بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
بیمه‌های باربری؛ تداوم حضور یا ادغام خدمات
مهرنوش شیرانی، مدیر بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیما در شرکت بیمه تعاون، در یادداشتی اختصاصی درباره چالش‌ها و فرصت‌های صنعت بیمه باربری در ایران سخن گفت.
کد خبر : ۲۸۳۷۷۵
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، مهرنوش شیرانی، مدیر بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیما در شرکت بیمه تعاون، در یادداشتی اختصاصی درباره چالش‌ها و فرصت‌های صنعت بیمه باربری در ایران سخن گفت.

بیمه‌های دریایی که سرآغاز و مادر صنعت بیمه در روزگار فعلی است، از کافه‌ای که محل تجمع و استراحت دریانوردان و تجار در قلب لندن بود پاگرفت و با بسط و گسترش به تداوم و اثربخشی بیمه به عنوان آسایش خاطر در همه جوانب و یکی از ضرورت‌های زندگی امروزی بدل شد.

اما امروزه چگونه روزگار می‌گذرانند؟

اینکه صنعت بیمه در ایران با گرته برداری از کشور‌های غربی در دوران توسعه و فراگیری قرار گرفته و نیاز به آن هنوز هم جزئی از ضرورت‌های سبد هزینه قاطبه مردم به حساب نمی‌آید نه تنها به مخاطبین آن، بلکه به متولیان امر نیز آسیب خواهد رساند.

گرچه تعداد شرکت‌های بیمه مستقیم و اتکایی در سال‌های اخیر رو به افزایش گذارده، اما باید به میزان ضریب نفوذ بیمه نیز توجه ویژه نمود. حال آنکه افزایش تعداد برداشت کنندگان از یک سهم ثابت، منجر به تقسیم آن در میان شرکت‌های بیمه شده و سردرگمی ناشی از عدم آگاه سازی جامعه نسبت به ضرورت وجود چنین پشتوانه‌ای، نتیجه‌ای جز رقابت بر سر اعمال تخفیفات و ارائه پیشنهادات مالی به جای تاکید بر دانش، تخصص، کیفیت خدمات و ضرورت وجود آن‌ها و در نهایت، عدم وفاداری مشتریان نخواهد داشت. در این میان رشته باربری، بیش از پیش مغفول مانده و در جامعه امروز ایران در حال تبدیل شدن به خدمات جانبی در کنار سایر پرتفوی بیمه گزاران بزرگ شده است.

نگاهی به تعداد بیمه نامه صادره، میزان حق بیمه تولیدی، حجم خسارت پرداختی، درصد وصول حق بیمه‌ها و نگاه مشتری به این رشته که روزگاری از سودده‌ترین بیمه‌های بازرگانی به حساب می‌آمد، این نگرانی را تشدید می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.