم برخی پیش‌بینی‌ها در مورد سایر داوطلبین مطرح، از جمله زاکانی، بذرپاش، اسماعیلی، جهانگیری و پورمحمدی، گویا تا این لحظه ادله کافی برای احراز صلاحیت این افراد برای اعضای شورای نگهبان محرز نگردیده است.
کد خبر : ۲۸۱۵۸۷
نویسنده :
عرفان رجبی

 

بورس نیوز:

چهارمین روز از بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری نیز به پایان رسید و تا این لحظه، شنیده‌ها از تایید صلاحیت قطعی پنج نفر از نامزد‌ها حکایت دارد.

اگرچه به طور رسمی اسامی تایید صلاحیت شدگان اعلام  نشده است، اما بنابر اطلاعات بورس‌نیوز از گزارش‌های غیررسمی، تا این لحظه، سعید جلیلی، محمد شریعتمداری، محمدباقر قالیباف، علی لاریجانی و صولت مرتضوی، پنج نامزدی هستند که صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان، احراز گردیده است.

علی‌رغم برخی پیش‌بینی‌ها در مورد سایر داوطلبین مطرح، از جمله زاکانی، بذرپاش، اسماعیلی، جهانگیری و پورمحمدی، گویا تا این لحظه ادله کافی برای احراز صلاحیت این افراد برای اعضای شورای نگهبان محرز نگردیده است.

این مهم، اما مانع تلاش‌ها و رایزنی‌های این چهره‌ها برای تغییر نظر شورای نگهبان نبوده و از روز گذشته افرادی مثل علیرضا زاکانی و مهرداد بذرپاش در حال رایزنی برای تغییر نظر شورای نگهبان هستند.

از جمله این تلاش‌ها می‌توان به نامه عجیب امروز وزرا و اعضای کابینه دولت سیزدهم در حمایت از محمدمهدی اسماعیلی اشاره کرد که امضاکنندگان این نامه خطاب به اعضای شورای نگهبان، اسماعیلی را گزینه دولت سیزدهم و ادامه دهنده راه شهید جمهور دانستند.

پیش‌بینی عجیب دیگر اما، در صفحه نخست یکی از روزنامه‌ها بود که از تایید صلاحیت ۱۲ نفر از نامزد‌های انتخابات با چاپ عکسشان خبر می‌داد، که البته پس از مطالعه دریافتیم این گزاره صرفا پیش‌بینی برخی فعالان سیاسی بوده و نه خبر موثق و قابل اتکا!

برندگان ماراتن صلاحیت

ماجرا، اما زمانی عجیب‌تر شد که ظهر امروز، سازمان صداوسیما در اطلاعیه‌ای از نامزد‌هایی که به احتمال بالا می‌دانند تایید صلاحیت خواهند شد! خواست تا برنامه‌های تبلیغاتی خود را برای ارائه به این سازمان آماده کنند.

مشخص نیست چه منطقی پشت این اطلاعیه بوده چرا که تشخیص شخصی نمی‌تواند معیار ارائه برنامه‌ها باشد، چرا که اگر قرار بر احتمالات شخصی و تشخیص خود افراد باشد، به احتمال زیاد محمود احمدی‌نژاد هم باید برنامه‌های تبلیغاتی‌اش را آماده کند. چرا که همین روز گذشته در جمع تعدادی از شهروندان سخنانی امیدوارانه مطرح کرده بود و گویا هنوز باور ندارد که صلاحیتش رد شده است!

اضافه بر آن، در این دوره تعدادی از نامزد‌ها از جمله زاکانی، قاضی‌زاده هاشمی و همتی ثبت‌نام کرده‌اند که صلاحیتشان در دوره‌های گذشته به تایید شوای نگهبان رسیده، اما در حال حاضر، شنیده‌ها از عدم احراز صلاحیت آنان در دوره فعلی حکایت دارد.

تکلیف این افراد چه باید باشد؟ و اساسا آیا اخباری که در برخی محافل مبنی بر اینکه شورای نگهبان به سازمان صداوسیما اعلام کرده تا سالن مناظرات را برای پنج نفر آماده کند، صحت دارد؟

با این حال باید تا اعلام رسمی و نهایی نتایج احراز صلاحیت‌ها تشوسط شورای نگهبان منتظر ماند تا ببینیم آیا رویکرد شورای نگهبان به مسامحه و تایید تعداد بیشتری از افراد تغییر خواهد کرد یا ماراتن انتخابات ۱۴۰۳ با همین پنج نفر ادامه خواهد یافت؟

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
فهرست اسامی داوطلبان ریاست‌جمهوری
‌ثبت‌نام ۸۰ نفر در چهاردمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری؛

فهرست اسامی داوطلبان ریاست‌جمهوری

آن‌ها که قرار بود بیایند، اما نیامدند
نیامدن این افراد، اما در میان خبر‌های مربوط به آمدن‌های غیرمنتظره بسیاری افراد، به چشم نیامد؛

آن‌ها که قرار بود بیایند، اما نیامدند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۹
از کجا می دونی