بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
پیش بینی هاب دوم ماهواره‌ای در منطقه تجاری چابهار توسط
مجمع عمومی عادی سالیانه گروه فن آوا در روز جاری مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۲۱ با حضور سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۲۸۳۰۸۶
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، مجمع عمومی عادی سالیانه گروه فن آوا در روز جاری مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۲۱ با حضور سهامداران برگزار شد.
در این مجمع، مدیرعامل گروه فن آوا اظهار کرد: شرکت گروه فن آوا با ۲ دهه قدمت و در برداشتن مجوز‌های کامل حوزه فناوری اطلاعات و ۱۰ زیرمجموعه طی سالیان گذشته در حال ارائه خدمات است. 

وی افزود: ۵۸.۳ درصد شرکت فناوران شبکه، ۱۵.۶ شرکت خدمات ارتباطی رایتل، شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت رشد پایدار، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و ... سایر سهامداران حقیقی، سهامداران شرکت را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: مجموعه‌ای کامل از مجوز‌های فناوری اطلاعات و نیز حوزه پرداخت را در اختیار داریم. شرکت گروه فن آوا سال ۱۳۸۱ که فعالیت خود را آغاز کردیم در طول سال‌ها مجوز‌ها را دریافت کردیم و در حال ارائه خدمات هستیم.

شرکت‌های زیرمجموعه: 

شرکت فن آوا کارت با ۵۸.۴ درصد وابسته به گروه فن آوا ارائه خدمات حوزه پرداخت الکترونیک وحوزه‌های مالی را انجام می‌دهد. 

شرکت شبکه گستر فن آوا با ۴۹ درصد وابسته به گروه فن آوا، فن آوا ماهواره، تضمین کانال سیستم و دو شرکت تضمین گستر و داده سامانه فن آوا در شرکت داده پردازی در حال فعالیت هستند. شرکت معتمد همراه فن آوا که سال گذشته با اخذ مجوز مالیاتی از اواخر سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز کرده است. موافقت اصولی خود را دز تیرماه سال ۱۴۰۲ اخذ کرده است.

در سال ۱۳۸۱ شرکت گروه فن آوا تاسیس شده و در سالیان مختلف با کسب پروانه‌های مختلف در ارائه خدمت به سهامداران و مشتریان هستیم. 

روند افزایش سرمایه:

مدیرعامل فن آوا بیان کرد: چند مرحله افزایش سرمایه انجام دادیم. آخرین افزایش سرمایه شرکت از آبان ماه سال ۱۴۰۱ انجام شده است. از ۸۸۰ میلیارد به ۲۲۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده افزایش سرمایه صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: نیروی انسانی در گروه فن آوا شامل ۷۵ درصد نیروی آقا و ۲۵ درصد نیروی خانم تشکیل می‌دهند. کمیته‌های تخصصی به عنوان بازوی اجرای این شرکت در حال رصد و کنترل مسائل مربوط به حوزه‌ها هستند. طی سال گذشته با برنامه ریزی‌هایی که انجام شد برنامه راهبردی ۵ ساله گروه فن آوا را انجام دادیم. قرار است در افق ۵ ساله به عنوان هلدینگ برتر در حوزه خدمات و کلان پروژه‌ها با در اختیار داشتن زنجیره کامل و مجوز‌های مختلف بتوانیم این وظیفه را از طریق راه کار‌های نوآورانه و هوشمند انجام دهیم. 

اقدامات سال مالی ۱۴۰۲: 

وی خاطرنشان کرد: بعد از مجمع سال گذشته تغییراتی در شرکت اتفاق افتاده است. بعد از آن با استقرار تیم مدیریتی، هیات مدیره و مدیران اجرایی برنامه تحولی توسعه را دنبال کردند و مدیریت ریسک شرایط موجود آغاز و با اصلاح فرایند‌ها و بهبود شرایط وارد فاز بعدی شدیم. اصلاح ترکیب هیات مدیره و مدیران عامل شرکت‌ها را در شرکت‌هایی که چالش اساسی داشتیم، در دستور کار قرار دادیم. همچنین حاکمیت شرکتی و مطالبه گری و نظارت هیات مدیره فن آوا را در شرکت‌ها تقویت و ساختار سازمانی را اصلاح کردیم. 

مدیرعامل "فن آوا" توضیح داد: در حوزه‌های مالی نیز چالش‌های مختلف مالی از جنس تعهدات، بدهی ها، مطالبات در شرکت‌های زیرمجموعه و گروه فن آوا را انجام داده و معضلات شرکت‌های زیرمجموعه و نیز گروه فن آوا را پشت سر گذاشتیم و با وصول مطالبات به موقع و مستمر و تعیین منابع مختلف توانستیم به نقطه خوبی برسیم. در حوزه تکالیف بورسی و حاکمیت شرکتی در سال گذشته اتفاقات خوبی رخ داده و تمام الزامات و تکالیف بورسی را رعایت کردیم و توانستیم همه را به موقع انجام و افشا کنیم. در حوزه انضباط بخشی و مالی اتفاقات خوبی رخ داد و حوزه چالش‌های مالی را در تمام شرکت‌ها پشت سر گذاشتیم و از نظر تعهدات و بدهی‌ها به آن‌ها سروسامان بخشیدیم. در بسیاری از شرکت‌ها بدهی‌های متنوع و مطالبات زیادی داشتیم. قالب مطالبات و بدهی‌های سنواتی را تسویه کردیم و در هیچ شرکتی دغدغه‌ای از این موضوع نداریم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با همت همکاران در حوزه بهبود و تقویت لازم در زیرساخت‌ها و سامانه‌های عملیاتی ایجاد شد و با ذینفعان خود مانند سهامداران ومشتریان ارتباط خوبی برقرار کردیم و به بخش بعدی برنامه خود که توسعه بازار و محصول بود توانستیم به حد قابل قبولی ورود کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: در ادامه اتفاقاتی که در گروه فن آوا رقم خورده، توسعه بازار‌ها و انضباط بخشی مالی موجب شده صورت سود و زیان سال ۱۴۰۲ در تلفیق گروه افزایش حاشیه سود ناخالص از ۲ به ۹ درصد، کاهش ۶۰ درصدی زیان عملیاتی را به همراه داشته باشد. همچنین انضباط بخشی خوبی که برای ایجاد شفافیت در افشاها، برگزاری مجامع و موضوعات حسابرسی سود ۴۴ میلیارد تومانی را در سال ۱۴۰۲ تقسیم کردیم. افزایش ۸ برابری سود خالص را نسبت به سال ۱۴۰۱ محقق کردیم. سود ۱۶۲ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۲ را ثبت کردیم. بازده دارایی‌ها به ۹ درصد در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت.

وی گفت: در شرکت فن آوا کارت، سهم بازار خود را از دست داده بود در سال گذشته توانستیم باتوجه به شبکه ذینفعان ۴۰، ۵۰ میلیارد تومان از مطالبات و بدهی‌ها را تسویه کنیم. ۱۳ امتیاز از موضوع انطباق پذیری شاپرک را کسب کردیم. قرارداد بالغ بر ۱۰۰ هزار پورت و پذیرنده با بانک‌های مختلف منعقد شد. مجمع فوق العاده برگزار شد و افزایش سرمایه از ۱۸۰ به ۱۰۰۰ میلیارد تومان را در شرکت مصوب کردیم. توسعه خدمات ارزش افزوده و قابلیت‌های نرم افزاری به روش سنتی که در تمام شرکت‌ها حاکم بود را به فضای فناوری و تکنولوژی‌ها بردیم. طراحی و تولید دستگاه‌هایی که بدون کارتخوان هستند را در دستور کار داریم. اتفاقات مثبتی در حال وقوع است.

مدیرعامل گروه فن آوا ادامه داد: در شرکت شبکه گستر مهمترین اتفاقی که رقم خورد موضوع فناورانه سامانه مبارزه با حملات سایبری بود که سال گذشته این محصول به نتیجه رسید. به عنوان یک سامانه دانش بنیان در حال به کار گیری است. در شرکت داده پردازی از وضعیت گذشته عبور کردیم و زیان‌های ماهیانه را پشت سر گذاشتیم و سود‌های ماهیانه را تجربه می‌کنیم. ۳۰ درصد کاهش زیان انباشته را محقق کردیم. امیدواریم در سال جاری برنامه ایجاد دیتاسنتر جدید برای افزایش ظرفیت را انجام دهیم. گزارش توجیحی افزایش سرمایه، تامین منابع و سایر موضوعات در حال انجام است. شرکت فن آوا ماهواره علیرغم افزایش مشتریان، در سال گذشته به توسعه بازار و افزایش مشتریان تمرکز کردیم و باتوجه به تهدیدات تکنولوژی، حوزه ژئوماتیک را در این شرکت پیگیری کردیم. یکی ازبیزنس لاین‌های جایگزین فن آوا ماهواره عضو ژئوماتیک است. دو سامانه دارد یکی سامانه ستاد و سامانه دیگری به عنوان سامانه پایش هوشمند اراضی کشاورزی است در حال فعالیت است. یکی، دو سامانه جدید مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند به زودی رونمایی می‌شود.

وی بیان کرد: هاب دوم ماهواره‌ای را در منطقه تجاری چابهار پیش بینی کردیم. امسال با توجه به گسترش بازاری که داریم، به بهره برداری می‌رسد و در عملیات حوزه فناوری ماهواره قرار می‌گیرد. سرویس ابری دیتاسنتر توسط همکاران در شرکت داده پردازی و داده سامانه رقم خورد و بعد از چند سال ارائه سرویس سنتی، سرویس ابری و جدید مبتنی بر تکنولوژی این دو شرکت را در دستور کار داریم. در فن آوا سیستم تامین و توزیع کالا‌های مکانیزه و کالا‌های پروتئینی را انجام می‌دهد از سه استان به ۵ استان قرارداد رسمی منعقد کردیم و تکمیل زنجیره را در دستور کار داریم. ۵۰ درصد از ظرفیت تولیدی مرغ و گوشت کشور در این سامانه رخ می‌دهد. حوزه زنجیره تامین در سایر صنایع را نیز در دست اقدام داریم. در شرکت معتمد همراه نیز سال گذشته مجوز مالیاتی را اخذ و توسعه بازار را دریافت کردیم. جهت توسعه بازار و تقویت بنیه بازاریابی شرکت مجوز نوع ۲ و ۳ را مدنظر داریم. در تضمین گستر به عنوان یکی از شرکت‌های خدمات دهنده به شرکت فن آوا کارت تغییراتی انجام شد. از نظر سطح و کیفیت خدمات، ورود به حوزه تولید چند محصول استراتژیک در صنعت در دست اقدام است. 

وی افزود: در شرکت ارتباطات فن آوا نیز در سال گذشته تفاهمنامه‌ای با سازمان پدافند غیرعامل به عنوان بازوی اجرایی ارزیابی امن سازی زیرساخت‌های حیاتی کشور منعقد شد. باتوجه به اینکه بنا داریم در توسعه فناوری‌ها نیز فعالیت کنیم مرکز نوآوری در گروه فن آوا تشکیل دادیم تا به عنوان بازوی شرکت‌های دانش بنیان بتواند شرکت‌های گروه فن آوا در سرمایه گذاری و سرمایه پذیری حوزه‌های مختلف فن آوری نقش مناسبی را ایفا کند.

مدیرعامل "فن آوا" گفت: رویکرد ما به سمت سرمایه گذاری و سرمایه پذیری بردیم. به صورت مشخص موضوعات سرمایه گذاری و سرمایه پذیری و استفاده بهینه از منابع مالی را در دستور کار قرار دادیم. عملکرد ۴۸۰ میلیاردی سال گذشته را در سال ۱۴۰۳ با ۸۰ درصد افزایش به ۹۰۰ میلایرد تومان در نظر گرفتیم و امیدواریم اتفاقات خوبی برای سهامداران داشته باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.