بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
رشد ۸۵ درصدی سود خالص
مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به سال مالی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورش با حضور سهامداران در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۲۰ برگزار شد.
کد خبر : ۲۸۳۰۸۱
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به سال مالی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورش با حضور سهامداران در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۲۰ برگزار شد.

بر این اساس، حسین صبوری، مدیر عامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در این مجمع اظهار کرد: در سال مالی ۱۴۰۱، فروش شرکت ۳۵۸۲۰ میلیارد تومان بوده که این عدد در سال ۱۴۰۲، به ۶۶۲۹۹ میلیارد تومان رسیده و رشد ۸۵ درصدی سود خالص را محقق کردیم. در سود ناخالص از ۶۳۰۵ به ۱۰۷۱۲ رسیدیم که رشد ۷۰ درصدی داشته است. این موضوع منجر شد که سود عملیاتی از ۱۸۲۷ به ۳۵۵۸ افزایش یابد. سود قبل از مالیات از ۲۱۴۳ به ۲۲۹۶ رسیده و سود خالص شرکت به ۳۶۴۵ رسیده و رشد ۸۶ درصدی را ثبت کرده است.

وی افزود: جمع دارایی‌های شرکت از ۱۲۴۲۳ به ۲۱۳۴۴ رسیده و رشد ۷۲ درصدی داشته است. بدهی شرکت از ۹۲۲۳ به ۱۵۶۲۹ رسید و رشد ۶۹ درصدی را ثبت کرده است. حقوق مالکانه شرکت ۵۱۷۴ میلیارد است که ۸۰ درصد رشد داشته و نسبت بازده فروش نیز حفظ شده است. همچنین، نسبت جاری از ۱۰۰ درصد به ۸۷ درصد رسیده است.

وضعیت شرکت در بورس:

صبوری بیان کرد: بعد از بازگشایی نماد پس از مجمع سال گذشته و قبل از بسته شدن نماد در مجمع امسال که شاخص بورس ۲ درصد رشد داشته، اما قیمت سهم افق کوروش ۳۳ درصد بوده است. سرمایه شرکت در سال ۱۴۰۲ به ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است. هیات مدیره پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد تومان را داده که در سال جاری سرمایه شرکت به ۳ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. 

ترکیب سهامداران:

وی ادامه داد: ۸۰ درصد گروه مدیریت صنعتی خرده فروشی کورش، ۷.۶ درصد سایر اشخاص حقیقی، ۵.۱ صندوق سرمایه گذاری توازن کورش، ۷.۵ درصد سایر اشخاص حقوقی. در مجموع، تعداد سهامداران "افق" ۵۲۱۸۱ نفر هستند. 

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، ۶۶۲۹۹ میلیارد تومان فروش را انجام دادیم که این میزان به ۱۴۳۰۰ هزار مشتری انجام شد. ما بیش از ۶۰ درصد از خانواده‌های ایرانی را پوشش می‌دهیم. این فروش ۳۴۳۴ فروشگاه محقق می‌شود که این تعداد در پایان سال ۱۴۰۲ است. 

شرکت‌های فرعی افق کورش:

مدیرعامل افق کوروش بیان کرد: "اکالا" ۵۷ درصد از سهام اکالا متعلق به افق کورش است که در حوزه تجارت الکترونیک فعال است. شرکت هایپر فامیلی مدرن است که ۷۵ درصد از سهام متعلق به افق است. شرکت سامان پویش تامین که ماموریت تولید تجهیزات فروشگاهی و انباری را دارد ۸۰ درصد سهام آن متعلق به افق کورش است.

اتفاقات در سال ۱۴۰۲:

صبوریان با اشاره اتفاقات سال گذشته خاطرنشان کرد: صنعت پوشاک آبی فروشگاه زنجیره‌ای پوشاک که ۷۰ درصد سهام آن متعلق به افق کورش است، از تابستان ۱۴۰۲ فعالیت خود را آغاز کرد. گروه نوآوران تجارت الکترونیک هستی که در حوزه اقتصاد دیجیتال فعال است، ۸۰ درصد سهام آن متعلق به افق کورش است. توسعه کشت و صنعت کوروش که در حوزه تامین مواد غذایی فعال است که در سال ۱۴۰۲ آن را خریداری کرد. 

وی افزود: شرکت بازرگانی افق کورش که ۱۰۰ درصد سهام آن متعلق افق کوروش است. دو شرکت اول، در سال ۱۴۰۲ تحصیل شدند، اما بازرگانی افق کوروش در سال ۱۴۰۲ شروع به فعالیت کرد. اگرچه ثبت آن در سال‌های گذشته صورت گرفته است. 

مدیرعامل "افق" گفت: گروه نوآوران سهام ۷۰ درصد سهام تپسی و ۱۰۰ درصد دادوستد نوآوران هستی، ۱۰۰ درصد سهام کالارسان هستی، ۱۰۰ درصد الوپیک، ۱۰۰ درصد بی آر سیستم را دارد.

صبوریان گفت: شرکت توسعه کشت و صنعت کوروش، سهام ۱۰۰ درصد طلای ناب کوروش، ۱۰۰ درصد فرآورده‌های غذایی کوروش، ۱۰۰ درصد فرآورده‌های پروتئینی کوروش، ۱۰۰ درصد شرکت گلبرگ غذایی کورش، شرکت خشکبار و حبوبات کورش، کشت و صنعت برنج کوروش، ۸۴ درصد شرکت هستی آرین تامین و شرکت جویا بهنود را داراست. 

شرکت‌های وابسته:

وی توضیح داد: شرکت فناوران انیاک با ۱۵ درصد سهام، شرکت غذایی پاکبان ۲۲ درصد سهام، شرکت گسترش گلرنگ ترابر ۲۰ درصد سهام، شرکت گندم طلایی با ۳۰ درصد سهام و شرکت ارین کیمیا تک با ۲۰ درصد سهام در اختیار افق کوروش هستند. 

مدیرعامل افق کوروش ادامه داد: در حوزه توسعه فروشگاه‌ها باید بگوییم که در سال ۱۴۰۲، به سهامداران وعده افتتاح ۳۰۰ فروشگاه را داده بودیم. تا امروز ما ۳۶۲۸ فروشگاه در سطح کشور داریم. حدود ۲۰۰ فروشگاه فقط در سه ماهه ابتدایی سال افتتاح شده است. در ۶۷۵ شهر کشور حضور داریم که ۹۴.۴ درصد شهری کشور را پوشش می‌دهیم.

وی افزود: فروش خالص شرکت در سال ۱۳۹۸، ۹۱۱۶ بوده که در سال ۱۳۹۹ به ۱۵۲۵۹ رسیده است. در سال ۱۴۰۰، ۲۳۷۲۲، در سال ۱۴۰۱ به ۳۵۸۲۱ و در سال ۱۴۰۲ به ۶۶۲۹۹ میلیارد تومان رسیده و فراتر از رشد تاریخی در سال‌های گذشته بوده است. 

وی بیان کرد: در حوزه فروش اینترنتی از ۱۵۴۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ۳۱۸۳ میلیارد تومان برسیم که رشد ۱۰۸ درصدی را ثبت کردیم. در بخش هزینه‌ها در سال ۱۴۰۲، نسبت هزینه به فروش به ۱۴.۷ رسیده است. 

صبوریان درخصوص سود خالص "افق"عنوان کرد: سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۰، ۱۱۷۸ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱ به ۱۹۶۱ و در سال ۱۴۰۲ به ۳۶۴۵ میلیارد تومان رسیده که اگر بخواهیم با سال ۱۴۰۱ مقایسه کنیم رشد ۶۶ درصدی و در سال ۱۴۰۲ رشد ۸۶ درصدی سود خالص را داشتیم. رشد ۸۵ درصدی فروش موجب رشد ۱۰۶ درصد رشد سود عملیاتی، رشد ۳۳ درصدی قیمت هر سهم را به دنبال داشت.

وی ادامه داد:براساس ارزیابی IMI۱۰۰، برای ۷ سال متوالی به عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای کشور معرفی شدیم و برای اولین بار رتبه ۳۴ را بین ۱۰۰ شرکت برتر به دست آوردیم.

مدیرعامل "افق" گفت: ۷۰۰ هزار مترمربع فضای فروش در اختیار داریم و رکورد فروش خالص روزانه به ۴۴۸ میلیارد تومان در یک روز رسیده است. در حوزه زیست محیطی جمع آوری و بازیافت ۶۸۰۰ تن ضایعات نایلون و کارتن، کاهش مصرف سوخت فسیلی، آزمایش کالا‌ها قبل از ورود به زنجیره تامین انجام شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
 
شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در اسفند؛

 " افق " با روند مثبت مداوم سال ۱۴۰۲ را پشت سر گذاشت

درآمد ۲۰.۶ همتی
بخوانبم از رشد ۷۴ درصدی درآمد تجمیعی "افق"؛

درآمد ۲۰.۶ همتی "افق " در سه ماهه اول سال

رشد زنجیره وار درآمد‌های
شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش 

رشد زنجیره وار درآمد‌های "افق" 

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.