بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
با بانک هایی که بخشنامه ضامن تسهیلات را رعایت نکنند، برخورد می کنیم
معاون نظارت بانک مرکزی گفت: در حوزه دریافت ضامن برای تسهیلات برخی بانک‌ها بخشنامه‌ها را رعایت نمی‌کنند که برخورد لازم با آن‌ها انجام می‌شود.
کد خبر : ۲۸۲۴۵۱
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، فرشاد محمدپور، معاون نظارت بانک مرکزی اظهار کرد: موضوع ضامنین بخشنامه‌های بانک مرکزی قبلا به بانک‌ها ابلاغ شده است. در ضامنین تسهیلات خرد تاکیده شده که با بیشترین تعامل، همکاری و تسهیل در اعتبارسنجی با مردم این کار انجام شود تا خللی در اخذ تسهیلات برای گیرنده تسهیلات رخ ندهد.

وی بیان کرد: در خصوص تسهیلات کلان هم بانک مرکزی بخشنامه‌ها را ابلاغ کرده و مکرر به بانک‌ها تاکید شده است بر اساس بخشنامه‌های مربوطه عمل شود.

محمدی‌پور افزود: در حوزه دریافت ضامن برای تسهیلات بعضا بانک‌ها بخشنامه‌ها را رعایت نمی‌کنند که برخورد لازم با بانک‌ها در طول زمان‌انجام شده است و حتما برخورد‌های لازم هم با بانک‌هایی که این موضوعات را رعایت نمی‌کنند انجام خواهد شد. در ساختار جدید بانک مرکزی حوزه شکایت از بانک‌ها به حوزه صیانت از مشتریان تبدیل شده است و این بخش این آمادگی را دارد که برای مواردی که در حوزه تخلفات برای ضامن هنگام دریافت تسهیلات در بانک‌ها وجود دارد گزارشات را دریافت کند و در نهایت برخورد لازم قطعا با بانک‌ها را انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر