بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲
مدیر پروژه RFCC شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان خبرداد:

مسیر صعب العبور تامین کالا در پروژه RFCC شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان هموار شد

مسیر صعب العبور تامین کالا در پروژه RFCC شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان هموار شد
مدیر پروژه RFCC شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان با بیان اینکه تامین تجهیزات RFCC از اصلی‌ترین و مهمترین فاز‌های این طرح است گفت: تجهیزات مورد کاربرد دراین بخش پالایشی جزء پیچیده‌ترین و حساس‌ترین تجهیزات پالایشگاهی محسوب می‌گردد که از سال گذشته با برنامه ریزی‌های انجام شده تأمین این اقلام کلید خورد.
کد خبر : ۲۸۳۸۴۳
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، آرش عباسی با تشریح فرایند تامین تجهیزات پروژه RFCC بر مبنای کاهش ریسک‌های اثرگذار در مسیر‌های بحرانی اجرای طرح و محدودیت زمان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ با تشکیل کمیته و کمیسیون‌های تخصصی مسأله تامین کالا پروژه RFCC با سرعت و حساسیت پیگیری شد و تا پایان تیرماه ۱۴۰۳ تمامی موارد مربوط به اقلام دیر تحویل (Long Lead Items) این طرح با وجود مشکلات و تحریم‌های ظالمانه و تحمیلی بر کشور به مرحله نهایی، عقد قرارداد و سفارش گذاری رسیده است.

وی افزود: از بین ۲۰۸ بسته خرید پروژه RFCC، به ارزش حدود۶۵۰ میلیون یورو، ۲۸ بسته خرید به ارزش حدود ۴۰۰ میلیون یورو جزء اقلام دیر تحویل می‌باشد که این مقدار حدود ۶۵ درصد ارزش وزنی بسته‌های خرید را به خود اختصاص داده و در حال حاضر تمامی این اقلام به مرحله انتخاب تامین کننده / سازنده رسیده است.

مدیر پروژه RFCC شرکت پتروپالایش سهروردی، تحقق این اقدام مهم را مدیون تلاش کارکنان متخصص پتروپالایش سهروردی صفاهان با راهبری مدبرانه مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان و تمهیدات مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت پتروپالایش سهروردی عنوان کرد و افزود: با هموار شدن مسیر تامین این تجهیزات و با برنامه ریزی‌های انجام گرفته، در سال ۱۴۰۶ شاهد راه اندازی واحد RFCC و ۴ واحد پالایشی دیگر در هلدینگ پتروپالایش اصفهان خواهیم بود.

عباسی با اشاره به اینکه پروژه RFCC در حال حاضر به پیشرفت کلی ۲۱ درصدی رسیده است گفت: بازگشت سرمایه این پروژه ۳ سال پس از بهره برداری محقق خواهد شد و بعد از آن سود قابل توجهی برای شرکت و سهامداران رقم خواهد خورد.

گفتنی است، فرایند واحد RFCC یکی از فرایند‌های مهم پالایشگاهی به روش شکست کاتالیستی است که هدف عمده آن تبدیل برش‌های سنگین و کم ارزش نفتی همچون ضایعات و ته ماند‌های نفتی برج‌های تقطیر واحد RHU به فرآورده‌های با ارزش و سبک است. همچنین عملیات اجرایی این واحد که مطابق با استاندارد‌های زیست محیطی طراحی شده در حال انجام است.

ظرفیت خوراک واحد RFCC، ۳۰۰/۹۱ هزار بشکه در روز است که بیش از ۸۰ درصد این خوراک از واحد RHU تأمین و مابقی که نفت گاز سبک حاصل از برج خلاء و نفت گاز سنگین است، از پالایشگاه موجود دریافت می‌شود. در این واحد پالایشگاهی و ۴ واحد پایین دست محصولات با ارزشی همچون، پروپیلن، بنزین، گازوئیل، شیرین سازی گاز LPG با استاندارد جهانی یورو ۵ تولید می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ساماندهی شرکت‌های سرمایه گذاری
بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار؛

ساماندهی شرکت‌های سرمایه گذاری

۱۰ شرکت برتر بورس کالا مشخص شد
گزارش معاملات بورس کالا در هفته گذشته؛

۱۰ شرکت برتر بورس کالا مشخص شد

معرفی برترین های بورس کالا در بازار فیزیکی
بر اساس ارزش فروش شرکت ها اتفاق افتاد؛

معرفی برترین های بورس کالا در بازار فیزیکی

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.