بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰
نیامدن این افراد، اما در میان خبر‌های مربوط به آمدن‌های غیرمنتظره بسیاری افراد، به چشم نیامد؛

آن‌ها که قرار بود بیایند، اما نیامدند

آن‌ها که قرار بود بیایند، اما نیامدند
در مهلت پنج روزه ثبت نام برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری علی رغم حضور پر تعداد و حاشیه‌ساز نمایندگان ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی، برخی از چهره‌هایی که بار‌ها درباره احتمال کاندیداتوری‌شان در فضای مجازی و کانال‌های خبری گمانه زنی شده بود، ثبت نام نکردند.
کد خبر : ۲۸۱۵۶۷
نویسنده :
عرفان رجبی

بورس نیوز:

زمان زیادی تا هشتم تیرماه، حساس‌ترین رویداد سرنوشت ساز کشور و برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده و حالا پس از پایان ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات، شورای نگهبان در حال بررسی صلاحیت ۸۰ کاندیدای ثبت‌نامی است.

موج انتخاباتی در کشور در روز‌های ابتدایی ثبت نام جان نگرفته بود و کارزار انتخابات، شور و نشاط بایسته دوره‌های پیشین را نداشت، ولی براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی فضای انتخابات در وزارت کشور هر چند سوت وکور، اما حاکم بود و جریان‌های مختلف سیاسی نمایندگان خود را روانه ستاد انتخابات کردند تا شاید تنور انتخابات گرم شود.

از همان روز‌های ابتدایی برخی چهره‌ها به صراحت از قصد خود برای حضور در انتخابات سخن گفتند، برخی هم از تصمیم خود برای ورود به میدان رقابت صحبتی نکردند وچراغ خاموش پس از ارزیابی شرایط پای در میدان رقابت‌ها گذاشتند. از نخستین روز ثبت نام‌ها بازار گمانه زنی‌ها در فضای رسانه داغ و تحلیل و تفسیر‌های زیادی حول محور کاندیدا‌ها مطرح شد و چهره‌های نام آشنای زیادی در این میدان سرنوشت ساز نقش‌آفرینی کردند.

و، اما در مهلت پنج روزه ثبت نام برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری علی رغم حضور پر تعداد و حاشیه‌ساز نمایندگان ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی، برخی از چهره‌هایی که بار‌ها درباره احتمال کاندیداتوری‌شان در فضای مجازی و کانال‌های خبری گمانه زنی شده بود، ثبت نام نکردند.

از نخستین روز‌ها گمانه‌زنی‌های فراوانی نسبت به حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده بود و تا آخرین دقایق ثبت‌نام، شایعات زیادی مبنی بر حضور وی در وزارت کشور مطرح شد، اما با پایان ماراتن نام‌نویسی، مشخص شد که معاون رئیس‌جمهور شهید تمایلی به تکیه زدن بر صندلی ریاست جمهوری ندارد.

 همچنین از همان زمان شروع انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری مسئله حضور پرویز فتاح رئیس ستاد اجرایی فرمان امام برای حضور در انتخابات مطرح شد و برخی گمانه زنی‌های رسانه‌ای هم او را جزو گزینه‌های اصلی جریان اصولگرا عنوان می‌کرد.

پرویز فتاح که مدتی است در ستاد اجرایی فرمان امام عهده دار مسئولیت است، در بیانیه‌ای حکم رهبری را مدال افتخار و خدمت در ستاد اجرایی دانست و گفت بنای حضور در این دوره از انتخابات را ندارد.  

محمدرضا عارف، محمد صدر، مجید انصاری، محسن هاشمی و محمدجواد ظریف چهره‌های نزدیک به اصلاح طلبان هستند که با وجود گمانه‌زنی‌ها شاهد کاندیداتوری آن‌ها نبودیم.  

علی اکبر صالحی، محمود واعظی، عباس عراقچی، علی مطهری، پیروز حناچی و محمدجواد آذری جهرمی را نیز می‌توان به این لیست اضافه کرد.

مهدی غضنفری، علی شمخانی و سعید محمد را نیز می‌توان از نامزد‌های بالقوه به شمار آورد که در انتخابات شرکت نکردند.

با این حال، نیامدن این افراد، اما در میان خبر‌های مربوط به آمدن‌های غیرمنتظره بسیاری افراد، به چشم نیامد و حالا همه نگاه‌ها به آنانی است که آمده‌اند تا مشخص شود پس از بررسی‌های شورای نگهبان، کدامیک می‌مانند و چه برنامه‌ای خواهند داشت؟

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
محدودیت دامنه نوسان، گره‌ای جدید در کلاف سردرگم بازار سرمایه
هدف اصلی اعمال محدودیت بر دامنه نوسان، کاهش انگیزه سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه است؛

محدودیت دامنه نوسان، گره‌ای جدید در کلاف سردرگم بازار سرمایه

فهرست اسامی داوطلبان ریاست‌جمهوری
‌ثبت‌نام ۸۰ نفر در چهاردمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری؛

فهرست اسامی داوطلبان ریاست‌جمهوری

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
یکی از این ...که وعده حل مشکل بورسو 3 روزه داده بود چندتا از شرکتهای بورسی رو الان 4 ساله داره مدیریت میکنه که یکیش بانک دی هست و موقع وعده دادن ایشون قیمتش چند صد تومن بود و ایشون الان قیمتشو به 60 تومن رسونده. لامسبا همشون تو نابود کردن نابغن...
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.