بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
حمایت ۹ همتی صندوق تثبیت از بازار سرمایه
ارزش سهام خریداری شده توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه در ۴ماه گذشته رقمی معادل ۹۱.۵۰۱ هزار میلیارد ریال (حدود ۹.۱ همت) بوده است.
کد خبر : ۲۸۳۴۱۶

به گزارش بورس‌نیوز، براساس آخرین آمار ارایه شده از سوی صندوق تثبیت بازار سرمایه، ارزش سهام خریداری شده توسط این صندوق از ابتدای سال تا پایان تیرماه 1403 رقمی معادل 91.501 هزار میلیارد ریال (حدود 9.1 همت) بوده است.

در این گزارش آمده است: مسایلی مانند حمله غاصبانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه (فروردین ماه)، موضوعات مرتبط با بند س تبصره 6 بودجه 1403 (اردیبهشت ماه)، شهادت رئیس جمهور و تیم همراه ایشان (خردادماه) و مسائل مرتبط با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مهمترین اخبار تاثیرگذار بر بازار سهام در چهار ماهه اول سال 1403 بوده که به مراتب این اتفاقات منجر به افزایش فشار فروش در بازار شده است.

به دنبال چنین اتفاقی، صندوق تثبیت بازار سرمایه در این برهه زمانی و در راستای ایفای نقش خود برای حمایت از بازار سهام بیشترین خرید را داشته است.

در راستای رسالت صندوق تثبیت بازار سرمایه و حمایت از بازار سهام (شرکت‌های بورسی و فرابورسی)، این صندوق از ابتدای سال 1403 تاکنون خرید بلوکی نداشته و موجودی سهام این صندوق نیز در طی سال‌های اخیر به صورت خرید خرد در همه نمادها تامین شده است.

طبق این آمار، ارزش سهام خریداری شده توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه از ابتدای سال تا پایان تیرماه 1403 رقمی معادل 91.501 هزار میلیارد ریال (حدود 9.1 همت) بوده است.

همچنین، ارزش سهام فروخته شده به صورت خرد و بلوکی توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه از ابتدای سال 1403 تا پایان تیرماه 1403 به ترتیب رقمی معادل 2.027 میلیارد ریال (حدود 200 میلیارد تومان) و 46.238 میلیارد ریال (حدود 4.6 همت) بوده است.

منابع حاصل از فروش سهام، مجدد به گردونه حمایت از بازار سهام بازگشته و خروج منابع اتفاق نیفتاده، به عبارت دیگر صندوق تثبیت در کنار حمایت از بازار سرمایه کمک چشمگیری را به نقدشوندگی بازار داشته است.

در مجموع از ابتدای سال 1403 تاکنون با 74 روز معاملاتی در بازار سهام همراه بودیم که از این تعداد روزها، صندوق تثبیت بازار سرمایه 55 روز (74 %) به بازار ورود داشته و با معامله 514 نماد به حمایت از بازار سهام پرداخته است.

 

منبع: تسنیم

 
 
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.