بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
هانیبال لکتر در سخنرانی های ترامپ؛

راز شیفتگی دونالد ترامپ به هانیبال لکتر چیست؟

راز شیفتگی دونالد ترامپ به هانیبال لکتر چیست؟
هنوز گوسفندان برای دونالد ترامپ دست از فریاد کشیدن برنداشته‌اند. همینطور صدای فریاد در سر‌های ما به دلیل تلاش برای درک علت شیفتگی نامزد جمهوری‌خواه به هانیبال لکتر که در سخنرانی‌هایش بار‌ها به او اشاره کرده ادامه دارد. آنتونی هاپکینز اظهار داشته که "شگفت‌زده و ناراحت" شده است.
کد خبر : ۲۸۳۳۵۵
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس نیوز به نقل از یورو نیوز؛ هنوز گوسفندان برای دونالد ترامپ دست از فریاد کشیدن برنداشته‌اند. همینطور صدای فریاد در سر‌های ما به دلیل تلاش برای درک علت شیفتگی نامزد جمهوری‌خواه به هانیبال لکتر که در سخنرانی‌هایش بار‌ها به او اشاره کرده ادامه دارد. آنتونی هاپکینز اظهار داشته که "شگفت‌زده و ناراحت" شده است.

دونالد ترامپ پنج‌شنبه شب برای سومین بار نامزدی ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه را پذیرفت.


رئیس‌جمهور سابق بیش از ۹۰ دقیقه در مورد تلاش اخیر برای جانش صحبت کرد (اشاره کرد که با مداخله الهی نجات یافته، فقط به لطف خدای قادر مطلق در این عرصه حضور دارم) و اغلب از متن خارج شده و ادعا‌های نادرستی مطرح کرد.
او قول داد که باقی‌مانده دیوار مرزی جنوبی را تکمیل کند، اون گفت: (همانطورکه پیشتر آن را قبلاً ساخته‌ام!) این موضوع ادعای اشتباهی است؛ همچنین او گفت که قیمت مواد غذایی۵۰ درصد افزایش یافته، قیمت بنزین ۶۰ تا ۷۰درصد افزایش یافته، نرخ‌های وام مسکن چهار برابر شده‌اند. 

ترامپ با وجود اینکه بیان کرد (اختلاف و تفرقه در جامعه ما باید درمان شود و من برای تمام آمریکا کاندیدا می‌شوم، نه نیمی از آمریکا، زیرا پیروزی برای نیمی از آمریکا معنا ندارد)، بایدن را یکی از بدترین رؤسای جمهور آمریکا نامید. او همچنین نانسی پلوسی را دیوانه نامید و به سخنان معمول ضد مهاجرتی خود بازگشت، کشور‌های دیگر را متهم کرد که ایالات متحده را به عنوان محل دفن جنایتکاران و بیماران روانی استفاده می‌کنند.

در بخشی از سخنرانی طولانی و به‌ویژه نامعقول خود درباره مهاجرت، به یکی از بزرگترین شرور‌های سینما، هانیبال لکتر، اشاره کرد. این شخصیت خیالی، معروف از رمان‌های توماس هریس و چندین فیلم و سریال تلویزیونی، توسط ترامپ در سخنرانی‌اش و نه برای اولین بار مورد اشاره قرار گرفت.

راز شیفتگی دونالد ترامپ به هانیبال لکتر چیست؟

ترامپ چنین شروع کرد: می‌دانید، رسانه‌ها همیشه به من حمله می‌کنند، چون این حرف را می‌زنم، اما او هنوز هم نتوانست مقاومت کند! کسی فیلم سکوت بره‌ها را دیده؟ هانیبال لکتر بزرگ و فقید. او دوست دارد شما را برای شام دعوت کند. این‌ها بیماران روانی هستند، آن‌ها بیماران روانی خود را تخلیه می‌کنند.

سعی در درک این موضوع که ترامپ درباره چه چیزی صحبت می‌کند و دنبال کردن خط فکری او مثل تلاش برای توضیح مفهوم جاذبه برای یک غاز حواس‌پرت است. این کار آسان نیست و در نهایت بی‌فایده است.

اما مورد هانیبال لکتر جالب است. این یک مرجع فرهنگی نیست که از یک نامزد ریاست‌جمهوری انتظار داشته باشید و به نظر می‌رسد که این شخصیت در ذهن ترامپ بسیار جا دارد. در واقع، این اولین باری نیست که ترامپ در سخنرانی‌هایش به هانیبال اشاره می‌کند، معمولاً وقتی مهاجران را شیطان‌نمایی می‌کند. در حالی که در میتینگ‌های انتخاباتی خود در ماه می‌صحبت می‌کرد، ترامپ مهاجران را با این قاتل زنجیره‌ای مقایسه کرد، کسی که او دوباره به عنوان (هانیبال لکتر بزرگ و فقید) یاد کرد و گفت: او مرد شگفت‌انگیزی است.

ترامپ می‌داند که لکتر خیالی است؟


ما مطمئنیم که او هرگز کتاب‌ها را نخوانده و احتمالاً در هنگام تماشای سکوت بره‌ها خوابش برده است، زیرا او به‌خاطر تمرکز بالا شناخته نمی‌شود.

اما باید یادآوری کنیم که هانیبال یک شخص واقعی نیست و همچنین به هیچ‌وجه شگفت‌انگیز نیست، زیرا با وجود اینکه دیدن او روی صفحه‌نمایش لذت‌بخش است، این آدمخوار همدلی کمی برای هم‌نوعان خود دارد و برخلاف دارث ویدر، مثلاً، قوس بازخریدی ندارد؛ ئر انتها گفتنی است که این شخصیت به طور معروف مرده نیست، زیرا شخصیت در پایان فیلم برنده اسکار ۱۹۹۱ زنده می‌ماند و به عادت اکسیژن خود در کتاب‌ها و تمام اقتباس‌های تلویزیونی و فیلم دیگر ادامه می‌دهد بنابراین فقید نیست.

راز شیفتگی دونالد ترامپ به هانیبال لکتر چیست؟

در مصاحبه‌ای با ددلاین، هاپکینز درباره اینکه ترامپ در مورد شخصیت هانیبال به عنوان یک فرد واقعی صحبت می‌کرد، سؤال شد. هاپکینز پاسخ داد: من نمی‌دانستم!
او با لبخند ادامه داد؛ هانیبال، آن فیلم خیلی وقت پیش بود. خداوندا، آن بیش از ۳۰ سال پیش بود. من از آنچه درباره ترامپ به من گفتید شگفت‌زده و ناراحت شدم.

پس چرا این شیفتگی ظاهری به قهرمان آدمخوار/ مشکلات پدری؟


هرچند که به تحلیل روانکاوانه فرویدی برای ترامپ نخواهیم پرداخت، زیرا این کار مثل نگاه کردن به فک‌های پرتگاه جنون است، جایی که احتمالاً با آواتار جهنمی (استورمی دنیلز) مواجه خواهیم شد که می‌گوید: من دروازه‌بان هستم!
ترامپ، خودش را فریب می‌دهد که یک (نابغه بسیار باثبات) است، هیچ‌یک از جذابیت‌های شیطانی، سلیقه‌های بی‌نقص، هوش، توانایی‌های آشپزی (تا جایی که ما می‌دانیم) یا توانایی‌های خوب صحبت کردن هانیبال را ندارد. به‌علاوه، هانیبال حس کنجکاوی از اخلاق و اصول دارد. او ویژگی دارد که به آن پایبند است، و بی‌ادبی بزرگ‌ترین گناه است. به نقل از سکوت بره‌ها، او به کلاریس استارلینگ می‌گوید: (بی‌ادبی برای من به‌طور غیرقابل‌بیانی زشت است.) با توجه به اینکه اخلاق، اصول و تدبیر کلماتی نیستند که با ترامپ مرتبط شوند، ما فرضیه هم‌نوع بودن را رد می‌کنیم.


او از هانیبال لکتر برای توضیح اینکه آمریکا خارج از کنترل است، استفاده می‌کند و ترس را به ذهن‌های عمومی از طریق یک شرور معروف فیلم ترسناک تزریق می‌کند. این یک تاکتیک ترساندن بسیار کودکانه، اما متأسفانه مؤثر است که مسائل واقعی را با شرور خیالی معادل می‌سازد، و این فرض را ایجاد می‌کند که دیگر لکتر‌ها می‌توانند به آمریکا بیایند و در میان جمعیت ناآگاه زندگی کنند.
اما به دلیل اینکه این مرجع از هر نظر اشتباه است به دلایلی که بیان کرده‌ایم بیشتر گیج‌کننده است تا هر چیز دیگر. 


پایان مطلب

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.