بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
با استناد به نظر کارشناسان؛

سیگنال مذاکره با شخص ترامپ از سوی ایران؟

سیگنال مذاکره با شخص ترامپ از سوی ایران؟
می‌‌‌توان گفت که رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان، یعنی علی عبد‌‌‌العلی‌‌‌زاده، مهم‌ترین سیگنال سیاست خارجی دولت چهاردهم را در بحبوحه کارزار انتخاباتی رئیس دولت چهاردهم ارسال کرد که مبنی بر آمادگی ایران برای مذاکره مستقیم حتی با شخص دونالد ترامپ، یکی از نامزدهای کنونی انتخابات جاری ریاست جمهوری آمریکا، بود.
کد خبر : ۲۸۳۰۵۲

به گزارش بورس‌نیوز، دنیای‌اقتصاد در گزارشی با استناد به نظر دو کارشناس نوشت که احتمالا مذاکرات برای لغو تحریم‌ها در دولت جدید تداوم خواهد داشت.

ابراهیم متقی استاد دانشگاه تهران در این رابطه می‌گوید: واقعیت آن است که جهت گیری سیاست خارجی ایران در دوران پزشکیان تفاوت چندانی با دوره‌های گذشته نخواهد داشت. ایران از «سیاست کنش انعطاف پذیر» برای ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه بهره می‌گیرد و هرگونه کنش انعطاف پذیر باید معطوف به «نتایج تاکتیکی» باشد.

ایران و آمریکا در دوران جدید به هیچ وجه تمایلی به درگیری‌های نظامی در سطح منطقه‌ای و تاکتیکی نخواهند داشت. دو کشور به این موضوع واقف هستند که تصاعد بحران می‌تواند چالش‌های امنیتی بیشتری را برای کشور‌ها ایجاد کند.

رضا مجیدزاده، کارشناس مسائل بین‌الملل نیز به روزنامه دنیای‌اقتصاد گفت: «می توان گفت که رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان، یعنی علی عبد العلی زاده، مهم‌ترین سیگنال سیاست خارجی دولت چهاردهم را در بحبوحه کارزار انتخاباتی رئیس دولت چهاردهم ارسال کرد که مبنی بر آمادگی ایران برای مذاکره مستقیم حتی با شخص دونالد ترامپ، یکی از نامزد‌های کنونی انتخابات جاری ریاست جمهوری آمریکا، بود.»


به گفته مجیدزاده، بنابراین، از طرف ایران انتظار می‌رود که روند مذاکرات احیای برجام با جدیت بیشتری دنبال شود و رویکرد تعامل در عوض تنش، محور اصلی این تلاش‌ها باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
حرکت بازارها به سمت قیمت تعادلی درنتیجه ایجاد
رشد شاخص بورس تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

حرکت بازارها به سمت قیمت تعادلی درنتیجه ایجاد "هیجان"

رئیس احتمالی سازمان بورس در دولت چهاردهم
با انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس جمهور منتخب؛

رئیس احتمالی سازمان بورس در دولت چهاردهم

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.