بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
ارتباط AI با بازار سرمایه برای ما مهم است/ تامین مالی ۱۷۰۰ میلیاردی شرکت ها در سال گذشته
قائم مقام گروه خدمات بازار سرمایه آشنا گفت: مجموعه گروه خدمات آشنا سال جدید را بر مبنای ساختار IT گذاشته و ما به دنبال این هستیم که در حوزه AI ورود کنیم. ارتباط AI با بازار سرمایه برای ما مهم است. به دنبال تاسیس صندوق‌های جذابی مانند اهرمی و صندوق‌های مختلف بازار سرمایه هستیم تا بتوانیم جذابیت سرمایه گذاری را برای مشتریان ایجاد کنیم. 
کد خبر : ۲۸۲۶۵۸
نویسنده :
مینا علیزاده

 

مسعود قربانی دولت آبادی، عضو هیات مدیره و قائم مقام گروه خدمات بازار سرمایه آشنا در گفتگو با بورس نیوز اظهار کرد: هلدینگ آشنا از سال ۱۳۷۴ با فعالیت کارگزاری شروع به کار کرده است. این هلدینگ در ادامه با شرکت‌های سبدگردان، مشاور سرمایه گذاری، لیزینگ و صرافی هلدینگ آشنا را تاسیس و در حوزه مالی و بازار سرمایه فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین چالش‌های شرکت‌های در حال رشد، موضوع مالی و تامین مالی است. فلسفه وجودی شرکت‌های تامین مالی جذب منابع خرد از سرمایه گذاران و قرار دادن این سرمایه در اختیار سرمایه پذیران است تا در جهت توسعه کسب و کار خود به کار گیرند.

قربانی دولت آبادی افزود: در نمایشگاه امسال الکامپ جای شرکت‌های تامین مالی خالی است. فکر می‌کنم پیوند بازار سرمایه، شرکت‌های دانش بنیان، موضوع IT و الکامپ بسیار کمرنگ شده است. ما در این نمایشگاه حضور یافتیم تا نیاز‌های تامین مالی شرکت‌ها را برآورده کنیم.

عضو هیات مدیره گروه خدمات بازار سرمایه آشنا با اشاره به سکوی تامین مالی هم آشنا بیان کرد: سکوی تامین مالی هم آشنا از سال ۱۴۰۱ با مجوز فرابورس آغاز به کار کرد. در حال حاضر ۱۵ طرخ موفق داشتیم که روی سکو آمدند. حدود ۴ هزار سرمایه گذار داشتیم و ۱۷۰۰ میلیارد تامین مالی برای شرکت‌ها انجام دادیم. سکوی تامین مالی هم آشنا از شرکت‌های زیرمجموعه کارگزاری است. کارگزاری نیز از شرکت‌های تابعه گروه خدمات بازار سرمایه آشناست.

قائم مقام گروه خدمات بازار سرمایه آشنا درباره هدف از حضور در نمایشگاه گفت: هدف ما این بود که پیوندی بین شرکت‌ها و تامین مالی برقرار کنیم. در سال گذشته، در سال جاری و سال آتی به دنبال برند‌های خوشنامی هستیم که بتوانیم تامین مالی آن‌ها را انجام دهیم، زیرا ریسک ما کاهش می‌یابد. مهمترین مزیت ما نرخ سود پایینی است که برای سرمایه گذار و سرمایه پذایر می‌تواند جذاب باشد.

وی با اشاره به تامین مالی‌های انجام شده در سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال گذشته تامین مالی‌های جذلبی داشتیم و به عنوان اولین تامین مالی در حوزه پلتفرم‌های سینمایی با "نماوا" در سریال جنگل آسفالت همکاری داشتیم. همچنین با شرکت‌های معتبری مانند جاباما، کاشی دی و پانومی فعالیت کردیم و تامین مالی آن‌ها را پوشش دادیم. سال آینده نیز با اطمینان خاطر برای سرمایه گذار و سرمایه پذیر قرار است با برنامه‌های توسعه‌ای کار را پیش ببریم.

قربانی در این باره توضیح داد: ما معتقد هستیم امسال و سال آینده سالی باشد که شرکت‌ها با مشکلاتی برای تامین مالی در شبکه بانکی مواجه شوند. امیدواریم مجموعه سهم آشنا و گروه خدمات بازار سرمایه آشنا بتواند راهکار‌های خوبی را برای سرمایه گذاران و سرمایه پذیران است ارائه دهد.

قائم مقام گروه خدمات بازار سرمایه آشنا بیان کرد: مجموعه گروه خدمات آشنا سال جدید را بر مبنای ساختار IT گذاشته و ما به دنبال این هستیم که در حوزه AI ورود کنیم. ارتباط AI با بازار سرمایه برای ما مهم است. به دنبال تاسیس صندوق‌های جذابی مانند اهرمی و صندوق‌های مختلف بازار سرمایه هستیم تا بتوانیم جذابیت سرمایه گذاری را برای مشتریان ایجاد کنیم. 

عضو هیات مدیره گروه خدمات بازار سرمایه آشنا گفت: همچنین در نمایشگاه امسال از سامانه "آپ تریدر" رونمایی خواهیم کرد که یک پلتفرم مشترک بین مجموعه سهم آشنا و رایان است و به عنوان نخستین پلتفرم در حوزه غیر بازار سرمایه که اجازه ترید در آن وجود دارد وارد خواهیم شد. برنامه‌های جذابی در حوزه سرمایه گذاری خواهیم داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر