بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
معرفی گزینه‌های برتر به رئیس جمهور؛

پایان فعالیت شورای راهبری دولت چهاردهم

پایان فعالیت شورای راهبری دولت چهاردهم
محمدجواد ظریف از پایان فعالیت شورای راهبری دولت چهاردهم پس از برگزاری ۳۰ جلسه خبر داد و اعلام کرد: شماری از جوانان، زنان توانا و شایستگانِ اقوام و مذاهب در میان گزینه‌های برتر معرفی شده، حضور دارند.
کد خبر : ۲۸۳۶۷۷

به گزارش بورس‌نیوز، رئیس شورای راهبری دولت چهاردهم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: سلام. دیشب، دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳، آخرین جلسهٔ شورای راهبری برگزار شد و این شورا به کارش پایان داد. این شورا در بیش از ۳۰ جلسهٔ نیم‌روزی توانست برای هر کرسیِ کابینه پیشنهاد‌های کمیته‌ها و شخصیت‌های ملی به رئیس جمهور را ارزیابی شاخص‌محور کند و بعد از گفتگو‌های تفصیلی و نظرخواهی مخفی گزینه‌های برتر را به رئیس جمهور معرفی کند.

وی عنوان کرد: به لطف خدا خروجی نهایی فرآیند پیشنهاد کابینه به رئیس جمهور در مجموع قابل دفاع و افتخار و همسو با راهبرد توافق‌گرا و عدالت‌خواهانهٔ دکتر پزشکیان شد و شورای راهبری از سلامت و کارآمدی گزینه‌های پیشنهادی به رئیس جمهور رضایت داشت. من و سایر اعضا همچنین بسیار خوشحال شدیم از این‌که در این فرآیند مشارکتی برای اغلب مسئولیت‌های هیئت دولت، نیرو‌های جوان توانا و زنان باصلاحیت متعددی شناسایی و معرفی شدند که بدون این سازوکار مشارکتی کشف نمی‌شدند.

ظریف با اشاره به اینکه در پیشنهاد‌های ارائه‌شده به رئیس جمهور شماری از این جوانان و زنان توانا و شایستگانِ اقوام و مذاهب نیز حضور دارند، افزود: بخشی از سرمایه‌های انسانیِ شناسایی‌شده در این فرآیند می‌توانند در مدیریت‌های دیگر نقش‌آفرینی کنند. به زودی گزارش جامع‌تری از فرآیند تقدیم خواهم کرد. حتما کار ما بی‌نقص نیست و انشاءالله با تدوین این کارزار فشرده سه هفته‌ای (که البته هنوز پایان نیافته و خبرسازی‌ها پیرامون معرفی یک یا چند نامزد نهایی کماکان بی‌پایه است) و مستندسازی آن، راه نقد، اصلاح و نهادینه شدن این روش شفاف و مشارکت‌جویانه آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: از اعضای شورای راهبری، رؤسا و دبیران کارگروه‌ها و رؤسا و اعضای کمیته‌ها که در این نوآوری شجاعانه جناب آقای دکتر پزشکیان ایثارگرانه مشارکت فرموند سپاسگزارم. همچنین از تمامی شخصیت‌های ملی، احزاب سیاسی، نخبگان، تشکل‌های جامعه مدنی و نهاد‌های دانشگاهی، صنفی و تخصصی که با معرفی نامزد‌های توانمند ملی این فرآیند را معنا دار و فراگیر ساختند ممنونم.

رئیس شورای راهبری دولت چهاردهم ادامه داد: از نخبگان، به ویژه زنان و جوانانی که با ارائه سوابق و برنامه‌های خود اجازه دادند گوشه‌ای از توان‌مندی‌های سترگ انسانی کشور را شناسایی کنیم، سپاس بی‌پایان دارم و بیش از همه وامدار مردم هوشمند ایران هستیم که فرصت چنین تجربه جدیدی را با رأی و شکیبایی خود فراهم کردند. شاد و سربلند باشید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
یک علامت سوال در دولت چهاردهم
دلیل وزن ندادن بازار به مسئله اصلاح مصوبه قیمت گذاری اوره‌سازها؛

یک علامت سوال در دولت چهاردهم

لزوم تعهد وزیر راه و شهرسازی جدید نسبت به رفع معضلات مسکن
عضو کمسیون امور داخلی کشور و شوراها مطرح کرد؛

لزوم تعهد وزیر راه و شهرسازی جدید نسبت به رفع معضلات مسکن

کاهش سن صندوق تأمین‌ اجتماعی
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبر داد؛

کاهش سن صندوق تأمین‌ اجتماعی

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.